Secvenţele din filmul Blonde care i-au deranjat cel mai tare pe spectatori

de Gloria Sauciuc în 3 Oct 2022
Prin natura filmului, acesta vorbeşte despre alcool, droguri, automutilare şi gânduri suicidare, violenţă, abuz şi viol

Chiar şi după moarte, figura lui Marilyn Monroe nu reuşeşte să depăşească sfera de abuz şi de tratament ca „obiect sexual” din partea „fanilor” ei, scrie publicația Looper. Adesea, faima vine împreună cu un preţ de plătit, iar pentru Marilyn nu a fost doar viaţa ei, ci şi demnitatea ei de om. Toţi voiau ceva de la Marilyn Monroe - şefii de studio, paparazzi, fanii agresivi şi chiar şi soţii ei...

Mediul nesigur din copilărie, cu un tată absent şi cu o mamă cu probleme psihice au făcut-o pe Marilyn Monroe să caute, necontenit, iubirea - şi să i se răspundă doar cu abuzuri. Monroe a încercat să îşi rezolve problemele din viaţă cu alcool şi droguri, datorită efectelor bolilor psihice netratate şi unei vieţi care i-a scăpat de sub control, scrie Looper.

Actriţa a alternat între aşteptările societăţii faţă de ea şi adevărata ei personalitate, ceea ce s-a dovedit prea mult pentru ea. Fanii şi industria care au dus-o în mormânt urmau să o plângă. Însă lumea nu s-a săturat să facă din viaţa ei un spectacol.

Inspirat din cartea omonimă a lui Joyce Carol Oates, filmul de pe Netflix (interzis minorilor) profită de fiecare ocazie de a o descrie pe actriţă ca pe un obiect sexual şi de a surprinde cele mai rele momente ale vieţii acesteia. Atenție, articolul de mai jos conține câteva spoilere moderate. Nu doar că filmul duce prea departe cele mai şocante scene, însă licenţele artistice şi ficţiunea sunt puternic dramatizate şi chiar construite înadins, mai scrie Looper. Ana de Armas îţi rupe inima în rolul lui Monroe, însă ochiul filmului este necruţător în aceste scene tulburătoare.

Scene cu abuzuri față de un copil

Nu durează mult până violenţa grafică îşi face loc în film, punându-i pe spectatori martorii scenelor de groază prin care trece protagonista. Într-o serie de flashback-uri, mama lui Marilyn, Gladys, este arătată în episoade maniacale, relevându-i-se boala psihică: într-o secvență se îndreaptă cu fetița direct spre locul unui incendiu, în loc să se ferească de flăcările mistuitoare. Apoi, într-un alt moment șocant, Gladys o pălmuiește și bate brutal pe copilă, urmând - într-un alt flashback - o scenă în care încearcă să o înece.  Pe lângă faptul că scena stigmatizează boala psihică, arătând-o în episoadele de violență, comentează publicația Looper, scenele nu sunt ceva ce trebuie - totuși - arătat pe ecran, cel mult sugerat. Sunt căi prin care să sugerezi abuzul față de un copil, fără a-l face pe spectator martorul brutalității, mai comentează publicația.

Viol

Pe de altă parte, nu e un secret că Hollywood-ul e un loc unde prădătorii pândesc din umbră, totul fiind exacerbat în anii 1940, scrie publicația mai sus citată. Pentru a ilustra dedesubturile sordide ale Hollywood-ului, unde femeile adeseori erau nevoite să ofere - la schimb pentru un rol - favoruri sexuale, vedem îngroziți cum un șef de studio o violează pe Marilyn.

Când ușa se închide vedem că pe ea scrie „Președinte”. În anii 1940, Darryl F. Zanuck era unul dintre capii studiourilor 20th Century Fox: angajatorul de cursă lungă al lui Monroe.  Deși nu era președinte, este oare cele arătate în secvența mai sus descrisă o coincidență? Puțin probabil, comentează Looper. Caracterul de prădător al lui Zanuck era notoriu, astfel încât se presupune că existau căi de acces separate de intrarea oficială în biroul lui, ca pe acolo să vină și să plece femei fără să fie văzute, scrie publicația Deadline.

Menage à trois

Looper mai atrage atenția și că filmul alocă spațiu creării unei aure romantice unei relații în trei (între Cass Chaplin/Charlie Chaplin Jr. - Marilyn Monroe și Edward G. Robinson Jr.). Scena inițială de sex produce disconfort personajului Marilyn, dar bărbații o numesc „puritană” și continuă, forțând-o, practic, pe femeie.

Avortul

Apoi, în film, Monroe decide să facă un avort, de frică de a nu da mai departe fătului boala mintală, dar - ulterior - se răzgândește și vedem pe ecran cum se opune unui avort. Scena e tulburătoare pentru spectatori. Conform Vanity Fair, în realitate a existat un politician contemporan cu Monroe, pe nume Will Harrison Hays, care și-a folosit influența pentru o cauză sinistră - anume să forțeze starurile de la Hollywood, care încălcau „clauzele de moralitate”, să avorteze. Probabil filmul Blonde a făcut trimitere la această realitate când a prezentat momentul tulburător descris mai sus, comentează Looper.

Violența domestică

Personajul lui Monroe este și victima violenței domestice. Personajul lui Bobby Cannavale, chiar dacă nu are un nume în film, este asociat de spectatori cu faimosul jucător de baseball Joe DiMaggio. Conform publicației Ne York Post, au exista multe acuzații de violență domestică din partea sportivului, care - se pare - o lovea pe Monroe. În film, Marilyn este lovită de personajul lui Bobby Cannavale.

Exploatarea personajului de către realizatorii filmului

Looper mai atrage atenția că exploatarea personajului este cu atât mai agresivă cu cât în toate scenele de vulnerabilitate ale lui Monroe, actrița Ana de Armas apare pe jumătate dezbrăcată.

Alte știri din cinema

The Apprentice la Cannes: Sebastian Stan interpretează un tânăr Donald Trump într-un film ce relevă corupția din America anilor '70 și '80

Regizorul iranian Ali Abbasi a adus săptămâna aceasta în prim-plan la Cannes filmul The Apprentice, ce explorează ascensiunea lui Donald Trump, de la fiu de milionar la mogul imobiliar necruțător.

Ce-ar fi dacă nu s-ar povesti? Ne-am crea toți niște preteni imaginari ca în IF

IF, pelicula lui John Krasinski din 2024, va intra în cinematografe din data de 31 mai, titlu care are un double entendre: o dată cel propriu-zis al cuvântului "if" din engleză (dacă), dar și acronimul I.F., imaginary friends (prieteni imaginari).

Primele imagini cu Liam Hemsworth în rolul lui Geralt din Rivia pentru cel de-al patrulea sezon al seriei The Witcher

Fanii seriei "The Witcher" de pe Netflix vor avea parte de o schimbare majoră, odată cu preluarea rolului principal de către Liam Hemsworth în sezoanele 4 și 5

Megalopolis, pariul de 120 de milioane de dolari al lui Francis Ford Coppola

Filmul teribil de ambițios pe care Coppola visa să-l facă de peste 40 de ani și pe care l-a finanțat cu aproximativ 120 de milioane de dolari din bani proprii a avut premiera pe Croazetă și a fost întâmpinat de critici cu păreri mixte.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells