Instalația IMAX de 70 mm pentru Oppenheimer este așa de mare, încât sălile de cinema trebuie refăcute

de Gloria Sauciuc în 18 Iul 2023
O sală de cinema a construit deja prima cabină de proiecție pentru ultimul film al lui Christopher Nolan

Regizorul Christopher Nolan preferă de multe ori pelicula convențională în locul sistemelor digitale și, de la The Dark Knight încoace, a devenit din ce în ce mai dedicat formatului IMAX. Iar unul dintre cele mai bune ecrane IMAX din lume este cel de la TCL Chinese Theatre de la Hollywood, însă chiar și acesta trebuie refăcut, scrie IndieWire.

Cinematograful folosește deja un sistem sofisticat de proiecție laser, însă pentru fiecare film al lui Nolan de la Interstellar încoace, cinematograful a instalat un proiector de 70 mm în cabina de proiecții pentru a oferi un maxim de experiență vizuală. Oppenheimer nu face excepție, iar Film Twitter a furnizat săptămâna trecută imagini de la construcție.

Deși modificările la sistemul IMAX sunt tipice, Oppenheimer are cerințe chiar și mai mari datorită timpului lung de rulare; așa cum relata regizorul pentru Collider, amploarea peliculei a implicat refacerea dispozitivelor IMAX.

Așa cum anunță purtătorul de cuvând IMAX, cele trei ore de peliculă de 70 mm au în total aproape 18 km de peliculă, ceea ce implică o nouă cabină de proiecție.

Formatul IMAX pe 70 mm, în care Nolan a filmat Interstellar, Dunkirk, Tenet și acum Oppenheimer este formatul cu cea mai mare rezoluție posibilă, adică circa de 10 ori mai mult detaliu decât formatul standard. Deși a începe cu o sursă așa de bogată înseamnă că imaginea este în formula cea mai bună, regizorul vrea ca publicul să stea și aproape – de aici, instalarea de proiectoare IMAX de 70 mm cu 15 perforații în anumite săli.

Exploreaza subiecte similare:

Christopher Nolan, Oppenheimer

Alte știri din cinema

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells