Articole The Wolfman

(2010)

Omul-lup

Despre producție

LUPUL URLĂ DIN NOU: Redefinind un clasic

I s-au dat nenumărate denumiri, în diferite culturi, de mii de ani. A existat o fascinație la nivel global pentru creatura mitologică pe care o cunoaștem ca licantrop, un om ce se transformă în lup când e lună plină.

De la miturile Greciei Antice, la documentațiile întocmite de Gervase din Tilbury în „Otis Imperialia” din 1212, povestirile horror despre vârcolaci au dominat folclorul lumii de secole.
Dar abia în ultimii 70 de ani creatura a fost adusă în lumea filmului. În 1935, Universal a lansat „Werewolf of London”, în regia lui Stuart Walker, iar în 1941 filmul clasic „The Wolf Man”, care a constituit reperul cinematografic modern al mitului vârcolacului. Filmul a dat faimă personajului Lawrence Talbot, un nobil cu destin tragic interpretat de Lon Chaney Jr, fiul vedetei filmului mut Lon Chaney, starul din „The Phantom of the Opera” și „The Hunchback of Notre Dame”.

În regia lui George Waggner după scenariul original al lui Curt Siodmak, „The Wolf Man” a fost ultima creație Universal despre un monstru într-o perioadă în care filmele abundau de creaturi de coșmar. Personajul Talbot avea să reapară în câteva producții ale studioului: „Frankenstein Meets the Wolf Man”, „House of Frankenstein”, „House of Dracula” și „Abbott & Costello Meet Frankenstein”.

Actorul și producătorul Benicio Del Toro a fost dintotdeauna un mare fan al genului și a considerat oportun să aducă un omagiu filmului împreună cu managerul și producătorul său, Rick Yorn. În ce-l privește pe Yorn, acesta explică obiectul interesului său: „Pe măsură ce creșteam, aceste filme cu monștri au avut un efect asupra mea și a fraților mei. Când am venit prima oară la Hollywood, am vrut să fac un remake după unul din vechile filme. Acum câțiva ani, Benicio și cu mine și ne plimbam pe afară, am văzut un fluturaș cu The Wolf Man. Avea un prim-plan cu Lon Chaney Jr., devenit monstru. M-am uitat la poster, după aceea la Benicio – care avea o barbă deasă pe atunci – și am zis: Ce-ai zice de un remake după The Wolf Man?”

Del Toro a fost foarte interesat să aducă un omagiu genului pe care-l iubea când era copil. Când și-a dat seama că transformarea însemna ore lungi de machiaj și crearea unor măști pentru a dobândi aspectul creaturii, a fost gata să intre în joc.

„Frankenstein, Dracula, Mumia... când eram copil, priveam aceste filme” explică Del Toro. „cea mai timpurie dintre amintiri e cu Lon Chaney Jr., jucându-l pe Omul-Lup. Am vrut să omagiem acest film clasic, și filmul lui Henry Hull „Werewolf of London”. Am știut că este interesant să îl fac în manieră clasică, de artizan”

Costume...


Gwen Conliffe este în doliu în cea mai mare parte a filmului, astfel că îmbrăcămintea ei este neagră. Fiind o aristocrată, poartă corsete din diferite texturi și nuanțe de negru. Pentru o atingere de culoare, când Gwen este prinsă într-o romanță neașteptată cu Lawrence, Canonero a îmbrăcat-o pe Emily Blunt în lila și violet. Despre corsete, Blunt se amuză: „E vorba de digestia din perioada aceea, ceea ce înseamnă că acum, organele mele interne mă urăsc”.

Deși sir John Talbot este un aristocrat, este un bărbat care și-a neglijat aspectul în ultimii zeci de ani. Inspirat de ilustrațiile lui Edward Gorey, echipa condusă de Canonero a creat costumele bătrânului Talbot din materiale de foarte bună calitate, dar foarte uzate. Rezultatul sunt haine elegante, dar vechi. Fost vânător în India, care a făcut expediții periculoase, sir John are o mulțime de trofee și suveniruri eclectice în garderobă, inclusiv blănuri pe care le poartă la halat și mantou.

Lawrence s-a întors din America; când este prezentat publicului, este Hamlet din Shakespeare. Pentru că personajul a traversat Atlanticul spre casă, echipa lui Canonero a dat veșmintelor lui un aer mai expansiv decât al nobililor englezi ai vremii.

Pentru scenele în care se transformă în lup, echipa i-a pregătit lui Del Toro haine care par că se extind și se rup atunci când i se dezvoltă mușchii. Au folosit materiale elastice și țesături care arată că se destramă și se crapă. Del Toro este cel mai des îmbrăcat în costume de tweed, iar costumierii au găsit un nylon care să se potrivească cu țesătura, în fața camerei. Dar, piesa decisivă în garderoba lui Lawrence Talbot creată pentru film a fost cea favorită: o replică a bastonului cu cap de lup pe care-l avea Lobn Chaney Jr în filmul din 1941.

Prezentare Despre distribuție și echipa de producție
jinglebells