Atomic Blonde, strălucitor şi captivant praf în ochi

de Ştefan Dobroiu în 2 Aug 2017
Charlize Theron face toţi banii în această versiune feminină a lui John Wick

Dacă e ceva ce am învăţat în ultimii ani de film de acţiune este că nu ai voie să-i ucizi căţelul lui John Wick. Şi nu ai voie să-l ucizi pe fostul iubit al lui Lorraine Broughton, o eficientă agentă MI6. Legătura dintre cele două filme este evidentă, având un regizor comun, David Leitch, şi o abordare similară a violenţei. Cu toate acestea, Atomic Blonde are câţiva aşi în mânecă gata să-l facă mai memorabil. Iată mai jos de ce ţi-ar putea plăcea action-ul lansat vineri pe marile ecrane.

Acţiunea are loc în 1989, cu doar câteva zile înainte de căderea zidului Berlinului. Când agentul MI6 James Gascoigne este găsit cu un glonţ în cap, iar principala sa posesie, o listă cu numele fiecărui agent secret activ în Uniunea Sovietică, serviciile secrete britanice, americane şi franceze se aruncă în misiuni frenetice pentru a recupera lista. Pică în sarcina agentei Lorraine Broughton (Theron) să meargă la Berlin pentru a o recupera şi pentru a-l descoperi pe asasinul lui Gascoigne.

Nu am fi crezut, dar decorul istoric funcţionează extrem de bine în Atomic Blonde. Chiar dacă filmul insistă enervant să-ţi atragă atenţia asupra exemplarei reconstruiri a epocii, senzaţia aceea de "totul e posibil" cauzată de schimbarea balanţei puterii în Europa justifică impresionantele şi sângeroasele desfăşurări de forţe pentru a recupera lista. Este o lume a agenţilor dubli, a execuţiilor sumare, a informaţiei pentru care îţi poţi pierde viaţa într-o clipă, a sexului sportiv, folosit ca armă într-o luptă în care câştigă doar cel care supravieţuieşte şi care... ştie.

Atomic Blonde este mult îngreunat de un du-te vino scenaristic între violentele aventuri din Berlin şi raportul dat de Lorraine şefilor săi la Londra, după terminarea misiunii. Poate că niciun film de acţiune nu poate rezista intact în faţa unei astfel de rafale de flashback-uri, dar Atomic Blonde recuperează repede datorită unor secvenţe de acţiune extraordinar de bine coregrafiate. Una dintre ele, în care agenta înarmată cu un singur pistol înfruntă mai mulţi agenţi sovietici într-o clădire părăsită este categoric una dintre cele mai memorabile secvenţe action de văzut anul acesta la cinema. Mai mult, pare făcută dintr-un singur plan-secvenţă, fără tăieturi de montaj, ceea ce o face cu atât mai impresionantă.

Charlize Theron este fără îndoială unul dintre marile atuuri ale filmului, chiar dacă personajul ei nu se poate hotărî între a fi sexy sau robotic. Îmbrăcată întotdeauna în alb şi negru (ţinutele ei devin tot mai întunecate pe măsură ce numărul de cadavre creşte) şi cu paşii (sau pumnii) ritmaţi de atractive hituri muzicale ale anilor '80, eroina nu are cum să nu-ţi capteze privirea. Oricât s-ar chinui, scenariul nu reuşeşte să o transforme într-o fiinţă în carne şi oase, preferând o maşină de ucis ce pare să se fi stricat atunci când dă dovadă că simte ceva. Dar Lorraine reuşeşte să te tragă, să te împingă şi din când în când să-ţi aplice o lovitură în moalele capului pentru a te obliga să o urmezi de-a lungul sângeroasei ei aventuri berlineze.

Ce nu-i lipseşte deloc filmului este stilul. Deşi obositor vizual pentru că fiecare scenă importantă pare a avea loc sub o lumină de neon cu o culoare mereu în schimbare, Atomic Blonde surprinde cu scenografia, costumele, cascadoriile şi mişcările de cameră, plusând şi cu o scenă de sex lesbian. Este eye candy de colo până colo, dar este un alt fel de eye candy decât cel văzut de obicei în filmele de acţiune hollywoodiene şi pentru a susţine această opinie iată un alt exemplu: Lorraine înfruntând un agent KGB într-un cinematograf, în spatele ecranului, în timp ce pe acesta este proiectată o secvenţă din Călăuza lui Tarkovski. Unde mai vezi aşa ceva?

Exploreaza subiecte similare:

Atomic Blonde, John Wick, Charlize Theron

Alte știri din cinema

The Apprentice la Cannes: Sebastian Stan interpretează un tânăr Donald Trump într-un film ce relevă corupția din America anilor '70 și '80

Regizorul iranian Ali Abbasi a adus săptămâna aceasta în prim-plan la Cannes filmul The Apprentice, ce explorează ascensiunea lui Donald Trump, de la fiu de milionar la mogul imobiliar necruțător.

Ce-ar fi dacă nu s-ar povesti? Ne-am crea toți niște preteni imaginari ca în IF

IF, pelicula lui John Krasinski din 2024, va intra în cinematografe din data de 31 mai, titlu care are un double entendre: o dată cel propriu-zis al cuvântului "if" din engleză (dacă), dar și acronimul I.F., imaginary friends (prieteni imaginari).

Primele imagini cu Liam Hemsworth în rolul lui Geralt din Rivia pentru cel de-al patrulea sezon al seriei The Witcher

Fanii seriei "The Witcher" de pe Netflix vor avea parte de o schimbare majoră, odată cu preluarea rolului principal de către Liam Hemsworth în sezoanele 4 și 5

Megalopolis, pariul de 120 de milioane de dolari al lui Francis Ford Coppola

Filmul teribil de ambițios pe care Coppola visa să-l facă de peste 40 de ani și pe care l-a finanțat cu aproximativ 120 de milioane de dolari din bani proprii a avut premiera pe Croazetă și a fost întâmpinat de critici cu păreri mixte.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells