Articole Prometheus
(2012)Prometheus
Despre producțieDeși Ridley Scott a adoptat de multă vreme „noile trucuri și jucării” ale cinematografiei, inclusiv imaginile generate de computer, e cunoscut pentru dorința sa de a filma „realitatea”, după cum o spune chiar el, adică jocul în studio. Într-adevăr, cum în ziua de azi filmele se bazează foarte mult de imaginile generate de computer, Prometheus este o raritate: prezintă o lume științifico-fantastică masivă unde majoritatea decorurilor, elementelor și cascadoriilor sunt reale. Acest lucru oferă o realitate tactilă impresionantă, iar fiecare decor este mai uimitor decât celălalt. După cum spune unul dintre membrii echipajului: „Ridley a construit cel mai mare loc de joacă pentru extratereștri din lume.” Actorii și echipa au fost uimiți de eforturile scenografului Arthur Max și ale echipei sale de artizani. „E greu de exagerat impactul pe care îl are mersul în aceste decoruri,” spune Ellenberg. „A fost însuflețitor pe foarte multe niveluri. Sunt atât de multe lucruri minimalizate, instinctuale care se petrec când se filmează în decoruri reale. Toată lumea se comportă mai natural, mai organic, deoarece pare o bucată de realitate. Fiecare detaliu de design s-a bazat pe puncte de referință din lumea reală, idei reale din lume și noțiuni din lumea reală. Unele dintre aceste noțiuni sunt destul de elevate, dar sunt din lumea noastră. Și dacă vrei să sperii oamenii și să îi implici, visceral și emoțional, decorurile reale sunt calea.” Producția s-a filmat în cinci studiouri din Pinewood Studios, din Marea Britanie, inclusiv faimosul „Studio 007” (unul dintre cele mai mari studiouri din Europa, având circa 5.500 m2). Cu spațiul dedicat studioului redus la minimum, producătorii au trebuit să facă să lucreze cinci scene pentru peste 16 decoruri, dar și să mărească dimensiunea Studioului 007 cu cel puțin o treime. Scenografia principală a început în august 2010, deși lucrările preliminare începuseră mult mai devreme. Arthur Max nu a creat numai navetele spațiale și vehiculele, dar și peisajul planetei către care se îndreaptă expediția, și structurile și nava spațială pe care le descoperă acolo. Pentru naveta Prometheus, Max spune că a dorit „să facă ceva avansat, care să reprezinte o navă spațială amiral cu fiecare tehnologie necesară pentru a studia cele mai îndepărtate colțuri ale galaxiei. Am studiat multe desene ale NASA și ale Agenției Spațiale Europene, și ne-am jucat cu acele idei în contextul a ceea ce va fi călătoria în spațiu peste o generație.” Apoi, Max a creat arhitectura interioară a navetei și modul de integrare în forma exterioară. Puntea navetei Prometheus este un decor pe două rânduri marcat de atenția extraordinară față de detalii și tehnologia uimitoare, inclusiv un înveliș ca o bijuterie și un parbriz fațetat în fața structurii. Însă cel mai elaborat decor este cartierul general al lui Vickers de pe Prometheus, care seamănă mai degrabă cu un apartament elegant de pe Fifth Avenue decât cu o cabină într-un vehicul interstelar. Spațiul strălucește de mobilier de firmă, vechi și nou, inclusiv un pian Fazoili, candelabre cu pietre Swarovski – și un centru medical performant cu o platformă medicală robotică (Med-pod) care poate trata orice necesitate medicală …sau urgență chirurgicală. Platforma translucidă, ca un coșciug, apare într-una dintre secvențele definitorii ale filmului, care combină acțiunea, teroarea și oroarea într-un mod nemaiîntâlnit în filme până acum. „Acolo se întâmplă cele mai rele lucruri la care te poți (sau nu) gândi,” declară Rapace. Printre alte decoruri interioare de pe Prometheus se află un laborator, unde echipajul își aduce descoperirile pentru analizare; camera de lansare, unde echipajul se pregătește pentru misiune; barăcile pentru hipersomn, unde David supraveghează echipajul în timpul călătoriei de doi ani către planetă; popota, cu o gamă impresionantă de echipamente avansate din punct de vedere tehnologic; și camerele echipajului spațial. Printre decorurile epice ale lui Max care dau viață planetei extraterestre se află o Piramidă, în care se află Juggernaut, o navetă similară cu nava în formă de semilună din Alien. Folosind o serie de camere, coridoare și tuneluri care fac legătura între spațiile mai mari, și după îmbunătățirile post-producție, spațiul este la fel de mare ca și Empire State Building. Era atât de cavernos, încât unii membri ai echipei s-au rătăcit. În exterior, pe decorul digital Pinewood, Max și echipa sa au creat garajul navetei Prometheus, una dintre cele trei scene care se află în spatele corpului principal al navetei. Decorul enorm găzduiește vehiculele echipajului, pe care echipa de producție le-a construit de la zero. „A trebuit să creăm vehicule care pot fi conduse pe o suprafață ostilă, ondulată și stâncoasă,” declară Max. „Aveam nevoie de niște mijloace de transport care să fie destul de industriale pentru a face față acestor medii, dar să aibă un aspect futurist.” Ne-a luat unsprezece săptămâni să creăm aceste vehicule robuste, dotate cu tehnologie de ultimă oră, iluminare cu LED, și scaune capitonate, toate într-un finisaj metalic uimitor. După 15 săptămâni la Pinewood, actorii și echipa s-au mutat în Islanda pentru a filma secvențele culminante și prologul. În orașul Hekla, echipa de producție a filmat scenele de acțiune și suspans – în timp ce unul dintre cei mai activi vulcani din Islanda amenința să erupă. Scenele suplimentare au fost filmate la o cascadă spectaculoasă din Dettifoss. Cu provocări la fel de solicitante ca ale lui Max s-a confruntat un alt colaborator frecvent al lui Scott, câștigătorul premiului Oscar pentru costume, Janty Yates. „Ridley a m-a informat ferm că trebuie să evităm costumele înfoiate tip NASA pe care publicul le cunoaște atât de bine,” spune Yates. „I-a plăcut aspectul liniar cu o nouă abordare față de costumul spațial care folosește descoperiri biomedicale de înlocuire a pielii și materiale pentru crearea unui costum care poate să ofere flexibilitate ușoară și confort în orice mediu extraterestru. Fiecare costum a constat în costumul spațial pentru exterior și o salopetă din neopren pe dedesubt, s-a anexat un colier la care s-a atașat o cască și un rucsac. Scott a comandat o cască în formă de sferă, fără punct moarte. Fiecare cască avea nouă ecrane video care lucrau, lumină, o rezervă de oxigen pe două ventilatoare alimentate cu baterie, din rucsac. Exteriorul căștii are o lanternă complet funcțională și camere HD cu transmițător și dispozitiv de înregistrare. Costumul de interior al lui David seamănă cu îmbrăcămintea oamenilor, dar cu lini mai fine, pentru un aspect mai liniar. Theron poartă un frumos costum din mohair de mătase argintiu. „Vickers este regine gheții. Ne-am dorit mereu să o facem să arate cât mai sculptural posibil,” explică Yates. Ținând cont de costumul de marinar pentru Janek, Janty a creat pentru Elba o jachetă din pânză, dându-i aspectul unui comandant care este la cârma navei de mulți ani. Marshall-Green, în rolul lui Holloway, are un aspect casual confortabil, fără vârstă, în hanorac, pantalonii săi pescărești și șlapi. Noile creaturi din film sunt munca directorului de creație pentru efectele creaturilor și efecte speciale de machiaj, Neal Scanlan, și a consultantului pentru proteze Conor O’Sullivan. „Prezentăm evoluția acestor urme de evoluție a creaturilor într-un mod logic și biologic,” declară Scott. Scanlan adaugă: „Fiecare etapă din ciclul de viață al creaturilor are un scop anume. Pentru xenobiologia noastră, am adus noi elemente care nu sunt neapărat rupte din Alien, dar au ADN similar. Multe dintre preferințele lui Ridley derivă din natură – plante, vegetale, creaturi marine și alte animale. Nu este nimic inventat.” Prometheus marchează prima peliculă filmată digital și în 3D a lui Scott, un format ale cărui provocări tehnice și oportunități estetice au fost adoptate de regizor. Scott și Wolski au folosit tehnologie de amplificare a acțiunii și suspansului în spații mici și limitate, dar și în medii epice. Revenind la genul pe care l-a definit, Ridley Scott continuă să împingă limitele poveștilor, atât vizual, cât și tematic. După cum remarcă chiar el, îl interesează „totul” – de la structura poveștii la distribuție, de la decoruri și costume la noile moduri de a spune o poveste. Și în timp ce renumitul regizor vă sperie foarte tare, nu pierde din vedere imaginea de ansamblu. „După ce vedeți Prometheus,” conchide Scott, „veți simți că ați trăit ceva complet neașteptat.”
|
![]() |
Prometheus(2012)Prometheus
|
Filme de urmărit la TV
![]()
PRO TV
21:30
|
Bandidas(2006)Banditele
|
![]()
TVR 1
21:00
|
Annie Hall(1977)Annie Hall
|
![]()
HBO
01:45
|
1992(2024)1992
|
CineCloud
Filme pe genuri
- Acţiune
- Animaţie
- Aventuri
- Comedie
- Crimă
- Documentar
- Dragoste
- Dramă
- Familie
- Fantastic
- Film noir
- Horror
- Istoric
- Mister
- Muzică
- Muzical
- Război
- Romantic
- Scurt metraj
- SF
- Stand Up
- Thriller
- Western
- Taguri filme
- Taguri stiri
- Arhiva stiri
- Program TV
Premii filme
Filme noi
- Filme 2027
- Filme 2026
- Filme 2025
- Filme 2024
- Premiere cinema
- Filme la TV
- Filme pe DVD
- Filme pe Blu-ray
- Filme româneşti
- Filme indiene
Filme 2025
Index filme
Program cinema
Actori populari
- Emma Watson
- Pierce Brosnan
- Taylor Swift
- Heath Ledger
- Cate Blanchett
- Catherine Zeta-Jones
- Născuţi azi
Trailere filme
- Hostage
- Billy Joel: And So It Goes
- The SpongeBob Movie: Search...
- Spider & Jessie
- The Occupant
- I Swear
- Descendent
Filme populare
Premiere cinema
În curând la cinema
- I Know What You Did Last Summer
- The End
- Grand Prix of Europe
- Sirenele 3: Legenda coroanei
- Cine nu e gata
- A Nun in the City
- Bride Hard
- Dangerous Animals
- Super-Charlie
- The Fantastic Four: First Steps
- The Naked Gun
- Bring Her Back
- The Bad Guys 2
- Weapons
- Freakier Friday
- Dolphin Boy 2
- Materialists
- Nobody 2
- Das Licht
- Splitsville
- And the Rest Will Follow
- The Roses
- Smurfs
- O familie aproape perfectă
- Untitled Sony/Blumhouse Insidious
- Caught Stealing
- The Myth of Marakuda
- Sorry, Baby
- The Conjuring: Last Rites
Filme noi în SUA
- Eddington
- Experiment 77
- Red Sonja
- Animal Friends
- Starbright
- The Toxic Avenger
- Jessica Frost
- A Big Bold Beautiful Journey
- Saw XI
- One Battle After Another
- The Strangers: Chapter 2
- Gabby's Dollhouse: The Movie
- Tron: Ares
- The Black Phone 2
- Gekijô-ban Chensô Man Reze-hen
- The Negotiation
- Predator: Badlands
- Now You See Me: Now You Don't
Program TV

Termeni şi condiţii | Contact | Politica de confidențialitate | A.N.P.C
Despre producție Prometheus