Cheia filmului ar putea sta în cuvintele lui Montaigne, oferite încă din start: împrumută-te altora și dăruiește-te ție însuți. În acest fel Nana, personajul principal, își justifică acțiunile. Altfel pentru ce motiv și-ar părăsi o femeie soțul și copilul? Dacă privim individul din punct de vedere al propriilor vise, Nana (actrița Anna Karina, iubita regizorului în perioada filmărilor) este femeia care încearcă să ajungă acolo unde o trimite inima. Nu pare deloc aeriană, la un moment dat spune cu seninătate: eu cred că suntem mereu responsabili de ceea ce facem. Suntem liberi. Îmi ridic mâna – sunt responsabilă. Întorc capul – sunt responsabilă. Sunt nefericită – sunt responsabilă. Fumez o țigară – sunt responsabilă. Închid ochii – sunt responsabilă. Își dorește să fie actriță iar pentru asta își asumă toate consecințele.… citeşte
La a treia experienta Godard cred ca am inteles entuziasmul unora pentru filmele lui.
Personal, n-am trait filmul in timpul vizionarii, nu mi s-a parut ceva extraordinar, n-am inteles tot, dar atmosfera, personajul, anumite replici, cadre, idei, s-au fixat undeva si cateva zile la rand mi-au tot revenit in minte. Acum, nu mi se pare nimic in plus,nu ii lipseste ceva, filmul asta e asa cum trebuie, e o melancolie, o reflectie asupra propriei tale existente. Si viata noastra curge in episoade, generate de schimbari, oameni, responsabilitati.
E necesara o anumita stare pentru vizionarea lui si de rabdare, ca sa se poata sedimenta in (unii dintre) voi.
Este filmul manual ce iti exemplifica perfect necesitatea unei revizionari inainte de a incepe sa arunci cu pareri sau presupuneri de ce anume crezi ca s-a dorit sa se transmita sau de ce anume crezi ca s-a intamplat in ce tocmai ai vazut pe ecran. De mult nu am mai trait o senzatie atat de intensa de drama genuina, cum am simtit acum, revazand genericul de inceput al acestui film. Stiind deznodamantul, stiind povestea si modul in care ea se va dezlega, portretul Nanei, (Anna Karina), suprapus peste compozitia Vivre Sa Vie a lui MICHEL LEGRAND iti smulge inima din loc prin anticiparea destinul tragic al frumoasei eroine. O astfel de emotie nu ai cum sa o incerci "la prima aruncatura de ochi" deoarece nu cunosti finalitatea a ceea ce vei vedea, iar o intuire a sfarsitului, cand vine vorba de realizarile lui Godard, iese din calcul.
Revizionarea este practic dictata si de spoilerele… citeşte
Un film clasic, care impresioneaza prin prin imagini si cuvinte. Este o metafora, precum citatul marelui Montaigne de la inceputul filmului: " Imprumuta-te altora si daruieste-te tie insuti."
Filmul spune povestea unei tinere femei care are un vis ,, de a deveni o actriță, dar va cădea în prostituție.,,,,perfect organizat. Imagini frumoase, replici frumoase. Un film dificil, dar optimist.
0
3
Spune-ţi părerea despre
Pentru a scrie un review trebuie sa fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
Personal, n-am trait filmul in timpul vizionarii, nu mi s-a parut ceva extraordinar, n-am inteles tot, dar atmosfera, personajul, anumite replici, cadre, idei, s-au fixat undeva si cateva zile la rand mi-au tot revenit in minte. Acum, nu mi se pare nimic in plus,nu ii lipseste ceva, filmul asta e asa cum trebuie, e o melancolie, o reflectie asupra propriei tale existente. Si viata noastra curge in episoade, generate de schimbari, oameni, responsabilitati.
E necesara o anumita stare pentru vizionarea lui si de rabdare, ca sa se poata sedimenta in (unii dintre) voi.
Cele 12 portrete ale aceleiasi drame.
Revizionarea este practic dictata si de spoilerele… citeşte
Nu știam că Pasiunea Ioanei d’Arc e film de categoria B.