Cinemagia recomandă cinci filme fără Iisus de (re)văzut de Paște

de Mihai Șerban în 15 Apr 2023
Filme de (re)văzut de Paște, cu familia, dar fără o tematică pascală

Filmul ideal de văzut în familie trebuie să mulțumească toate vârstele fără să cadă în patima segregării generaționale. Adică să le putem citi diferit în funcție de vârstă, în virtutea unui mesaj umanist universal, fără să ne mai punem problema aparent ireconciliabilă vizavi de ce e moral sau nu să arătăm copiiilor.

Printre astfel de filme se încadrează animațiile Inside Out, The Lion King, The AristoCats, Wall-E, Up, Finding Nemo sau chiar niște episoade de Oscar din vechea serie patruzecistă Tom și Jerry. Dar dacă nu ai văzut fabula stop-motion a lui Wes Anderson, Fantastic Mr. Fox, ar fi o ocazie bună.

Fantastic Mr Fox (r: Wes Anderson)

Wes Anderson creează aici o haioasă lume miniaturală, o fabulă despre maturizare, dar mai ales despre maturizarea părinților, într-o lume ca o casă de păpuși superb asamblată și colorată. Moravurile și crizele de personalitate sunt puse în cârca acestor animale, precum Mr Fox, o vulpe carismatică, dar ca vulpea, cam cleptomană, și ca omul, cam înamorat de sine. Rezultatul e o poveste puternică despre reconciliere și despre relații sănătoase.

Playtime & Mon oncle (r: Jacques Tati)

Dacă nu optezi pentru o animație, atunci recomandăm comediile fără dialog (și fără vârstă) ale lui Jacques Tati, construite exclusiv din gag-uri vizuale. Influența lui Tati o recunoaștem imediat în filmele lui Wes Anderson, mai ales suprarealismul armoniei cromatice.

Monsieur Hulot, personajul recurent și buf din filmele sale, e mereu luat cu asalt de tehnologia ostilă și de industrializarea din jurul lui, care prinde viață. Măiestria lui Tati constă în a orchestra precis aceste obiecte și decoruri, precum și zecile de personaje care angrenează simultan tot atâtea povești, într-un crescendo ritmic ce ne dă senzația unui haos controlat, unde sunetul sau culoarea ajung să ne ghideze atenția de la o poveste la alta și de la un gag la altul. 

Însă senzația universal valabilă a universului lui Tati, care transcede cuvintele, e fragilitatea relației noastre cu tehnologia. Și, implicit, cu noi înșine. 

E.T. & Jurassic Park (r: Steven Spielberg)

Spielberg surprinde fascinația copilărească, primordială în fața vieții, în fața miraculosului sau a supranaturalului. Iar acea fascinație a devenit un reper solid în memoria noastră colectivă, dovadă fiind colecția nesfârșită de meme și de E.T. Go Home-uri. Cum să uităm vreodată imaginea de pe afișul filmului a băiețelului și extraterestrului zburând pe bicicletă, profilați pe o lună plină prin excelență hollywoodiană și acompaniați de simfonia memorabilă a lui John Williams? Sau cum să uităm de stupoarea exploratorilor care asistă la miracolul recreării unui dinozaur imens într-un parc tematic? Tot așa cum noi, spectatorii, asistăm la miracolele efectelor speciale digitale. Iar când un film ca Jurassic Park devine o adevărată franciză, e reconfortant să ne întoarcem la origini.

Exploreaza subiecte similare:

Inside Out, Finding Nemo, Fantastic Mr. Fox, Playtime, Mon oncle, E.T. The Extra-Terrestrial, Jurassic Park, Despicable Me, The Lion King, Wes Anderson, Jacques Tati, Steven Spielberg, The Aristocats, WALL·E, Spirited Away, Up

Alte știri din cinema

The Apprentice la Cannes: Sebastian Stan interpretează un tânăr Donald Trump într-un film ce relevă corupția din America anilor '70 și '80

Regizorul iranian Ali Abbasi a adus săptămâna aceasta în prim-plan la Cannes filmul The Apprentice, ce explorează ascensiunea lui Donald Trump, de la fiu de milionar la mogul imobiliar necruțător.

Ce-ar fi dacă nu s-ar povesti? Ne-am crea toți niște preteni imaginari ca în IF

IF, pelicula lui John Krasinski din 2024, va intra în cinematografe din data de 31 mai, titlu care are un double entendre: o dată cel propriu-zis al cuvântului "if" din engleză (dacă), dar și acronimul I.F., imaginary friends (prieteni imaginari).

Primele imagini cu Liam Hemsworth în rolul lui Geralt din Rivia pentru cel de-al patrulea sezon al seriei The Witcher

Fanii seriei "The Witcher" de pe Netflix vor avea parte de o schimbare majoră, odată cu preluarea rolului principal de către Liam Hemsworth în sezoanele 4 și 5

Megalopolis, pariul de 120 de milioane de dolari al lui Francis Ford Coppola

Filmul teribil de ambițios pe care Coppola visa să-l facă de peste 40 de ani și pe care l-a finanțat cu aproximativ 120 de milioane de dolari din bani proprii a avut premiera pe Croazetă și a fost întâmpinat de critici cu păreri mixte.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells