John Wick: Capitolul 4 - o epopee a luptelor corp la corp

de Gloria Sauciuc în 3 Apr 2023
Rulează, din 31 martie, în cinematografele noastre

John Wick se mișcă precum inteligența artificială: mereu neabătut în costumul lui impecabil, și imposibil de învins, indiferent câte forțe arunci împotriva lui. Cel de-al patrulea capitol, din 31 martie în cinematografele noastre, nu face excepție. Credem că fanii - de fapt - asta și iubesc la Wick și pentru asta merg să îl vadă, de patru filme încoace: pentru că este o forță a naturii, implacabilă.

John Wick: Chapter 4 are aproape trei ore, realizatorii plusând la capitolul lupte, ceea ce - iar - e croit pe așteptările fanilor acestei serii. Mergi la John Wick să vezi lupte, nu să asculți replici și judecăți de valoare, și - bineînțeles - să te bucuri de carisma lui Keanu Reeves. Dar ce te faci când coregrafia scenelor de luptă devine - de la un moment încolo - un copy-paste a secvențelor anterioare, ceea ce se schimbă fiind decorul (opulent, copleșitor, fascinant, din fericire) și oponenții (printre ei două personaje interesante, în zona gri dintre bine și rău: Tracker, jucat de Shamier Anderson, și Caine, jucat de Donnie Yen)?! Astfel încât - paradoxal - un film cu lupte devine - din a doua jumătate - monoton. Anterioarele capitole dovedeau mai multă creativitate cât privește orchestrarea secvențelor de luptă.  La o oră din filmul de aproape trei se putea renunța, în sensul că nu contribuie cu nimic la nivel narativ și nici nu este o demonstrație de artă în coregrafia de luptă, pentru a avea o justificare. Ceea ce se reușește e doar o demonstrație de forță a producției, copleșitoare prin multitudinea locurilor de filmare, decorurilor fastuoase și figuraților implicați.

Cu câteva săptămâni înainte, vedeam Creed III. Loviturile din ring îmi aduceau senzații viscerale, cum - din păcate - nu a făcut-o filmul de față. În John Wick: Chapter 4, loviturile pe care le dă sau le primește Wick - deși evident dureroase - nu am reușit să le simt sau să le trăiesc din scaunul spectatorului precum la alte filme cu lupte. Nu am găsit în film nici suspans, nici tensiune dramatică, deși producția e despre asasini și organizații secrete. Turul de forță al lui Keanu Reeves pentru acest rol, pe de altă parte, îți taie răsuflarea.

Punctele în care filmul e impecabil este imaginea și scenografia, iar camera de filmat își face treaba în mod excepțional, lumina fiind atât de bine pusă în valoare - nu veți uita răsăritul de soare la Sacre-Coeur, ori scenele de luptă sub felinarele Parisului, nici lumina artificială tăioasă a clubului de noapte.

Unele alegeri regizorale au o poezie a lor - avem scene filmate de sus, dintr-o perspectivă divină, apoi umbra unui ventilator de tavan retează metaforic capetele jucătorilor de cărți de la masa villain-ului Killa (un caricatural Scott Adkins), după care camerele de filmat se mută într-un club de noapte, hipnotic, psihedelic și infernal, dispus pe etaje, ca în Infernul dantesc.

Exploreaza subiecte similare:

John Wick: Chapter 4, Keanu Reeves, Shamier Anderson, Donnie Yen, Creed III, Scott Adkins

Alte știri din cinema

The Apprentice la Cannes: Sebastian Stan interpretează un tânăr Donald Trump într-un film ce relevă corupția din America anilor '70 și '80

Regizorul iranian Ali Abbasi a adus săptămâna aceasta în prim-plan la Cannes filmul The Apprentice, ce explorează ascensiunea lui Donald Trump, de la fiu de milionar la mogul imobiliar necruțător.

Ce-ar fi dacă nu s-ar povesti? Ne-am crea toți niște preteni imaginari ca în IF

IF, pelicula lui John Krasinski din 2024, va intra în cinematografe din data de 31 mai, titlu care are un double entendre: o dată cel propriu-zis al cuvântului "if" din engleză (dacă), dar și acronimul I.F., imaginary friends (prieteni imaginari).

Primele imagini cu Liam Hemsworth în rolul lui Geralt din Rivia pentru cel de-al patrulea sezon al seriei The Witcher

Fanii seriei "The Witcher" de pe Netflix vor avea parte de o schimbare majoră, odată cu preluarea rolului principal de către Liam Hemsworth în sezoanele 4 și 5

Megalopolis, pariul de 120 de milioane de dolari al lui Francis Ford Coppola

Filmul teribil de ambițios pe care Coppola visa să-l facă de peste 40 de ani și pe care l-a finanțat cu aproximativ 120 de milioane de dolari din bani proprii a avut premiera pe Croazetă și a fost întâmpinat de critici cu păreri mixte.

Părerea ta

Spune-ţi părerea
ishmael pe 3 aprilie 2023 19:45
cam cum au esuat Matrix 2 si 3 in lupte care nu se mai opreau. or face regizorii omagii filmelor asiatice vechi de arte martiale

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells