Articole Love in the Time of Cholera

(2007)

Dragostea în vremea holerei

Producția a început in Cartagina

Desi "orasul erou" nu are nume in romanul lui Garcia Marquez, intreaga atmosfera de bogatie post-colonialista din Cartagena a atras echipa de productie catre acest loc. In plus, dupa un telefon dat de Vicepresedintele Columbiei, Francisco Santos, ei au avut sansa de a filma in cateva dintre locatiile reale descrise de Garcia Marquez in romanul sau. "Este un oras vrajit", spune producatorul executiv Dylan Russell. "Ne-am gandit sa filmam si in alte orase, dar in final ne-am dat seama ca totusi Cartagena era singurul loc potrivit pentru povestea noastra, pentru ca aici isi au originile toate lucrurile descrise in roman."

Desi acum traieste in Mexic, autorul si-a petrecut tineretea in aceasta regiune, scriind primele sale nuvele in timp ce lucra ca ziarist si reporter in Cartagena si in orasul-port invecinat, Barranquilla. Dragostea in vremea holerei se inspira in mod clar din pietele languroase ale orasului, bisericile sale marete, bogat impodobite si conacele mari, paraginite. Producatorul Scott Steindorff comenteaza; "Eu si Mike Newell am considearat ca este important pentru film unde se deruleaza povestea. Columbia si orasul Cartagena ne-au intampinat cu portile si bratele deschise. A fost fantastic sa filmam aici."

"Exista o anumita integritate creatoare pe care nu am putut sa o trecem cu vederea, filmand chiar in locul unde se desfasoara actiunea romanului lui Garcia Marquez," spune producatorul executiv Scott LaStaiti. "Catedrala pe care a descris-o romanul pentru nunta, inmormantare si slujbe exista cu adevarat."

Newell, Steindorff, actorii si echipa de filmare a productiei Dragostea in vremea holerei s-au mutat pentru cateva luni in portul din Caraibe, intr-o perioada de arsita cumplita si musoni puternici, pentru a reconstitui regiunea pe care acest roman a facut-o celebra in intreaga lume. Designer-ul de productie Wolf Kroeger a supervizat transformarea numeroaselor piete si cladiri din oras, "aranjandu-le" pentru a le face sa arate asa cum aratau probabil in secolul 19 si la sfarsitul secolului 20.

Filmarile s-au derulat in 83 de locatii din oras si din imprejurimi, de la case si castele pana la rauri si munti. Unele erau deja perfect situate si aranjate, in timp ce altele au fost "imbatranite" sau "lustruite". Un remorcher comercial a fost transformat intr-un vas cu aburi din secolul 19. Stalpii de telefon au fost "imbracati", pentru a deveni niste simpli palmieri.

"A fost ca si cum am fi trudit din greu pentru a ajunge la civilizatie, intr-o padure," spune Newell. "Lucrezi mai greu. Nu exista perne moi. Trebuie sa faci tu singur totul. Dar rasplata este cu atat mai mare cand investesti atat de mult suflet intr-un proiect – si toti cei implicati in aceasta productie au venit cu tot sufletul."

Pentru regizor a fost extraordinar sa poata filma chiar in locatiile descrise in roman. "Exista ceva cu totul special cand filmezi in Cartagena, in acest mediu," spune Newell. "Este un loc plin de senzualitate. Aerul este bogat, parfumat, atmosfera este foarte apropiata. Totul e cald, e foarte "uman". Traiesti senzatia de iubire, viata si pasiune, intr-un fel in care nu o poti trai in niciun alt loc din lume. Dragostea in vremea holerei este o poveste columbiana, dar si o poveste profund universala."

"A trebuit practic sa inventam din nou roata, in multe situatii. Am ajuns sa ne confectionam singuri rulotele pentru catering si machiaj, din containere folosite pentru transporturi maritime," spune producatorul executiv LaStaiti. "Insa Columbia si Cartagena ne-au primit intr-un mod cu totul aparte. I-am supus pe acei oameni unor presiuni uriase. Le-am inchis strazile, le-am blocat traficul, am facut galagie, totusi oamenii au ramas in continuare calzi, apropiati si foarte receptivi."

Ca si actorii, echipa de productie s-a adunat din toate colturile lumii: un regizor si o echipa de design din Marea Britanie, o echipa de cameramani din Brazilia, sub conducerea directorului de imagine Alfonso Beato, dar si posturi cheie ocupate de profesionisti veniti din Mexic, Brazilia si Columbia. De fapt, peste 50 la suta din echipa de productie a fost din Columbia. "Am gasit mai multi tehnicieni calificati in Bogota, care erau foarte priceputi si experimentati. In plus, au fost multi localnici care nu aveau, de fapt, niciun fel de experienta in lumea filmului, dar s-au ridicat la inaltimea provocarilor si au facut o treaba minunata pentru noi," spune LaStaiti.

"Echipa locala a muncit din greu, insufletita de dragostea pentru aceasta poveste si de dorinta de a fi o parte din acest proiect," spune Newell. "Aspectul filmului si sentimentele pe care le transmite demonstreaza dragostea si eforturile sustinute ale acestora. Ei si-au exprimat clar speranta ca acest film va fi un produs emblematic pentru orasul si pentru tara lor."

Dragostea in vremea holerei este unul dintre cele mai celebre romane columbiene, insufletit de spiritul acestui tinut. "Daca am reusit sa surprindem acest lucru, sper ca lumea va ajunge sa priveasca "din interior" aceste locuri incredibile si aceasta cultura atat de calda, de care noi ne-am indragostit," incheie Mike Newell.

Despre actori Personajele prind viață
jinglebells