Cum a construit Margot Robbie o companie de producție de film în spatele hitului Barbie, ce a încasat 1 miliard de dolari în 2 săptămâni

de Gloria Sauciuc în 15 Aug 2023
Obiectivul casei de producție, cel de a oferi o „platformă” pentru tinerii regizori și pentru femeile din industria filmului, a dus la contracte de miliarde

Cel mai bine o cunoaștem pe Margot Robbie din postura de actrița, cel mai nou rol al său fiind cel titular din Barbie. Ei bine, nu e doar atât. Este una dintre cele patru persoane din spatele companiei LuckyChap Entertainment, ce face filme pentru și de către femei, scrie Fortune.

Simțind un loc liber pe piață pentru filmele cu actrițe în rolul principal, Robbie a luat lucrurile în propriile ei mâini alături de prietenele ei, Sophia Kerr, Josey McNamara și de Tom Ackerley, acum soțul ei. Împreună au construit o companie de producție de filme, LuckyChap Entertainment, ce și-a propus să facă filme pentru și de către femei. „Atât poți face ca actor”, relata Robbie pentru publicația Marie Claire, explicând ascensiunea propriei companii. Compania mai declara oficial pentru Wall Street Journal că dă undă verde la numai 1% dintre propuneri, printre care au fost: I, Tonya, Promising Young Woman și Birds of Prey, care au strâns la un loc peste 275 milioane de dolari. Ultima dintre producții, filmul Barbie, aflat acum în trend, a depășit 1 miliard la box-office în numai două săptămâni.

Obiectivul casei de producție, cel de a oferi o „platformă” pentru tinerii regizori și pentru femeile din industria filmului, a dus la contracte cu Amazon pentru filme TV și cu Warner Bros. pentru filme de cinema. Compania a produs și promovat filme precum Birds of Prey și Promising Young Woman și seriale TV precum Maid sau Dollface, toate cu femei în rolurile principale.

Robbie a mai folosit compania LuckyChap pentru a da undă verde unor programe pentru femeile scenarist.

Pe de altă parte, LuckyChap a scos  în 2016 proiectul Barbie dintr-o perioadă de stagnare, ce data din 2009,  atunci când Robbie intra în discuții pentru rolul principal. Robbie declara pentru Time că și-ar fi impus punctul de vedere în fața președintelui companiei de jucării Mattel, Ynon Kreiz, explicând că filmul dorește să respecte istoricul mărcii cu jucării dar să poată avea o notă critică. Robbie și-a dorit să surprindă publicul, fiind conștientă că filmul o va identifica cu Barbie.

Cu Greta Gerwig în cărți ca regizor, Robbie a promovat proiectul într-o discuție cu Mattel și cu Warner Bros., descriind echipa Barbie și Gerwig într-o legătură precum aceea dintre „dinozauri și Steven Spielberg” (cu referire la Jurassic Park) estimând că filmul va aduce 1 miliard de dolari.

Astfel, proiectul a devenit Everestul companiei de film LuckyChap, așa cum l-a descris McNamara. Punerea în echilibru a elementelor de brand de la Mattel cu un scenariu semnat de Gerwig și de partenerul ei, scenaristul Noah Baumbach, era ceva dificil, dar Robbie a fost pe poziții.

Barbie însăși și implicațiile asupra mărcii au venit la pachet cu o „listă de probleme lungă cât o listă de cumpărături”, declara Robbie pentru New York Times. Totuși, LuckyChap le-a lăsat libertate de creație scenariștilor. De la discuții despre replicile din film și până la jocul unei scene din film în fața președintelui Mattel, partenerii LuckyChap au reușit să conducă filmul în direcția dorită: au reușit să convingă.

Filmul a primit un buget de marketing de 150 de milioane de dolari care a creat o publicitate pentru Barbie cu luni întregi înainte să ajungă în săli, contribuind fără îndoială la statutul filmului de blockbuster al verii și ajutându-l să bată recorduri (Greta Gerwig este, acum, prima femeie regizor care a semnat regia unui film de un milliard de dolari).

Cât despre LuckyChap, Robbie nu se grăbește cu o continuare la Barbie. Însă există zvonuri că LuckyChap are mai multe filme în pregătire – un film cu Jennifer Aniston și cu Julia Roberts, un film inspirat de parcul de distracții Big Thunder Mountain, o adaptare a bestseller-ului My Year of Rest and Relaxation, și altele.

Exploreaza subiecte similare:

Margot Robbie, barbie

Alte știri din cinema

The Apprentice la Cannes: Sebastian Stan interpretează un tânăr Donald Trump într-un film ce relevă corupția din America anilor '70 și '80

Regizorul iranian Ali Abbasi a adus săptămâna aceasta în prim-plan la Cannes filmul The Apprentice, ce explorează ascensiunea lui Donald Trump, de la fiu de milionar la mogul imobiliar necruțător.

Ce-ar fi dacă nu s-ar povesti? Ne-am crea toți niște preteni imaginari ca în IF

IF, pelicula lui John Krasinski din 2024, va intra în cinematografe din data de 31 mai, titlu care are un double entendre: o dată cel propriu-zis al cuvântului "if" din engleză (dacă), dar și acronimul I.F., imaginary friends (prieteni imaginari).

Primele imagini cu Liam Hemsworth în rolul lui Geralt din Rivia pentru cel de-al patrulea sezon al seriei The Witcher

Fanii seriei "The Witcher" de pe Netflix vor avea parte de o schimbare majoră, odată cu preluarea rolului principal de către Liam Hemsworth în sezoanele 4 și 5

Megalopolis, pariul de 120 de milioane de dolari al lui Francis Ford Coppola

Filmul teribil de ambițios pe care Coppola visa să-l facă de peste 40 de ani și pe care l-a finanțat cu aproximativ 120 de milioane de dolari din bani proprii a avut premiera pe Croazetă și a fost întâmpinat de critici cu păreri mixte.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells