Un artist grafitti a apelat la personajele Marvel pentru a scăpa autobuzele oraşului San Francisco de mesajele islamofobe. Aceste imagini, apărute iniţial pe mijloacele de transport în comun, comparau islamul cu nazismul. Deasupra lor au fost lipite imagini cu supereroina Kamala Khan, primul supererou musulman din universul Marvel.
Controversatele afişe anti-Islam au fost plătite de către Pamela Geller, blogger şi activist civic, de la American Freedom Initiative, cunoscută pentru luările de poziţie împotriva Islamului. În pofida scandalizării opiniei publice de către radicalismul afişelor iniţiale, autoritatea de transport din San Francisco susţine că este obligată să le afişeze, în virtutea Primului Amendament al Constituţiei SUA, ce stipulează libertatea de expresie.
Afişele iniţiale reprezentau o poză a lui Hitler alături de figura lui Haj Amin al-Husseini, lider musulman şi oponent fervent al israelienilor, alături de cuvintele: „Ura musulmană la adresa evreilor: este în Coran”. Acum, mesajul posterelor a fost acoperit şi sună aşa: „Chemăm la luptă pe toţi adversarii fanatismului”, alături de imaginea unui erou musulman din benzile desenate Marvel. La fel, mesajul „Încetaţi ajutorul către ţările islamice” a fost acoperit, parţial, cu trei inimi roşii. O singură frază a rămas neschimbată „Opriţi ura”.
Imagini cu afişele modificate au apărut pe pagina de Facebook a unui grup de iniţiativă urbană numit „Street Cred - Advertising for the People”, duminică, anunţă publicaţia mashable.com. În acelaşi timp, organizaţia civică a Pamelei Geller a fost etichetată drept „un grup care incită la ură” de către Southern Poverty Law Center.
Nu este prima dată când Geller a finanţat asemenea mesaje de ură postate pe mijloacele de transport în comun. Un pachet similar de postere apărea pe autobuze în august 2012, apoi, iar, în primăvara lui 2013. Grupul mai posta mesaje similar la New York şi la Washington D.C. Anul trecut a obligat, în instanţă, municipalitatea oraşului New York să publice afişele. De fiecare dată când grupul lui Geller achiziţionează aceste mijloace media, agenţia de transport public, Muni, alege să trimită veniturile rezultate Comisiei pentru Drepturile Omului. Totuşi, un precedent legat de o decizie în instanţă legată de Primul Amendament face ca o bază legală pentru înlăturarea afişelor să lipsească. În 2012, agenţia a răspuns cu propria campanie, „Peace”, care era afişată concomitent cu mesajele islamofobe.
„Nici municipalitatea nici firma de transport Muni nu se asociază cauzei acestor afişe”, declară pentru publicaţia SFGate purtătorul de cuvânt al firmei de transport, Paul Rose. „Totuşi, Primul Amendament protejează libertatea discursului, inclusiv a celui care este considerat jignitor”.
Ultima serie de reclame a cuprins un total de 50 de postări care au apărut pe 9 ianuarie. Aleşii locali, printre care primarul Ed Lee, procurorul George Gascon şi mai mulţi membri ai Board of Supervisors au reacţionat prompt, condamnând mesajele ca fiind islamofobe şi rasiste.