Roșu aprins, un film distractiv educativ despre relația mamă-fiică. Un roller-coaster emoțional

de Cinemagia în 10 Mar 2022
Realizatorii au apelat la o panoplie de talente vocale pentru a ajuta personajele să prindă viață

Cel mai nou film Disney Pixar Turning Red/Roșu aprins o prezintă pe Meilin Lee, o tânără de 13 ani încrezătoare, ușor naivă, înconjurată de un grup de prieteni, cu un palmares admirabil la școală și o relație mai bună decât media cu familia ei. La prima vedere, Meilin - Mei pentru prietenii ei - are toate motivele să se aștepte la un traseu lin de-a lungul școlii gimnaziale. Dar, după cum punctează regizorul Domee Shi, nu așa decurge viața pentru majoritatea tinerilor de 13 ani. „Mi-am dorit foarte mult să explorez conflictele unei adolescente, să aprofundez felul în care se frământă între a fi o fiică bună și a-și îmbrățișa adevăratul sine dezordonat.”

Relația mamă-fiică ocupă locul central în Turning Red/Roșu aprins, fiind și o temă foarte aproape de inima regizoarei Shi, care s-a aflat în spatele scurtmetrajului Pixar, câștigător al premiului Oscar în 2018, „Bao”. Ea declară că atunci când a fost întrebată de ce gălușca din scurtmetraj era bărbat, răspunsul ei a fost - se pare - profetic: „Am spus că ar fi fost nevoie de mult mai mult pentru a explora relația mamă-fiică”, spune Shi. „De fapt, asta a jucat un rol de factor motivant în pitch-ul meu pentru noul film. Relația mama-fiică nu este niciodată albă sau neagră. La începutul filmului, Mei își iubește cu adevărat relația cu mama ei, dar este atrasă în direcții noi, așa cum pățesc mai toți cei de vârsta ei. Este o perioadă de mari schimbări.”

În Turning Red/Roșu aprins, această fază a creșterii, adolescența, este marcată într-un mod total neașteptat: atunci când emoțiile lui Mei o înving, ea se transformă într-un uriaș panda roșu. „Într-un minut, totul este perfect”, spune Shi. „Și apoi, deodată, e mult mai înaltă, mai flămândă, mai plină de emoții. Ea a fost, de fapt, transformată într-un panda roșu uriaș și singura modalitate de a se transforma înapoi într-o fată este să respire adânc, să se calmeze și să-și controleze emoțiile.”

Un film despre noi toți

Potrivit producătorului Lindsey Collins, acțiunea din Turning Red/Roșu aprins are loc în Toronto, Canada, la începutul anilor 2000. „Se petrece într-un timp și un loc familiar”, spune Collins. „Nu este o lume magică. Acest lucru este important pentru că povestea în sine este destul de fantastică, cu o fată care atinge un tip magic de pubertate și se transformă într-un mare panda roșu - totuși, cu toții încă putem empatiza cu ea”.

„Este vorba despre acel moment din viața noastră când încercăm să ne dăm seama cine suntem. Avem o fată care este sfâșiată între familia și prietenii ei și care descoperă că nu este deloc cine credea că este. Și mai avem mama a cărei fiică este brusc interesată de muzică ciudată și de băieți - o mamă care se luptă ca fiica ei să devină ceea ce trebuie. Este o temă universală, indiferent dacă ești părintele, copilul sau poate ambele.”

Dar, spune Collins, nu doar acea relația profundă deosebește filmul de alte povești despre maturitate, ci și abordarea lui Shi. „Are o energie pe care o găsesc cu adevărat captivantă - este un motor”, spune Collins. „Se mișcă repede; este super hotărâtă.”

Voci de aur

Cineaștii au apelat la nou-venita Rosalie Chiang pentru a fi vocea lui Meilin; Sandra Oh își împrumută vocea mamei protectoare a lui Mei, Ming. Grupul de prieteni uniți al lui Mei sunt Ava Morse, ca Miriam, Maitreyi Ramakrishnan, ca Priya, și Hyein Park, ca Abby. Distribuția îi include și pe Orion Lee în rolul tatălui lui Mei, Jin, Wai Ching Ho în rolul bunicii, Tristan Allerick Chen drept colegul de clasă Tyler și Addison Chandler ca Devon, iubitul secret al lui Mei.

Regizoarea Domee Shi a pornit demersurile din spatele filmului Turning Red/Roșu aprins cu o misiune importantă: să-și cunoască personajele. „Cred că definirea personajelor cât mai devreme posibil este cel mai important lucru pentru a crea o poveste bună”, spune ea. „Primul obiectiv al unui regizor este ca publicul să se îndrăgostească de personajele tale - să fii suficient de interesat de ele în primele cinci până la zece minute pentru a vrea să stai jos și să le urmezi în călătorie pentru următoarea oră și jumătate.”

Așa că Shi și echipa ei au continuat să dezvolte genul de personaje care să capteze inimile spectatorilor. În fruntea listei, desigur, este Meilin Lee, în vârstă de 13 ani, iar Shi și-a înconjurat protagonista cu o echipă de prieteni și familie - fiecare cu o personalitate distinctă, care completează și contrastează cu Mei în timp ce ea traversează adolescența. „Aceasta este o poveste foarte personală pentru Domee”, spune producătorul Lindsey Collins. „Este o poveste mamă-fiică plasată la începutul anilor 2000, care este pur și simplu super tare. Și are o atmosferă foarte diferită de celelalte filme Pixar.

Aspectul personajelor, adaugă Collins, este la fel de distinct. „Toată lumea din echipă a trebuit să se reconecteze cu copilul interior de 13 ani pentru a regăsi stilul pe care și-l dorea Domee”, spune Collins. „Este o lume văzută prin ochii lui Mei. Totul este vibrant și colorat. Designul este texturat, tactil, iar stilul de animație și, din când în când, expresiile faciale sunt împinse uneori la extrem. Personajele sunt caricaturate, iar felul în care se mișcă și pozează este proaspăt. Stilizarea lui Domee este extinsă prin artă, animație, cameră, iar pasiunea ei pentru anime strălucește.”

Shi spune: „Am crescut uitându-mă la anime. Îmi place cât de repede și liber se joacă cu emoția - cum se pot schimba expresiile într-o clipă. A fost alegerea perfectă pentru un film despre o adolescentă care se află pe un roller coaster emoțional, cu toate schimbările de dispoziție.”

Lista de personaje o include pe Mei, alături de cercul ei de prieteni și familie și membri ai unei trupe de băieți cunoscută sub numele de 4*Town. Realizatorii au apelat la o panoplie de talente vocale pentru a ajuta personajele să prindă viață. „Decorul din Toronto al acestei povești a necesitat o distribuție diversă”, spune producătorul executiv asociat Adrian Molina. „Sperăm ca tot mai mulți oameni să regăsească experiențe ca ale lor pe marele ecran. Iar filmul acesta oferă o perspectivă unică a unei puștoaice din Canada, de origine asiatică, în vârstă de 13 ani care, în inima sa, arată cum suntem cu toții conectați.”

Exploreaza subiecte similare:

Turning Red, Domee Shi, Lindsey Collins, Rosalie Chiang, Sandra Oh, Ava Morse, Maitreyi Ramakrishnan, Hyein Park, Orion Lee, Wai Ching Ho, Tristan Allerick Chen, Addison Chandler

Alte știri din cinema

The Apprentice la Cannes: Sebastian Stan interpretează un tânăr Donald Trump într-un film ce relevă corupția din America anilor '70 și '80

Regizorul iranian Ali Abbasi a adus săptămâna aceasta în prim-plan la Cannes filmul The Apprentice, ce explorează ascensiunea lui Donald Trump, de la fiu de milionar la mogul imobiliar necruțător.

Ce-ar fi dacă nu s-ar povesti? Ne-am crea toți niște preteni imaginari ca în IF

IF, pelicula lui John Krasinski din 2024, va intra în cinematografe din data de 31 mai, titlu care are un double entendre: o dată cel propriu-zis al cuvântului "if" din engleză (dacă), dar și acronimul I.F., imaginary friends (prieteni imaginari).

Primele imagini cu Liam Hemsworth în rolul lui Geralt din Rivia pentru cel de-al patrulea sezon al seriei The Witcher

Fanii seriei "The Witcher" de pe Netflix vor avea parte de o schimbare majoră, odată cu preluarea rolului principal de către Liam Hemsworth în sezoanele 4 și 5

Megalopolis, pariul de 120 de milioane de dolari al lui Francis Ford Coppola

Filmul teribil de ambițios pe care Coppola visa să-l facă de peste 40 de ani și pe care l-a finanțat cu aproximativ 120 de milioane de dolari din bani proprii a avut premiera pe Croazetă și a fost întâmpinat de critici cu păreri mixte.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells