Articole Aliens vs. Predator 2: Requiem

(2007)

Alien vs. Predator - Requiem

Despre productie

In ALIENS VS. PREDATOR 2 (AVP 2), personaje ce provin din doua dintre cele mai infricosatoare filme din istoria cinematografiei poarta o batalie de o violenta fara egal, chiar in apropierea noastra.

Filmul - thriller, SF si de actiune - capteaza magia comicsurilor, romanelor si jocurilor video "Alien vs. Predator" marca "AVP", reusind, totodata, sa aduca un omagiu filmelor precedente: filmul SF si horror al lui Ridley Scott, "Alien"; capodopera lui James Cameron, "Aliens" si thriller-ul lui John McTiernan despre un luptator extraterestru care face haos in jungla, "Predator." in acelasi timp, AVP 2 introduce un element nou in aceasta franciza, si anume ii aduce pe Aliens si Predator intr-un razboi pe care il poarta intr-un orasel american.

Raspunzatori pentru reunirea acestor elemente sunt regizorii - fratii Strause, Colin si Greg, a caror casa pentru efecte vizuale, Hydraulx, este recunoscuta pentru magia generata pe computer cu care au imbogatit filme precum "300", "X-Men: The Last Stand" si "Fantastic Four."

Nu intamplator fratii Strause realizeaza acest film artistic pe baza unei povesti despre Aliens si Predators, intrucat ei sunt fani convinsi ai seriilor celor doua filme. "Colin si Greg traiesc personajele Aliens si Predators", spune John Davis, care a asigurat productia filmului, precum si pe cea a filmului original "Predator" si a filmului din 2005 "Alien vs. Predator." "Au vizionat filmele de nenumarate ori, stiu comicsurile [AVP] si au jucat jocurile video [AVP]. Ei chiar inteleg aceste personaje." Scenaristul filmului AVP 2, Shane Salerno, adauga: "Fratii Strause traiesc, mananca si respira aceste filme. Ei au dat o specificitate remarcabila filmului AVP 2. Au fost cu adevarat pasionati de acest material."

Pasiunea celor doi frati a determinat amplasarea creaturilor razboinice in mijlocul unui orasel american. Pentru ei, ideea aceasta a sporit exigentele, dar si spaimele. "Ce este mai infricosator - o amenintare care are loc la milioane de kilometri distanta sau o amenintarea din gradina casei tale?", spune Greg Strause. "Evident ca noi ne-am gandit ca ar fi cazul sa-i aduce pe Predator si Aliens in apropierea noastra. Totul devine palpabil, nu ati mai vazut asa ceva intr-un film. Nimeni nu este in siguranta in acest film!"

"Creaturile sunt pur si simplu pe strazile noastre", adauga John Davis: "Ideea a fost de a amplasa povestea 'Oriunde in Statele Unite' - intr-un oras dragut, usor de recunoscut, care pe neasteptate se afla in mijlocul unei batalii si al unui adevarat carnagiu de neinteles."

Orasul aflat sub asediu este Gunnison, un oras localizat in viata reala in partea centrala a muntilor Colorado. "Este micut, dar nu foarte micut", spune Shane Salerno, care a plasat povestea in Gunnison dupa ce a cautat pe harta Statelor Unite o localizare noua pentru creaturile razboinice. (Vancouver, British Colombia au intrat in competitie cu Gunnison.)

AVP 2 se desfasoara intr-un peisaj familiar - tevile de scurgere ale orasului, strazile pline de apa de ploaie, jungla uzinei electrice si spitalul unei maternitati - toate acestea devin campul de lupta, ceea ce depaseste cele mai cumplite cosmaruri ale locuitorilor.

"In timp ce scriam scenariul, m-am gandit tot timpul la modul in care oamenii obisnuiti reactioneaza in situatiile extreme." continua Salerno. "Priveam lucrurile care se intamplau ca pe niste uragane sau incendii, ca atunci cand oamenii de rand - pompieri, politisti, profesori - devin eroi."

"Vroiam sa vedem pana unde merg oamenii atunci cand vor sa-si protejeze familiile.", adauga Colin Strause. "Pentru cine ar lupta ei… si pentru cine ar muri?"

Un alt element de noutate in franciza veche este Predalien. Debutul cinematografic al lui Predalien in AVP 2, impreuna cu infatisarea lui, au fost subiect al speculatiilor facute de fani si s-au luat masuri de securitate pentru a proteja conceptul si designul referitoare la aceasta creatura. Nu este vorba chiar de un hibrid Predator/Alien. Este un Alien care a stat la incubator intr-un Predator, ceea ce i-a permis sa preia o serie din caracteristicile trupului gazda. (este cam 80 % Alien si 20 % Predator). Asemeni unui Alien are exoschelet, sange acid, coada ca de scorpion. De la Predator a luat o mandibula specifica si este o versiune de coafura in stil Alien.

Mai semnificativ este faptul ca ADN-ul lui de Predator a modificat metoda de procreere tip Alien. Predalien are un sistem de procreere si mai agresiv si mai eficient.

Singurul lucru care infraneaza atacul Aliens si Predalien este un singur Predator. Spre deosebire de Predatorii vizionati anterior, versiunea AVP 2 are scopul de a sterge orice semn al prezentei Alien sau Predator pe pamant.

Intr-un fel, Predator devine un fel de eco-razboinic. "El nu vrea sa lase in urma, pe Pamant, nici un carnagiu care ar putea strica echilibrul planetei.", spune Davis. "Aceasta confera personajului o anumita demnitate." Dar acesta nu este un Predator mai bland, de fapt este cel mai nemilos din speciile respective. Spre deosebire de predecesorii lui, el nu urmeaza codul vanatorului Predator, care cere urmarirea doar a pradei inarmate; in AVP 2, multi sunt victimele inocente in aceasta urmarire neincetata a acelor Aliens care au invadat orasul Gunnison.

Predator de asemenea difera din punct de vedere fizic de incarnarile anterioare ale personajului care au putut fi urmarite pe ecran. "Are o experienta de viata diferita de cea a vanatorului Predator", spune Greg Strause. "Este mai slab si mai ponosit." Alec Gillis, designerul care a conceput creatura, care a lucrat impreuna cu partenerul sau, Tom Woodruff, Jr. la filmele precedente "Alien" si "Predator", spune ca: "Ideea noastra a fost ca acest Predator sa fie un veteran calit in lupte, care isi foloseste mai mult creierul decat muschii. El are cicatrice - urme ale campaniilor precedente [de 'curatire'] - iar una din mandibululele sale s-a topit in timpul unei intalniri precedente cu un Alien cu sange acid."

Colin Strause adauga: "Iti dai seama ca a trecut prin batalii toata viata lui. Nu poarta nici un fel de armuri- nu are nevoie de asa ceva!"

Misiunea de curatire a lui Predator solicita un arsenal care il intrece pe cel al predecesorilor sai vanatori. Duce cu el nu o mitraliera, ci doua, o bomba cu implozie care poate dezintegra o nava spatiala Predator, o canistra de fluid dizolvant care poate transforma in cateva secunde un Alien in praf, un bici facut din bucati de coada de Alien , cu margini ultra-ascutite...

Lucrand intr-o ambianta noua, in oraselul Gunnison, la care au adaugat variatii ale personajelor Aliens si Predators, atat de familiare fanilor, fratii Strause s-au straduit sa se intoarca la originile sumbre, horror ale filmelor "Alien", si anume "Aliens" si "Predator." in plus, ei erau hotarati sa respecte linia temporala stabilita in filmele precedente "Alien" si "Predator" films. "AVP 2 este ca o punte intre franciza Predator si filmele Alien", spune Colin Strause. "Este plasat in timp dupa 'Predator' si 'Predator 2' si inainte de evenimentele din 'Alien.'"

Dragostea pentru "Aliens" i-a indemnat pe cei doi frati sa-i roage pe cei de la Twentieth Century Fox sa refaca digital forma originala a creaturilor din filmul clasic al lui James Cameron. Regizorii au folosit variantele reformulate pentru Alien din AVP 2.

in mod similar, Alec Gillis si Tom Woodruff, Jr. S-au trezit in postura de "pazitori" ai francizelor, dupa cum ii numeste Gillis, pastrand trasaturile fundamentale ale originalului Alien, al carui design a fost creat de legendarul H.R. Giger pentru filmul lui Ridley Scott din 1979, precum si designul realizat de James Cameron si cel realizat de Stan Winston pentru "Aliens" sau ceea ce a realizat Winston pentru "Predator." Fratii Strause, de asemenea, au integrat in film unele aspecte ale creaturilor din comicsuri si din jocurile video. "Stam pe umerii gigantilor.", observa Gillis.

Faptul ca fratii Strause, Woodruff si Gillis impartaseau aceeasi opinie a fost evident inca de la prima lor intalnire. "Cand am auzit ca regia va fi asigurata de Colin si Greg, pe care nu-i intalnisem inca, primul nostru gand a fost 'Oh, va fi totul numai cu creaturi digitale, tot timpul.'" Gillis recunoaste, referindu-se la reputatia formidabila a fratilor ca specialisti in efecte vizuale. "Noi eram ingrijorati ca aceste creaturi nu vor fi atat de concrete pe cat aveam noi nevoie."

Temerile in privinta designerilor creatiilor au fost repede spulberate atunci cand fratii le-au vizitat atelierul, Amalgamated Dynamics, Inc. "Am fost emotionati cand Colin si Greg au venit la atelierul nostru si am vazut ce mult apreciau versiunile precedente ale personajelor. Cu totii am fost de acord ca amestecarea efectelor practice cu tehnologia digitala era in scopul de a realiza creaturi mai bune."

In timp ce Gillis si Woodruff finalizau designul creaturilor, fratii Strause, producatorul John Davis si cei de la studio au inceput castingul, popularizand versiunea lor referitoare la orasul asediat Gunnison, Colorado. Orasenii sunt personaje din clasa muncitoare, deosebiti de milionarii, exploratorii si aventurierii din primul film "Alien vs. Predator." "Iti pasa de ei atunci cand li se intampla ceva", spune John Davis.

John Ortiz ("American Gangster"), care interpreteaza rolul Morales, seriful orasului, observa cum personajele umane, chiar si in situatii fantastice si ingrozitoare, raman neschimbate si relevante. "Ce m-a atras pe mine la Morales a fost faptul ca desi este intruchiparea autoritatii, el nu are toate raspunsurile. Si desi miza este mare pentru el si pentru oricine in oras, personajele se lupta pentru supravietuire si pentru familie."

Totusi, Ortiz nu a fost imun la designul special care l-a inconjurat zi de zi in platou. "Imi amintesc cand am filmat prima scena cu un Alien. Se filma pe capota unei masini, iar eu ma uitam in jur si ma gandeam.'Drace!' Stateam cu gura cascata si imi ziceam'Maiculita, sunt intr-un film 'Alien'!'"

Pentru Steven Pasquale ("Rescue Me"), a imparti platoul de filmare cu unele dintre cele mai faimoase personaje cinematografice a reprezentat implinirea unui tel de o viata. "Filmul original 'Alien' a fost filmul preferat al tatalui meu", explica el. "Unul dintre motivele pentru care am vrut sa apar in AVP 2 a fost faptul ca stiam ca el ma priveste de acolo, de sus, de unde se afla."

Pasquale interpreteaza rolul Dallas, un fost puscarias care tocmai s-a eliberat din inchisoare. Reunirea cu fratele lui mai mic, Ricky, interpretat de catre Johnny Lewis, este tulburata de catastrofa care zguduie tot orasul. "Dallas vede imediat cum Ricky o ia pe acelasi drum pe care o luase si el", spune Pasquale "si incearca sa schimbe situatia. Intotdeauna a incercat sa-si protejeze fratele."

Dallas, ca si Morales, este un tip capabil si dur, dar nici una din fortele cu care se confrunta el in oras, pe strazi, nu este pe masura amenintarii reprezentate de razboinicii Aliens si Predator. "Ce imi place la aceste personaje este faptul ca ele nu au nici un antrenament care le-ar putea pregati pentru acest fenomen.", adauga Pasquale.

Fratele lui Pasquale de pe ecran, Johnny Lewis, si-a asteptat rolul ca un elev de liceu care se lupta si cel putin pentru o clipa invinge un Alien, ceea ce reprezinta cel mai memorabil moment al carierei sale. "Indiferent ce fac in viata, faptul ca am ajuns sa omor asemenea creaturi este un lucru memorabil.", spune el razand. "Nu multi oameni pot pretinde asa ceva."

Kelly si fiica sa, Molly, reprezinta o alta familie aflata in criza. Kelly tocmai s-a intors in Gunnison dintr-o deplasare in interes de serviciu in Irak. "Ea incearca sa restabileasca relatiile cu Molly si trebuie sa invete din nou cum este sa fii mama." , spune Reiko Aylesworth ("24," "E.R."), care interpreteaza rolul mamei razboinice. Dar in timp ce incearca sa refaca legatura cu Molly (Ariel Gade), Kelly trebuie de asemenea sa se intoarca la stilul de viata combativ pentru a face fata ororilor declansate de Aliens si Predator. "Kelly devine foarte 'Ripley-iasca'" spune Aylesworth, referindu-se la personajul eroic al lui Sigourney Weaver, Ellen Ripley, personajul principal din filmul Alien.

"Noi aduce un omagiu personajului Ripley in sensul ca atat ea cat si Kelly sunt personaje feminine puternice." , completeaza Aylesworth. "Ce mi-a placut nespus la Sigourney in acele filme a fost faptul ca ea nu incerca sa para un personaj masculin in actiune, ci era foarte feminina si materna. Molly ii impartaseste acele trasaturi."

Ca si cum lupta cu Aliens si un Predator care face curatenie nu ar fi fost o provocare destul de mare, actorii au munci timp de sase saptamani cu nopti reci si ploaie, pe platoul de filmare al AVP 2. Steven Pasquale sintetizeaza experienta lucrului in ploaie torentiala."In prima saptamana si ceva de productie, eram entuziasmat la gandul ca filmez noaptea, in ploaie, si ca ma lupt cu Aliens. Cand am ajuns in platou si m-am udat pentru prima data pana la piele, m-am amuzat teribil - radeam si ne distram. Dupa doua saptamani de filmare, nu mai ramasese decat chinul total, la care se adauga o lupta permanenta pentru a ne incalzi." Pasquale si-a sarbatorit cea de-a treizecea aniversare in platou, in starea de hipotermie.

Chiar daca era o provocare pentru actori, vremea a fost bonus pentru viziunea regizorilor acestui film. "Atmosfera sumbra, aburul, ploaia, ceata - totul pune in valoare actiunea", spune Greg Strause. "Aceste elemente reflecta filozofia noastra - 'mai putin inseamna mai mult.' Noi nu am vrut sa aratam prea mult din aceste creaturi, asa ca le-am ascuns in umbre si ploaie.", o strategia folosita de doi in cele doua filme de referinta ale cinematografiei "Alien" si "Aliens." in plus, fratii Strause au presarat elemente subliminale peste tot in film, menite sa amplifice spaima. In orasul Gunnison chiar si un mic magazin de pizza poate sa arate ca o planeta dezolanta si amenintatoare.

Dupa ce au incheiat filmarile principale, fratii Strause si-au stabilit cartierul general de post-productie in Santa Monica, la studioul pentru efecte speciale din California, Hydraulx. Acolo, au lucrat nu numai pentru a asigura magia digitala a filmului, dar si pentru alte activitati importante care se realizeaza in faza de post-productie. In acelasi timp, Brian Tyler a realizat coloana sonora a filmului, creind o muzica pe care el o caracterizeaza drept "sumbra, infricosatoare si care pompeaza adrenalina". Aceasta muzica este in consonanta cu coloana muzicala din filmele precedente ale acestei francize.

"Temele muzicale ale filmului cu Alien foloseste tonalitati ascutite, vibratii atonale, note tanguitoare", explica Tyler. "Atunci cand am dirijat orchestra pentru temele muzicale Aliens, vibratiile sonore create de orchestra aproape ca ma doborau." Tyler contrasteaza toate acestea cu temele muzicale Predator: "Predators au o inteligenta care lipseste in Aliens, dar ei sunt la fel de brutali. Pentru ei am amestecat sunetele intrumentelor de percutie, in stil tribal, cu tonalitatile grave.

"Era important sa am o muzica adecvata si fidela originilor SF ale filmului", concluzioneaza Tyler.

Despre distributie
jinglebells