Articole The Croods

(2013)

Familia Crood

Note de producție

PRIMA FAMILIE, PLINĂ DE ÎNCEPUTURI

Fiecare aventură reprezintă o nouă descoperire – și călătoria familiei Croods cuprinde multe lucruri făcute pentru prima oară, cum sunt: familia menționată, călătoria pe șosea, focul și pantofii și primul animal de companie, primul telefon mobil (OK, este o scoică, dar totuși) …plus: prima glumă, prima pereche de ochelari de soare și chiar și prima criză de vârsta a treia.

Dar mai presus de toate, CROODS este un film despre familie. “Comedia fizică a fost întotdeauna prezentă la dezvoltarea filmului,” spune scriitorul-regizor Chris Sanders. “Dar ne-am dat seama că după ce elimină totul din viețile noastre moderne - slujbe, mașini, responsabilități – ajungi la ceea ce contează cu adevărat, adică familia și prietenii.”

Tema legăturilor de familie și conflictele comune și descoperirile i-au atras pe toți cei care aveau legătură cu CROODS – de la realizatori și distribuție până la directorii studiourilor de filmări. “Acest film este primul film DreamWorks Animation despre o familie umană,” remarcă Sanders. “Și în timpul producției, proiectul a trezit atât de multe amintiri despre familie ale membrilor distribuției și echipei noastre - cum ar fi ‘într-o zi fratele meu mi-a făcut asta,’ sau ‘tatăl meu semăna mult cu Grug’ - lucruri de genul acesta.”

Scriitorul-regizorul anunțurilor publicitare, Kirk DeMicco spune: “Oricine se poate regăsi în film într-unul dintre personaje și poate spune: ‘Oh, îi cunosc pe acești oameni, chiar dacă nu sunt chiar ca familia mea.’… Dar știm cu toții că de fapt sunt,” recunoaște el cu un zâmbet.

Producătorul Kristine Belson dezvoltă ideea că familia Croods, în ciuda faptului că trăiește cu mult, mult, mult timp înainte, nu este deosebită de familiile din zilele noastre. “Familia este un lucru universal. Oricât de mult ar evolua tehnologia și alte lucruri, ceea ce era adevărat despre familie cu sute de ani în urmă - mii de ani în urmă - cu un milion de ani în urmă – este adevărat astăzi și va fi și în viitor. Există multe lupte, izbânzi și dinamici similare.”

Un alt subiect cheie al filmului CROODS este schimbarea și umorul inerent încercării de a face lucruri pentru prima dată. “Și acest lucru ne este cunoscut tuturor,” spune producătorul Jane Hartwell. “Într-adevăr, la orice vârstă, în orice eră, schimbarea este foarte, foarte dificilă, dar este ceva ce trebuie să acceptăm pentru a ne dezvolta și a merge mai departe. Grug întruchipează această teamă. Este îngrozit că familia sa se va schimba într-un mod pe care nu-l poate controla și care i-ar putea afecta capacitatea de a-i proteja."

Schimbarea, ca orice altceva, nu este acceptată cu ușurință de Grug, a cărui încăpățânare este la fel de mare ca dragostea pentru clanul său și ca etica pentru munca eroică. Pentru Grug nu există week-end-uri, sărbători sau zile de concediu, stă de pază 24/7, 365 zile pe an.

Are multe motto-uri, printre care cel menționat mai sus: “teama este bună, schimbarea este ceva rău,” ca și alte Grug-isme, cum sunt: “Orice distracție este rea” și “Să nu fii niciodată fără frică.” (Ultima declarație a început ca un Kirk-ism (DeMicco) care a intrat ulterior în vocabularul lui Grug. “Și da, încă mi-e frică,” glumește realizatorul de film.)

Pentru a-și menține familia cu adevărat în siguranță, Grug trebuie să învețe diferența dintre a supraviețui și a trăi. “Grug vrea să-și mențină familia în siguranță și acest lucru nu este ceva neașteptat” adaugă Sanders. “Dar asemenea tuturor taților, trebuie să învețe să facă față provocării masive de a reuși să controleze permanent clanul său din ce în ce mai aventuros.”

“Inima lui Grug este întotdeauna la locul potrivit,” spune DeMicco. “Este un tată excelent, care face toate eforturile posibile, dar este pur și simplu depășit atunci când familia Croods își începe aventura. Și pentru ca lucrurile să fie și mai complicate, Grug trece prin prima sa criză de vârsta a doua când își dă seama că prietenul fiicei sale, Guy are mult mai multe în favoarea sa decât a avut Grug vreodată."

Câștigătorul Premiului Academiei® Nicolas Cage spune că empatizează cu acest alter ego de pe ecran, deoarece “este imposibil să fii tată și să nu te gândești la prima dragoste a fiicei tale sau la adoptarea gândirii moderne a copiilor tăi.”
“Noi, ca părinți, mergem uneori prea departe, dar acesta este și cazul lui Grug,” continuă Cage. “Experimentează transformarea, prin care trebuie să trecem cu toții la un moment dat în viață."

Unul dintre catalizatorii acestei schimbări este Guy, care trezește în Grug sentimente de precauție (cu privire la povestea galopantă de iubire a tânărului cu Eep) și gelozie (față de intelectul lui Guy).

Cage declară: “Grug se întreabă: ‘cum pot concura cu inteligența și noile idei ale lui Guy?’ Grug este mare și greoi; Guy este atletic, inteligent și fermecător – și a pus ochii pe Eep, lucru care îl face pe Grug să se simtă nesigur, ceea ce este de înțeles. Dar până la sfârșitul aventurii, Grug va accepta un nou mod de viață. Până la urmă îl admiră și imită chiar pe Guy.”

Înainte ca familia Crood să aibă întâlnirea inevitabilă cu Guy, Grug trebuie să rezolve situația cu Eep, car încearcă să-și târască familia, lovind si țipând, afară din peșteră și la lumină. Sentimentul ei sâcâitor că există aventură și descoperire de experimentat în afara peșterii familiale se confirmă atunci când familia Crood își începe aventura.

Eep este poate adolescenta pe care nu am mai văzut-o într-un film animat, și totuși cu ea ne putem identifica în toate modurile, chiar și fizic. Cu structura sa puternică, cu mulți mușchi, Eep este un personaj ce reprezintă puterea și aspirația, ale cărui trăsături definitorii sunt puterea, curiozitatea și tenacitatea.

“Eep are multe dintre calitățile adolescentelor de astăzi, cum este faptul că o deranjează incredibil de mult familia sa,” observă Emma Stone. “Vrea să-și deschidă aripile și să exploreze lume din afara casei lor, prin urmare este greu să respecte regulile și acțiunile lui Grug, cum este modul în care rostogolește o stâncă uriașă pe deschiderea peșterii în fiecare noapte, blocând contactul familiei cu toate cele existente în afară, fizic și emoțional. Când facem cunoștință cu Eep, ea nu a văzut niciodată lumina unei stele!"

Toate acestea încep să se schimbe după ce un cataclism forțează familia Crood să pornească într-o călătorie de neuitat. Pe parcursul călătoriei epice respective, Eep descoperă multe lucruri, dintre care cel mai important este prima dragoste de adolescentă. În sfârșit areșansa să-l cunoască pe bărbatul potrivit.

“Îi place că Guy este un spirit liber, pentru că și ea are acel sentiment în interior,” spune Stone. Și el îi admiră spiritul, deși la început este oarecum copleșitoare – de exemplu atunci când tânăra forțoasă îl pune pe Guy pe umăr. “Da, chiar îl ridică!” exclamă Stone. “Prin urmare este de înțeles că Guy este speriat de Eep, cel puțin la început, pentru că este atât de agresivă și dură.”

Relația lor este una explozivă și apar, pur și simplu, scântei atunci când Guy o învață pe Eep și pe clanul ei minunile focului și alte “idei.” Și înfiorarea ei nu se încheie cu acea descoperire de moment, căci la scurt timp după acea, experimentează infinitele plăceri ale pantofilor, un moment inevitabil care a dat naștere probabil fascinației noastre eterne pentru încălțăminte. “Eep crede că picioarele ei au dispărut în pantofi, ceea ce este uimitor pentru ea,” spune Stone râzând.
Ideile inventive ale lui Guy prezintă în cele din urmă familiei Crood noi posibilități și o lume nouă – un loc, spune el, care “are mai mulți sori pe cer decât poți număra și în care lucrurile sunt mai bune.”

Dar chiar și cu know-how-ul său superior, Guy nu este lipsit de propriile provocări. “El a locuit singur mult timp,” spune Ryan Reynolds, care debutează în lumea filmului animat cu CROODS. “Spre deosebire de familia Crood, el nu are o familie, prin urmare, viața lui Guy este plină de variabile, în timp ce viețile celorlalți sunt oarecum statice. Și Guy a văzut lucruri noi în fiecare zi pentru că se mișcă neîncetat. A fost nevoit să evolueze."

"Guy este nevoit și să se bazeze pe imaginația sa, prin urmare trăiește mult în mintea sa,” continuă Reynolds. “Și acest lucru este excelent de interpretat, pentru că poate fi oricât de exagerat vrei să fie. Guy nu are limite pentru că gândește neîncetat.” Chiar și cu mintea sa superioară, Guy are nevoie de compania familiei Crood și să simtă că aparține unei familii.

Înaintea întâlnirii inevitabile a lui Guy cu Eep, cel mai apropiat lucru de o familie pe care îl are este singurul său tovarăș și prieten, un leneș pe nume Belt (Curea). După cum sugerează numele, Belt îi susține pantalonii lui Guy. “Prin urmare este funcțional și modern,” spune Reynolds. Belt este primul animal de companie, ceea ce înseamnă că “este un animal pe care nu-l mănânci,” le spune Guy membrilor familiei Crood, a căror experiență cu animalele de până atunci a fost consumul sau fuga de acestea.
Belt nu poate vorbi, dar expresia sa cântată de - “Da-da-daaaaaaaa!” - este semnificativă în sine și vocea îi aparține nimănui altcuiva decât lui Chris Sanders.

Leneșii au avut roluri cheie și în culise, menționează Kirk DeMicco. “De-a lungul anilor de producție, am realizat prezentări speciale de informare pentru personalul DreamWorks la evenimente în cadrul companiei. Ne place să condimentăm fiecare prezentare cu ceva special și pentru aceasta Chris și eu am făcut un filmuleț despre un leneș adevărat. Chiar dacă a sunat nebunesc, am rugat asistentul nostru loial Daniel Chun să găsească un leneș. Fără să clipească a spus că avea să se apuce de treabă. Când colo, ce să vezi, a doua zi, Daniel nu numai că găsise un leneș cu experiență la filmări, ci dorea să știe dacă leneșul trebuia să facă ceva special. În zilele de genul acesta îți dai seama că lucrezi la Hollywood.''

Pe măsură ce familia Crood experimentează schimbările pline de evenimente care însoțesc noile idei ale lui Guy, soția lui Grug, Ugga, se luptă să păstreze grupul unit. “Într-o familie care uneori acționează nebunește, ea este probabil cea mai cu picioarele pe pământ dintre toți,” spune Catherine Keener. “Ugga este o mamă iubitoare, grijulie și excelentă, dar în același timp este la fel de fizică și dură ca Grug.”

Totuși, în timpul mulților ani în care și-au crescut familia, Ugga s-a supus întotdeauna autorității soțului. Dar schimbarea situației locuinței lor declanșează schimbări mari în relația lor. “În cele din urmă, ea este cea care-i spune lui Grug că trebuie să-și schimbe modul de a gândi,” spune Sanders.

“Căsnicia și viața lor de familie nu este diferită de cele din zilele noastre,” adaugă Keener. “Înțelegem familia Crood. Familia descoperă adevărul universal că este greu să te schimbi și să renunți la anumite lucruri. Dar când se apropie de noua lume, este uimitor. Și ei efectiv trebuie să sară de pe o stâncă pentru a ajunge acolo. Și viața noastră este tot așa în mare parte. Trebuie să asumăm riscuri.”

Arțăgoasa mamă a Uggăi, Gran reprezintă un anumit risc, în special pentru ginerele ei, pe care adoră să-l chinuie. Faptul că Gran este foarte bătrână, după unii, la vârsta de 45 ani (nu uitați că lucrurile se petrec cu ceva timp în urmă), nu i-a diminuat irascibilitatea sau instinctele de supraviețuire. Dinamul cu un singur dinte rămâne un membru activ al rasei umane – toți cei cinci sau șase membri ai acesteia.
“Gran nu este o bătrână izolată,” spune Cloris Leachman. “Este la fel de plină de energie ca orice alt membru al familiei.”

“Gran este atât de bătrână încât a supraviețuit Erei Glaciare, în principal devorându-și foștii soți unul câte unul,” glumește DeMicco despre trecutul personajului. “Nu are nimic frumos de spus despre nimeni – în special despre Grug – dar la sfârșitul filmului, Gran va surprinde pe toată lumea deoarece are o înțelepciune avangardistă.”

Un membru al familiei mai bun, mai blând este descendentul familiei Crood Thunk, care are 1,86 m, 140 kg…și nouă ani. “Este un copil solid,” spune Clark Duke. “Thunk vrea să fie un vânător bun, ca și tatăl său, dar Thunk nu poate nimeri un mamut în partea sa cea mai lată.”

“Thunk încearcă întotdeauna să o impresioneze pe Grug; vrea să fie copia fidelă a tatălui său,” spune DeMicco. “Are o energie explozivă și entuziasm, dar este probabil cel mai vulnerabil personaj din familie.”

Dar chiar și mai explozivă este sora mai mică, Sandy, care este ca o mică felină. Într-o lume periculoasă plină de creaturi care încearcă să o muște, Sandy nu se teme să muște înapoi. “Este o bestie sălbatică, dar o fiică ascultătoare,” spune Sanders. “Probabil că Grug își dorește ca Eep să fie ca Sandy.”

Artiștii, costumierii și animatorii filmului au avut roluri importante pentru a da viață acestor personaje, dar DeMicco, Sanders și producătorii Kristine Belson și Jane Hartwell acordă actorilor merit nu doar pentru excelenta interpretare, ci și pentru ajutorul oferit la definitivarea personajelor.

“Fiecare actor a contribuit enorm la această acțiune,” spune DeMicco. “După fiecare sesiune de înregistrare a vocilor, am spus: ‘Este incredibil și trebuie să o introducem în film,’ fie că este vorba de interpretare sau de o replică nouă.”

De exemplu, “Au fost momente în care Nicolas Cage m-a surprins cu ‘extravaganța’ sa,” își amintește Belson. “Și apoi revii la editare și Animație și-ți dai seama că o să funcționeze mult mai bine decât ne-am imaginat vreodată.”

"Ryan Reynolds are o minte ageră care a produs improvizații excelente și a făcut ca Guy să fie un amestec de răceală și farmec frenetic” adaugă Sanders. DeMicco spune că expresivitatea și grosolănia Emmei Stone erau la fel de neașteptate – și mai mult decât binevenite. “Am luat acele momente ale ‘Emmei’ fizice din timpul sesiunilor de înregistrare și le-am pus în film."

Cage confirmă că sesiunile de înregistrare au luat adesea întorsături neașteptate, în avantajul actorilor și al poveștii. “Kirk și Chris erau dispuși să ne lase să experimentăm și să mergem cu adevărat până la capăt. Ne-au permis să căutăm ceva în abstract și știau ce avea să funcționeze atunci când ascultau ceva. Nu sunt ceea ce numesc ‘prețioși’ cu dialogul, ceea ce este perfect pentru mine, pentru că pot să improvizez cu ei.”

Interpretarea actorilor completează viziunea realizatorilor conform căreia familia Crood este mult mai capabili fizic de a face față dificultăților pe care le prezintă o aventură plină de surprize la orice colț. “Am vrut ca membrii familiei Crood să fie mai rapizi și mai puternici decât orice personaje pe care le-am văzut în alte filme cu teme preistorice,” spune DeMicco. “Am dorit ca aceste personaje să pară că fac parte din această lume plină de provocări fizice pe care am inventat-o. Nu am vrut să lase impresia că au fost pur și simplu introduse într-un decor de film. Prin urmare membrii familiei Crood au încă ‘mințile de începător’ ale oamenilor cavernelor, dar fizic curajul lor fizic este destul de avansat.”

Una dintre primele secvențe ale filmului care implică o vânătoare pentru ceea ce speră familia Crood să fie o masă de care au foarte mare nevoie le subliniază agilitatea, puterea și viteza. “Este o secvență pur fizică care arată publicului cât de puternici sunt membrii familiei Crood și stabilește regulile lumii pe care o explorăm,” spune Sanders. “Scena pare desprinsă din Looney Tunes.”

Acțiunea de vânătoare și haosul controlat al scenei este potențată de muzica semnată de compozitorul de film nominalizat la Premiul Academiei Alan Silvestri interpretată de Fanfara Universității Southern California, care a însoțit sute de generații de fani ai fotbalului la meciurile USC. Sunetul său distinctiv dă stilul dur al piesei respective. “Am vorbit cu Alan despre tonul pe care-l căutam,” spune DeMicco – “de genul este ‘momentul să jucăm; sau ‘mergem la vânătoare!’ Muzica și acțiunea arată că vânătoarea este un fel de joc pentru familia Crood, dar ‘echipa adversă,’ care este prada familiei și mult-așteptatul fel principal este tot atât de puternică pe cât este și familia Crood.”

Lucrul cu Silverstri la melodia genericului final, “Shine Your Way” [interpretată de Adam Young și Yuna] a fost o experiență care le-a deschis ochii regizorilor: “La redactarea [scenariului pentru] CROODS timp de opt ani, au existat multe suișuri și câteva coborâșuri, dar există o anumită parte din activitatea de redactare pe care nu o voi uita niciodată,” își amintește DeMicco. “Vorbisem destul de mult timp despre o melodie pentru genericul final, dar din multe motive nu părea să aibă succes. I-am sugerat lui Chris că ar trebui să încercăm să o scriem cu ajutorul lui Alan Silvestri. Chris și cu mine ne-am deplasat acasă la Alan în Carmel și am început să lucrăm la melodie cu el și colaboratorul său Glen Ballard. A fost un proces extrem de interesant. Limitările impuse de redactarea unei melodii sunt diferite de cele impuse de scenarii; după sesiunile cu Alan și Glen eram secătuiți mintal. Și interpretarea unor cântăreți atât de talentați cum sunt Adam și Yuna a fost una dintre cele mai mari recompense ale filmului.”

TOATE (PREISTORICE) SUNT NOI


Deși personajele, dinamica familiei și acțiunea sunt principalele protagoniste, realizatorii dezvoltă Croods într-un peisaj care oricât de răpitor și exotic ar fi, poate fi întotdeauna recunoscut. Excursiile pre-producție la Parcul Național Zion din Utah au inspirat crearea de medii (în special în primul act al filmului) care se aseamănă foarte mult cu cele ale planetei noastre, dar sunt în același timp curios de neașteptate.

“CROODS este accesibil deoarece se petrece într-o lume diferită de cea în care locuim acum,” spune Ryan Reynolds. “Dar în același timp filmul ne duce într-o aventură vibrantă care ne ia adesea răsuflarea. Oferă atât de multe lucruri de procesat ochilor. De aceea CROODS poate fi urmărit de nenumărate ori; de fiecare dată când îl vizionezi descoperi ceva nou.”

Universul Croods include o menajerie de creaturi care fac alte probleme familiei în timpul călătoriei lor. Atunci când facem cunoștință cu membrii familiei Crood, aceștia abia dacă se descurcă, dar cel puțin înțeleg provocările de viață sau moarte curente. Pe măsură ce călătoresc către acest ținut nou, aproape nimic nu le este familiar, inclusiv animalele ciudate, dintre care unele prezintă pericole neașteptate, dacă nu chiar comice uneori.

• Ursul bufniță, o combinație între urs și bufniță doarme ziua și colindă canionul noaptea – terorizându-l pe Grug și familia sa în timpul călătoriei lor epice.
• Macawnivorul are corpul unui mic tigru, cap supradimensionat și colorația unui Papagal Macaw. Este o creatură impunătoare, care domină familia Crood.
• După cum sugerează și numele, Maimuțele pocnitoare lasă o impresie destul de puternică. Sunt amuzante și fermecătoare până când se simt amenințate, moment în care devin cu adevărat o mașină de aplicat pumni. (O scenă în care Grug servește drept sac de box pentru o maimuță cu mâini uriașe este preferata publicului, deși a fost adăugată foarte târziu în film. “Încă de la începutul redactării scenariului, Chris Sanders era hotărât să aibă o scenă în care personajele sunt lovite cu pumnii de maimuțe,” spune Belson. “Ani de zile nu am putut găsi locul potrivit pentru o asemenea scenă în film, dar entuziasmul lui Chris a prevalat până la urmă și am creat momentul pe care-l vedeți pe ecran.”)
• Un amestec neașteptat de canin și crocodil, Croco-cățelușul are o înfățișare amenințătoare și colți ascuțiți ca lama, ce maschează un comportament prietenos. Thunk îl face animalul său d companie și-l numește Douglas. (Distonanta poreclă a fost ideea lui Clark Duke; Douglas este prenumele agentului său.)
• Piranhapagalul este un mix între un papagal cu toate trăsăturile sale și un piranha cu dinți fini. Aceste animale de pradă feroce și împănate devorează rapid orice creatură în calea lor.
• Jumătate coiot și jumătate șopârlă Copârla stă cu plăcere la soare lângă peștera familiei Crood, dar se și sperie ușor.
• Micul elefant cunoscut sub denumirea de Șorifant are urechile și coada unui șoricel și este una dintre primele creaturi pe care familia Crood le întâlnește în călătoria sa. Șorifantul pare inofensiv, dar doar până când se aude sunetul trompei sale.
• Bermebul este un hibrid curios între berbec și emu și posedă forța și puterea accelerată a unui fundaș.
• Conectați prin coada lor împotriva împiedicării, Împiedicogerbili sunt rozătoare care nu se separă niciodată unul de altul – ca prădători sau pradă.

“Ideea care stă la baza acestor creaturi a fost faptul că familia Crood trăiește în ceea ce numim ‘Perioada de Cercetare și Dezvoltare a Mamei Natură,’ care înseamnă că Pământul experimentează practic cu diferite forme de viață,” spune Belson. “Unele vor evolua în creaturile pe care le recunoaștem astăzi; altele nu. Și, după cum am arătat, poate că așa a fost mai bine!”

“Deși am încălcat anumite reguli ale naturii pentru crearea acestor animale, am încercat să păstrăm caracterul lor verosimil în acest mediu,” adaugă Hartwell. “A trebuit să ne imaginăm că dacă am fi dat peste o anumită creatură, indiferent de cât de ridicolă este, ar fi trebuit să pară că putea coexista cu adevărat cu familia Crood.”

În timpul sesiunilor de înregistrare, actorii aveau o imagine asupra înfățișării timpurii a acestor creaturi și despre noua lume curajoasă a familiei Crood, dar doar atunci când au urmărit pe ecran o versiune aproape finalizată a filmului au apreciat cu adevărat munca miilor de artiști, costumieri, animatori și tehnicieni (385 persoane au lucrat în total la acest film). Ryan Reynolds spune: “Ceea ce mă uimește este că experimentezi cu filmul animat anumite lucruri pe care dorești doar să le faci cu un film de acțiune. Filmul are o textură de așa natură și pare atât de real încât uiți că urmărești un film animat.”

DeMicco și Sanders ne atrag în această aventură alături de membrii familiei Crood. Am dorit să realizăm filmul prin ochii familiei Crood, ca și cum ai face parte din experiența lor,” explică Sanders. “Membrii familiei Croods văd totul pentru prima oară și am vrut ca și publicul să aibă senzația că participă la aceste descoperiri.”

În acest scop, realizatorii au utilizat un stil de cameră amatoare la secvența inițială a urmăririi, de exemplu, care dă senzația că orice se poate întâmpla în orice moment.
“Personajul face o mișcare bruscă și merge într-o anumită direcție și camera rămâne în urmă ca și cum ‘cameramanul’ nu ar ști cu adevărat în ce direcție mergea acesta,” explică Sanders. “Am încercat să nu anticipăm prea multe lucruri. Nu am vrut ca acțiunea să pară coregrafiată.”

****
EVOLUȚIE


Fiecare familie are o genealogie, la fel ca orice proiect de film animat. Originea “arborelui genealogic” al filmului CROODS este în anul 2005, într-o originală poveste pentru marele ecran DeMicco scrisă cu legendarul actor, scriitor și legendă Monty Python, John Cleese. Aceștia au colaborat cu Sanders, care s-a alăturat acestui proiect câțiva ani mai târziu. De-a lungul anilor, CROODS s-a transformat dintr-o comedie despre prietenie, cu Grug și Guy într-o poveste cu teme de familie plină de personaje principale.

“Proiectul a fost conceput inițial ca o comedie generațională despre un om al cavernelor și noul său prieten care are toate aceste idei noi care-l înspăimântă pe tipul mai bătrân,” explică Belson. “Kirk DeMicco a avut inspirația de a crea o poveste despre o familie și am început să adăugăm celelalte personaje și trăsături de caracter pe care le putem recunoaște cu toții: soacra, tatăl prea protector și adolescenta rebelă. Și proiectul a crescut într-un mod cu totul nou.”

În timpul celor opt ani de dezvoltare, producție și post-producție, casa filmului CROODS a fost DreamWorks Animation, care a hrănit proiectul de la început până la lansarea în sălile de cinema din întreaga lume. Prima familie DreamWorks” oferă publicului o călătorie de neuitat, spune Nicolas Cage. “Spectatorii vor călători alături de familia Crood și se vor minuna de cât de frumoasă și imaginativ este călătoria respectivă. Și mai presus de toate, se vor atașa de această familie și aventura sa pentru că există emoție și sentimente adevărate în fiecare scenă comică.”

Sinopsis
jinglebells