Zilele filmului german, între 31 octombrie şi 6 noiembrie

de Ştefan Dobroiu în 21 Oct 2014
12 filme germane foarte recente, proiectate la Cinema Studio

Institutul Goethe din Bucureşti aduce pe ecranul Cinema Studio 12 dintre cele mai apreciate şi recente producţii germane, în cadrul Zilelor Filmului German (31 octombrie - 6 noiembrie). Evenimentul debutează cu Patimile Mariei/Stations of the Cross/Kreuzweg, filmul lui Dietrich Brüggemann premiat la festivalul de la Berlin cu Ursul de Argint pentru Cel mai bun scenariu. Filmul se lansează pe marile ecrane din ţară pe 7 noiembrie.

Opt filme de ficţiune şi patru documentare fac parte din programul Zilelor Filmului German. “Zilele Filmului German au devenit o tradiţie a peisajului cultural bucureştean, anul acesta având loc a noua ediţie, în care vor fi prezentate filme artistice şi documentare recente, deosebite, care au găsit recunoaștere la festivaluri internaționale. Programul de filme este îmbogăţit prin prezenţa invitaţilor, regizori, producători, scenariști și actori din Germania, cu care publicul bucureştean va avea ocazia să intre în dialog după prezentarea filmelor lor”, anunţă Beate Köhler, directoarea Goethe-Institut București, într-un comunicat de presă.

Biletul la fiecare proiecţie va costa zece lei. Există şi posibilitatea procurării unui abonament în valoare de 28 de lei, ce permite accesul la patru proiecţii.

Iată lista completă a filmelor şi prezentarea lor:

Patimile Mariei/ Kreuzweg (R: Dietrich Brüggemann, 2014, 107‘, dramă) este o poveste despre religie, devotament și credință habotnică, spusă în 14 cadre lungi. Câștigător al Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu.

Finsterworld (R,: Frauke Finsterwalder, 2013, 91’, dramă) este o piesă cu 12 personaje principale care interactionează gradual unele cu celelalte, într-un scenariu alambicat și fantastic.

Părinți/Eltern (R: Robert Thalheim, 2013, 100’, comedie) prezintă un tată, o mamă, doi copii, două locuri de muncă, un hamster și multă dezordine, căci tatăl, care a renunțat pentru câțiva ani la carieră își dorește să se întoarcă la profesia lui și angajează o bonă.

Love Steaks (R: Jakob Lass, 2014, 90’, comedie, dramă, romantic): un hotel de lux, cu clientelă de lux și personal iritabil. Un cuplu care s-ar putea îndrăgosti, sau ar putea abandona posibila lor relație chiar în faza de început.

Houston (R: Bastian Günther , 2013, 107’, dramă): un headhunter din Germania pleacă într-o călătorie la Houston, Texas, în căutarea unui cunoscut CEO al unei companii petroliere, dar se pare că această călătorie îi destramă cu totul viața.

Soția Polițistului/ Die Frau des Polizisten (R: Philip Gröning, 2013, 175‘, dramă): o viață de familie aparent obisnuită este, de asemenea, o viață de violență în creștere, măsurată prin vânătăile întunecate ale mamei din familie, soția ofițerului de poliție.

Layla Fourie (R: Pia Marais, 2013, 108‘, thriller) este povestea unei tinere mame singure din Africa de Sud care primesțe la serviciu rolul de poligrafist. Într-un mediu constant dominat de neîncredere, minciună și frică, Layla devine ea însăși suspect în scurt timp.

Draussen ist Sommer (R: Friederike Jehn, 2013, 96’, dramă): rănită de o aventură a tatălui, o familie germană se mută spre Elveția, în speranța de a se reuni într-un decor idilic. Dar pentru mamă și copii noul început într-o țară străină nu este deloc ușor.

Alias (R: Jens Junkers, 2009, 80’, documentar): un băiețel crește într-o lume frumoasă, alături de frații și surorile lui, într-o familie mic burgheză religioasă. În jurul vârstei de 20 de ani, într-un acces de furie, tatăl lui îi spune un presupus adevăr despre originea lui. Întreaga familie îi apare atunci ca o construcție șubredă, bazată de ipocrizie, iar membrii săi par a fi paznicii tăcuți ai unui mare secret.

Farewell Herr Schwartz (R: Yael Reuveny, 2014,96‘, documentar): un film despre urmările unei decizii luate de un frate și o soră în 1945: o întâlnire ratată, două familii și trei generații.

Nu mă uita/Vergiss mein nicht (David Sieveking, 2012, 88‘, documentar) este povestea surprinsă cu umor și emoție a regizorului David Sieveking care urmăreste îngrijirea la domiciliu a mamei sale care suferă de boala Alzheimer. În această perioadă grea, întreaga familie are de-a face cu conflicte mocnite și încearcă să găsesească noi resurse de solidaritate între ei.

Hodorkovski/Der Fall Chodorkowski (R: Cyril Tuschi, 2008-2011, 116‘, documentar) este o călătorie personală a lui Hodorkovski, cel mai bogat rus, care îl contestă pe președintele Putin. Filmul surprinde lupta titanilor care a început atunci când, avertizat de Putin să stea departe, Hodorkovski s-a întors în Rusia, știind că va fi închis.

Exploreaza subiecte similare:

Kreuzweg, Finsterworld, Love Steaks, Houston, Die Frau des Polizisten, Layla Fourie, Draussen ist Sommer

Alte știri din cinema

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells