Articole Everest

(2015)

Everest: Cu preţul vieţii

Note de producție

Despre film

Riscuri incalculabile. Dificultăți enorme. Ani de antrenamente pentru obstacole imposibil de prevăzut. Condiții inimaginabil de ostile. Și totuși, de aproape un secol, aventurieri de pe tot globul au căutat sensul profund al vieții lor de zi cu zi încercând să escaladeze cel mai înalt vârf - și cel ma periculos loc – de pe Pământ: Everest. Poate au fost inspirați de spiritul de pionierat al unor alpiniști legendari precum Tenzing Norgay sau Sir Edmund Hillary.

E posibil ca toți aceștia să fi căutat sentimentul de umilință în fața naturii. Poate că motivația lor era căutarea unei transformări spirituale, poate că misiunea lor era una alimentată de adrenalină, dar nu avem cum să negăm că spiritul uman e pus la încercarea supremă când ambiția, fragilitatea omenească și o furtună inimaginabilă intră în coliziune pe cel mai înalt vârf al lumii.

Această aventură spectaculoasă are în distribuție o serie de staruri internaționale, precum JASON CLARKE (Zero Dark Thirty, Dawn of the Planet of the Apes) în rolul lui Rob Hall, șeful echipajului Adventure Consultants, și conducătorul expediției, JOSH BROLIN (No Country for Old Men, True Grit) în rolul lui Beck Weathers, un patolog texan, decis să escaladeze Everestul, JOHN HAWKES (The Sessions, Winter’s Bone) în rolul lui Doug Hansen, curier și aventurier care cu un an înainte eșuase în misiunea de a-și duce la capăt escalada, ROBIN WRIGHT (House of Cards, The Girl With the Dragon Tattoo) în rolul Peach Weathers, soția lui Beck, MICHAEL KELLY (House of Cards, Changeling) în rolul lui Jon Krakauer, un jurnalist de la revista Outside, SAM WORTHINGTON (Avatar, Wrath of the Titans) în rolul lui Guy Cotter, ghid și bun prieten al lui Hall, și care refuză să abandoneze speranța, KEIRA KNIGHTLEY (Pride & Prejudice, The Imitation Game) în rolul dr. Jan Arnold, soția însărcinată a lui Rob, și companion la distanță al echipajului, de acasă din Noua Zeelandă, EMILY WATSON (War Horse, Corpse Bride) în rolul lui Helen Wilton, sufletul companiei Adventure Consultants, care este coordonator logistic și manager al taberei, precum și JAKE GYLLENHAAL (Nightcrawler, Southpaw) în rolul lui Scott Fischer, liderul echipajului Mountain Madness.

Everest este regizat și produs de BALTASAR KORMÁKUR (2 Guns, Contraband) , producători sunt TIM BEVAN (The Big Lebowski, Les Misérables) and ERIC FELLNER (The Theory of Everything, Anna Karenina), de la Working Title, BRIAN OLIVER (Black Swan, The Ides of March) and TYLER THOMPSON (A Walk Among the Tombstones, The Woman in Black), de la Cross Creek Pictures, precum și NICKY KENTISH BARNES (About Time, About a Boy).

Produs de studiourile Universal Pictures și de compania Cross Creek Pictures, în asociere cu Walden Media, Everest e adaptat pentru marele ecran de WILLIAM NICHOLSON (Gladiator, Unbroken), dublu nominalizat și o dată laureat la Oscar, și de SIMON BEAUFOY (Slumdog Millionaire, 127 Hours).

Echipa din spatele camerelor de filmare e formată din nume sonore precum SALVATORE TOTINO (The Da Vinci Code, Cinderella Man), director de fotografie, editorul MICK AUDSLEY (Harry Potter and the Goblet of Fire, 12 Monkeys), scenograful GARY FREEMAN (Maleficent, The Bourne Supremacy), creatorul de costume GUY SPERANZA (The Dark Knight, Batman Begins), JAN SEWELL (The Theory of Everything, Les Misérables), coafură și machiaj, precum și compozitorul DARIO MARIANELLI (Atonement, Anna Karenina), laureat cu Oscar.

Producători executivi sunt ANGELA MORRISON (Les Misérables), LIZA CHASIN (The Theory of Everything), EVAN HAYES (Contraband), RANDALL EMMETT (Lone Survivor), PETER MALLOUK (A Walk Among the Tombstones), MARK MALLOUK (A Walk Among the Tombstones) și LAUREN SELIG (Lone Survivor).

EVEREST a fost filmat la înălțimi, în Nepal, în Alpii italieni, precum și în studiourile Cinecittà din Roma, și Pinewood în Marea Britanie.

Ascensiunea din 1996


Era o dimineață frumoasă pe 10 mai 1996 când Rob Hall, liderul expediției neozeelandeze Adventure Consultants, extrem de meticulos și de preocupat de siguranța echipajului, și Scott Fischer, alpinist cu mare experiență în escaladă, și lider al expediției Mountain Madness, din Seattle, își conduc echipele pe escalada finală pe cel mai înalt punct de pe pământ: vârful Everest, aflat la 8848 de metri deasupra mării, sau, în alte coordonate, la o altitudine de croazieră a unui Boeing 747. Echipele își petrecuseră ultimele două luni croindu-și drum spre vârf pe colosalul munte și aclimatizându-se cu frigul extrem și cu oxigenul din ce în ce mai redus la acele altitudini, atât de redus încât simplul fapt de a păși era extraordinar de epuizant.

Trei dintre cățărătorii lui Hall, și doi dintre șerpașii lui au ajuns pe vârf în acea zi, dar au fost surprinși aproape pe nepregătite de o furtună extrem de violentă, care i-a înghițit cu forța unui uragan. Pe măsură ce furtuna continua să facă ravagii, cădea și întunericul, iar Hall încerca în zadar să ajute un membru al echipajului, Doug Hansen, chiar când se aflau pe peretele numit pasul lui Hillary, aflat la 8790 de metri. S-a înnoptat, iar Hall era epuizat după eforturile de a-l ajuta pe Hansen. Incapabil să coboare singur, a rămas izolat și expus forțelor naturii pe vârful sudic, la 8764 metri pentru două nopți infernale, timp în care furtuna a continuat neabătută.
Ce a urmat a captivat presa din toată lumea și a alimentat imaginația celor care au fost martori indirecți. Povestea bravilor supraviețuitori și cea a aventurierilor pierduți continuă să fascineze și astăzi.

Chemarea muntelui: De la o poveste adevărată la film

Vârful Everestului, cel mai dificil munte de pe Pământ, are o înălțime de peste 8000 de metri deasupra nivelului mării, aproape de înălțimea de croazieră a unui avion 747. Necruțător, muntele a fost martorul a mii de alpiniști cutezători care au îndrăznit să-l escaladeze, dar tragicele evenimente din mai 1996 reprezintă escalada cu cel mai mare grad de periculozitate și mortalitate. Au fost scrise cărți care au devenit best sellers, s-au făcut documentare, adesea acestea contrazicându-se în expunerea evenimentelor.

Tim Bevan, de la Working Title, a devenit interesat de poveste imediat ce a citit cartea “Into Thin Air”, a lui John Krakauer în 1997, când a fost publicată. Krakauer e un jurnalist care a făcut parte din echipa lui Rob Hall, Adventure Consultants, în acel mai fatidic, a scris prima dată despre evenimente în revista Outside. Eric Fellner, partenerul de producție al lui Bevan, i-a împărătșit entuziasmul pentru acest proiect. Cei doi au descoperit că Universal Pictures, cu care Working Title are un contract pe termen lung de distribuție, deținea alte drepturi relative la acele evenimente.

Acestea includeau și cartea lui Beck Weathers, “Left for Dead: My Journey Home from Everest,” din care se inspiră filmul de față, precum și transcrierile după ultima conversație telefonică prin satelit dintre Rob Hall și soția lui, Jan Arnold. Familiile alpiniștilor implicați în tragedie au păstrat tăcerea de-a lungul anilor, realizatorii fiind singurii cu care au acceptat să poarte un dialog permanent, cooperând cu aceștia pentru producția filmului.

Bevan spune: “Pentru început, am luat legătura cu DAVID BREASHEARS, care a fost pe munte în 1996, și care a filmat acel film IMAX fundamental despre Everest. Am descoperit, astfel, că avea cele mai bune documente legate de evenimentele respective. Pentru că au fost atât de tragice și de impresionante, s-a scris foarte mult despre ele, așa că seamănă cu un cub Rubik încercarea de a le pune cap la cap. A fost extrem de dificil, dar am lucrat cu pasiune la acest proiect.”

Deși părea că filmul urma să fie produs în anii ’90, cu Stephen Daldry în scaunul regizoral, de fapt, producția a pornit de-abia în 2011. Scenariul a fost scris de doi profesioniști cu experiență în blockbustere și premii importante, e vorba de William Nicholson și Simon Beaufoy, iar Bevan și Fellner au început discuțiile cu regizorul Baltasar Kormákur, care pe atunci se afla la Los Angeles pentru a filma thrillerul
Contraband, cu Mark Wahlberg și Kate Beckinsale.

Kormákur este un cineast extrem de apreciat în Islanda nativă, iar rădăcinile sale îl fac mai mult decât familiar cu vremea geroasă. Filmografia sa include titluri precum 101 Reykjavík, A Little Trip to Heaven, Jar City și Inhale. După Contraband, a regizat The Deep, care povestește povestea adevărată a unui supraviețuitor singuratic pe o barcă eșuată în largul înghețatei coaste a Islandei. Aflat pe lista scurtă pentru Oscar 2012, filmul este dovada talentului fantastic al regizorului pentru a aborda cele mai aspre forțe ale naturii.

Când i s-a solicitat să citească scenariul pentru Everest, Kormákur a fost entuziasmat: “Peisajul și vremea m-au interesat dinainte de a-l citi. În Islanda, natura e foarte aproape de tine. Avem vulcani care erup și avalanșe care iau pe sus orășelele în mod regulat, și astfel nu ai cum să uiți ce forță are mama natură. Dintotdeauna mi-am dorit să pot spune povești despre oameni care sunt puși față în față cu elementele extreme ale naturii, căci acestea sunt perfect revelatoare pentru caracterul uman. Din experiența mea, nu ai cum să-ți cunoști cu adevărat prietenii decât în asemenea condiții extreme. Așa că, atunci când mi s-a oferit șansa de a regiza o poveste despre evenimente care s-au produs pe cel mai înalt munte din lume, nu am avut cum să refuz.”

Kormákur spune că această oportunitate l-a atins și la un nivel mai profund: “Am vrut să-l regizez în cea mai autentică manieră cu putință. Să port oamenii într-o călătorie sus, pe Everest, și să le arăt muntele într-un fel care nu a fost posibil până acum, dar, în același timp, să creez acea intimitate între personaje care e destul de rară într-un film de studio. Everest e o metaforă pentru orice fel de ambiție, și oricine are ambiție simte nevoia s-o echilibreze cu viața sa de familie. Avem pe de o parte muntele, și pe de alta, căminul familial, iar distanța dintre cele două e imensă, și fiecare te trage în direcții opuse.”

Cineastul a fost fascinat de toți cei care au încercat să escaladeze vârful: “Te poți întreba de ce ai nevoie să cucerești Everestul, și nimeni nu ți-ar putea da un răspuns, dar la fel de bine ai putea să te întrebi de ce ai nevoie să-ți trăiești viața, de ce ai nevoie de o carieră. Chiar și oamenii cu foarte mulți bani au nevoie să aibă o carieră. E una din acele întrebîări la care cu greu găsești un răspuns.”

Pe măsură ce a început munca de documentare, Kormákur și-a dat seama că trebuie ca unghiul său de vedere să-i respecte pe toți cei implicați, căci sursele de informație ofereau versiuni diferite, care chiar se contraziceau uneori. Era, așadar, primordial, ca filmul să onoreze memoria celor opt oameni care și-au pierdut viața în acele tragice evenimente, echilibrat și fără să justifice sau să critice oricare dintre deciziile care au fost luate înainte și după urcare și coborâre.

Realizatorii au beneficiat de consultanța oferită de Breashers, care se afla pe munte în acel mai 1996, precum și de GUY COTTER, consultant principal al filmului, cel care conduce acum Adventure Consultants, și care a ajutat la coordonarea eforturilor de salvare pentru prietenul său, Rob Hall, în acele evenimente.
Kormákur a făcut o muncă extrem de minuțioasă de documentare și pregătire, și spune că a fost cel mai dificil lucru făcut de el vreodată, căci a purtat nenumărate discuții cu oameni care au escaladat Everestul, a citit fiecare carte și fiecare document care au avut legătură cu evenimentele de atunci. A mersi și pe Everest, apoi s-a dus în Noua Zeelandă pentru a discuta cu familiile celor implicați.

Castingul

Regizorul explică ce a fost important în căutarea actorilor potriviți: “Aveam nevoie de actori care să poată face față forțelor naturii și să-și poată înfrunta propriile temeri. Căci filmările la poalele Everestului însemnau să urcăm la pas până acolo. În Val Senales urma să filmăm la -30 de grade, 12-14 ore pe zi, timp de șase săptămâni. Am creat un frigider gigantic pe platoul de filmare pentru a putea folosi zăpadă reală. Totul pentru a nu uita de protagoniștii din viața reală și drama prin care au trecut aceștia.”

Cei care au întrunit condițiile dure cerute de realizatori au fost Jason Clarke (Dawn of the Planet of the Apes , Zero Dark Thirty), în rolul neo zeelandezului Rob Hall, și care se declară onorat că a primit acel rol, căci știa de tragedie cu mult înaintea debutului acestui proiect, iar pentru rol s-a pregătit inclusiv făcând escalade cu Cotter, cel care a preluat Adventure Consultants după moartea lui Rob Hall; Martin Henderson, care e Andy “Harold” Harris; Jake Gyllenhaal, nominalizat la Oscar, unul din cei mai buni actori ai generației sale, joacă rolul lui Scott Fischer, alpinist, instructor și ghid de origine americană, care în acel mai 1996 se afla la prima sa expediție americană.

Gyllenhaal a descoperit odată cu acest proiect respectul față de cei care s-au luptat cu cel mai înalt vârf al lumii, dar și față de muntele în sine, și vorbește elogios despre modul în care realizatorii au interpretat povestea reală, fără să distrosioneze faptele, păstrând în centru adevărul. Pentru acest rol, Gyllenhaal a corespondat cu copiii lui Fischer, aflând, astfel, că acesta își câștigase un respect enorm din partea întregii comunități de alpiniști. Deși venea direct de la un proiect, neavând, astfel, prea mult timp de pregătire fizică, Gyllenhaal a putut să-și intre rapid în ritm, căci are un fizic de sportiv: “Am stat cu Josh (Brolin) 10 minute la 9000 de metri într-un simulator, și am decis să mai stăm puțin. Am crezut că ne descurcăm, căci ne simțeam bine, râdeam, de fapt, că era așa greu, dar, dintr-o dată, am ieșit din cameră și ni s-a făcut brusc rău. Am trecut de la o stare de veselie la una complet opusă, de rău, de tristețe. Așa ne-am dat seama ce forță acționează asupra ta când ești atât de sus, și cum îți modifică felul de a gândi. Oricât te-ai chinui, nu ai cum să reacționezi normal. Atunci ne-a fost foarte clar cât de greu e să supraviețuiești la o asemenea înălțime.”

Josh Brolin, nominalizat la Oscar, și unul din actorii de roluri principale de top de la Hollywood, este cunoscut atât pentru roluri în supreproducții de studio, cât și din filme independente. În EVEREST îl regăsim în rolul lui Beck Weathers, patologul din Texas care a supraviețuit expediției, dar și-a pierdut brațul drept, degetele de la mâna stângă și nasul, din cauza degerăturilor. El e cel care a scris o carte despre experiența lui, și din care își trage inspirația filmul.

Kormákur spune entuziasmat despre Brolin: “Josh e un tip extrem de serios, dar, în același timp, poate fi foarte amuzant și imprevizibil. Deși povestea lui Beck e dureros de tragică, Josh știe cum să aducă interpretării o anume relaxare; e texanul tipic pus mereu pe poante. A fost prima mea alegere pentru acest rol, și mă consider foarte norocos că l-a acceptat.”

Odată intrat în echipă, Brolin a început și el antrenamentele; a urcat pe munții Whitney și Shasta din California, dar și pe Eiger, în Elveția, descoperind și învățând, astfel, ce înseamnă alpinismul.

În celelalte roluri principale îi regăsim pe veteranul John Hawkes (Winter’s Bone, Martha Marcy May Marlene, The Sessions), în rolul poștașului american Doug Hansen, pe Michael Kelly (Changeling, Dawn of the Dead, Law Abiding Citizen, The Adjustment Bureau, Chronicle și Now You See Me), în rolul alpinistului-scriitor Jon Krakauer, pe NAOKO MORI, actriță japoneză cunoscută mai ales pentru rolul Toshiko Sato din serialul de mare succes produs de BBC, Torchwood, în rolul Yasuko Namba, cea de-a doua femeie japoneză care a cucerit toate cele șapte vârfuri, inclusiv Everestul, actorul australian THOMAS M. WRIGHT, este Mike Groom, unul din cei mai buni ghizi montani și alpiniști din lume, iar în rolul lui Guy Cotter, șeful actual al Adventure Consultants, este Sam Worthington, cunoscut publicului din toată lumea mai ales pentru rolul din Avatar.

Pentru că adevăratul Guy Cotter a fost consultantul principal al filmului, Worthington a avut șansa de a-și cunoaște direct personajul pe care urma să-l interpreteze. Pentru rolurile principale, realizatorii au cooptat o serie de actrițe talentate, precum Emily Watson, ELIZABETH DEBICKI , precum și pe faimoasele Keira Knightley și Robin Wright.

Din Nepal la studiourile Pinewood (via Alpii Italieni)

Sigur că întotdeauna filmările sunt dificile, dar EVEREST a întrecut orice așteptări, căci și echipa, și actorii au pornit la un drum care a fost o expediție în sine. O echipă de filmare a fost trimisă în Nepal, o alta, în Alpii Italieni, altele la studiourile Cinecittà, de la Roma, și la studiourile Pinewood.

Mulți dintre spectatori poate sunt familiarizați cu documentarele despre Everest, așa că pentru Kormákur a fost esențial să se ferească de imaginea stil cinéma vérité, ci a preferat să redea ambianța impresionantului munte într-o manieră care se apropie emoțional spectatorul de povestea urmărită. Mâna sa dreaptă a fost Salvatore Totino, colaborator fidel al lui Ron Howard la blockbustere precum The Da Vinci Code și Angels & Demons, sau Frost/Nixon și Cinderella Man. Împreună, cei doi au pus la punct un plan de a filma aventura tragică astfel încât să redea frumusețea spectaculoasă a muntelui, dar și pericolul care pândește la fiecare pas.

Din cauza misiunii supraomenești de a căra atât de mult echipament necesar producției, Totino a întâmpinat, totuși, câteva probleme. O altă problemă a fost să protejeze camerele de îngheț, dar, din fericire erau deja disponibile corturile cu încălzire speciale pentru camerele de filmat ALEXA.

Programul de filmări al echipelor a fost unul extrem de ambițios, și a început în ianuarie 2014, cu o echipă de filmare restrânsă care a filmat în Katmandu. S-au tras cadre la peste 4800 de metri, actorii simțind, astfel, ce înseamnă pericolele supraviețuirii la altitudini înalte, și, deși erau obișnuiți mai mult cu hoteluri de lux în general, au intra foarte rapid în pielea personajelor lor nevoite să se lupte cu rigorile muntelui. Kormákur povestește despre câteva dintre problemele dificile cu care s-au confruntat cu toții: “Apa îngheța; nu aveam încălzire în locurile de cazare, în tabără, ci dormeam cu pături electrice. De-abia puteai să te dai jos din pat ca să mergi pentru vreo nevoie naturală, căci era mult prea frig. Actorii nu au avut asistenți care să-i ajute, așa că au fost nevoiți să-și care singuri echipamentele. ”

Brolin spune și el: “Dar am vrut ca totul să fie realist, așa că am lufrat oricâte ore a fost nevoie zilnic. Îmi aduc aminte că stăteam în pat și expiram vălătuci uriași de abur, nu-mi venea să cred cât de frig era. Dar, oricât ne-am plâns de mult, ne-a plăcut, și ne-a apropiat unul de celălalt.”

Breashers, care și-a petrecut toată viața filmînd locuri extreme, spune: “Nu mai lucrasem împreună unii cu ceilalți, și am fost aruncați brusc într-un vârtej de activități, din haosul de la Kathmandu, la poalele Everestului. A trebuit să facem față dificultăților pe care le poate întâmpina o echipă formată din oameni care în mare parte nu fuseseră niciodată la o altitudine așa de mare. Nu am avut luxul de a încetini ritmul, așa cum se întâmplă la o escaladă în mod normal, așa că ne-am aflat în permanență sub o presiune uriașă pentru a filma zi cu zi.”

Din Nepal, echipa s-a mutat la Val Senales, în nodrul Italiei, pentru a filma pe ghețarul Senales cu o echipă formată din aproximativ 180 de profesioniști din toate colțurile lumii – Noua Zeelandă, Australia, Germania, Italia, SUA, Islanda și Nepal.

Locurile de filmare erau deja dificile când echipa a fost lovită de unul din cele mai puternice viscole din istorie, care a acoperit platoul de filmare cu metri întregi de zăpadă. De teama avalanșelor, ghețarul a fost închis câteva zile la rând și, când a fost redeschis membrii echipei s-au urcat pe vârf cu ce s-a putut, de la snowmobile, la elicoptere sau corzi, telescaune sau telecabine.

S-a lucrat la o temperatură de -30 de grade, uneori, iar Gyllenhaal spune: “Să-i vezi pe cei din echipă cum urcau la 3600 de metri echipamente prin viscol, șerpași care cărau ventilatoare uriașe în spate, elicoptere care urcau și apoi lăsau camere, noi toți, de fapt, cărând diverse lucruri până sus, e ceva ce nu voi uita niciodată. Aveam 15 minute să punem la punct replicile, să se monteze camerele în diverse unghiuri pe stânci, să organizăm totul. A fost pur și simplu extraordinar.”

Pentru un plus de autenticitate, realizatorii au distribuit în film 11 șerpași reali, care și-au părăsit țara de baștină pentru prima dată în viața lor, plecând din Nepal pentru a filma în Alpii Italieni, și apoi la studiourile Cinecittà și Pinewood.

Producătorul Tim Bevan spune: “Dacă muntele aparține cuiva, lor le aparține. Ei fac parte din mitologia Everestului, ei au fost și eroii noștri prea puțin faimoși, căci ei au cărat mare parte din echipamentele grele.”

Șerpașii au ajutat și la finisarea decorurilor pe platou, amenajând bucătăria exact așa cum ar fi făcut-o și în baza reală din Nepal, ba chiar au și gătit pentru echipă când aceștia lucrau până târziu.
De acolo, producția s-a mutat la studiourile Pinewood din Londra, unde echipa responsabilă cu decorurile a recreat unele peisaje cunoscute de pe versanții Everestului, permițându-i, astfel, regizorului, să filmeze fără să pună în pericol major actorii și echipa.

Pentru Guy Speranza, responsabil cu garderoba actorilor, a fost o provocare să găsească materialele potrivite, căci evenimentele din film se petrec cu 20 de ani în urmă, și materialele speciale de atunci s-au schimbat și au evoluat. O altă mare dificultate a fost să se asigure că hainele ar fi fost călduroase, sau mai precis, înnăbușitoare pentru actori, căci, în timp ce unele scene au fost filmate în exterioare sau la altitudine, altele, precum cele filmate la Pinewood și care au servit drept reconstruiri de decor pentru scene amplasate la altitudini extrem de mari, aveau temperaturi normale, deci era exclus ca actorii să poarte haine matlasate cu puf.

Sezonul de escaladă pe Everest a început exact când se terminau filmările. Dar pe 18 aprilie, tragedia a lovit din nou: 16 șerpași au fost uciși într-o avalanșă. O bucată masivă de ghețar s-a desprins în zona cunoscută sub numele Khumbu Icefall, ceea ce a dus la închiderea forțată și fără precedent a celui mai înalt vârf montan din lume. Avalanșa a fost dezastrul cu cel mai ridicat grad de mortalitate în istoria Everestului. În acel moment, o echipă secundă se afla la tabăra de bază pentru aclimatizare, dar, din fericire, niciun membru al acestei echipe nu a pățit nimic.


Universal Pictures și Cross Creek Pictures prezintă, în asociere cu Walden Media, EVEREST, o producție Working Title, în asociere cu RVK Studios și Free State Pictures. Un film de Baltasar Kormákur cu Jason Clarke, Josh Brolin, John Hawkes, Robin Wright, Michael Kelly, Sam Worthington, Keira Knightley, Emily Watson și Jake Gyllenhaal. Castingul îi aparține lui Fiona Weir, iar muzica e compusă de Dario Marianelli. Costumele sunt create de Guy Speranza, iar designer de coafură și machiaj e Jan Sewell. Montajul îi aparține lui Mick Audsley, iar scenografia, lui8 Gary Freeman.

Directorul de imagine al filmului este Salvatore Totino, ASC, AIC, iar David Breashears și David Nichols sunt coproducători. Angela Morrison, Liza Chasin, Evan Hayes, Randall Emmett, Peter Mallouk, Mark Mallouk, Lauren Selig sunt producători executivi. EVEREST e produs de Tim Bevan, Eric Fellner, Baltasar Kormákur, Nicky Kentish Barnes, Brian Oliver, Tyler Thompson. Scenariul le aparține lui William Nicholson și Simon Beaufoy, iar film e regizat de Baltasar Kormákur.

Sinopsis
jinglebells