Articole The Bone Collector

(1999)

Colecționarul de oase

Despre producție

Realizatorii s-au straduit ca filmul sa para cat mai realist din toate punctele de vedere. "Am adus experti in aproape toate domeniile", spune Bregman, care a facut circa 30 de filme, o parte din ele fiind despre politia New York-eza. "Exista o realitate in acest film pe care nu o intalnesti prea des. S-au facut cercetari meticuloase in acest sens si a iesit o descriere foarte precisa a acestei lumi filmate de noi".

Detectivul Hal Sherman de la Departamentul de Criminalistica al NYPD a fost politist timp de 17 ani si, in ultimii 12 ani, a investigat circa 1900 de locuri ale unor crime, inclusiv 1400 de morti. El este o persoana "care a vazut de toate". Sherman a lucrat la acest film in calitate de consultant in criminalistica, anterior lucrand la Ransom (Rascumpararea) si Clockers. El si-a impartasit experienta in culegerea de probe, care sta la baza specialitatii de criminalist.

In cercetarea sa pentru rolul tinerei politiste cooptata fara voia sa de catre Rhyme, Jolie a studiat numeroase fotografii facute la locurile unor crime precum si o serie de rapoarte ale politiei. Ea spune: "A trebuit sa fac acest lucru pentru a vedea cum reactionez. Mai intai ti se pune un nod in gat, apoi ramai cu gura deschisa si simti un gol in stomac; nu este din cauza emotiilor, ci este o reactie fizica".

Din moment ce o mare parte din actiunea acestui film se petrecea in apartamentul lui Lincoln Rhyme, Noyce si directorul de imagine Dean Semler, care a luat premiul Oscar pentru imagine cu filmul Dances With Wolves (Dansand cu lupii) s-au confruntat cu situatia mai speciala de a filma aceasta parte statica a peliculei intr-o maniera vizuala dinamica. Noyce spune: "Am fi putut deplasa artificial actorii, dar am decis sa nu o facem lasandu-i astfel sa joace cat mai realist. De asemenea puteam deplasa artificial aparatul de filmat, insa am hotarat sa nu facem nici acest lucru, pentru ca fiecare aparat de filmat trebuie sa fie motivat de ceva din interiorul cadrului. De fapt, singura data cand aparatul de filmat se misca intr-o filmare cu Rhyme este atunci cand el comunica cu Amelia prin radio si ea se deplaseaza, lucrand la locul crimei ca si cand el ar fi fost in locul ei".

El continua: "Am folosit de doua ori mai multe pozitionari si unghiuri ale aparatelor de filmat spre deosebire de o secventa obisnuita cu dialoguri, asa ca atunci cand secventa se deruleaza, publicul va avea senzatia miscarii pentru ca aparatul de filmat se indreapta mereu spre ceva nou si am sperat sa fim mereu cu un pas inaintea spectatorilor".

Realismul a fost conceptul de baza pentru aspectul filmului, chiar daca o mare parte din locurile unde se petrec crimele sunt filmate printre ruinele de mult uitate ale zonei industriale a orasului New York. Scenograful Nigel Phelps a facut o serie de amenajari pentru a da iluzia ca aceste locuri au existat cu adevarat.

Phelps spune: "A fost important sa incercam sa plasam aceste locuri fantastice in sensul figurat al cuvantului si in acelasi timp, sa le facem cat mai credibile si mai precise cu putinta". Phelps spune ca in timp ce toata lumea stie cat de fantastic este orasul New York la suprafata, spera sa faca oamenii sa se gandeasca la ce se ascunde in adancurile acestui oras.

"Am vrut sa dezvelim aceste vestigii sinistre ale trecutului si sa cream un curent subteran incitant din punct de vedere vizual. Asa ca atunci cand politia coboara in canalul de pe Wall Street, toata lumea crede ca acea anticamera exista", spune Phelps. In timp ce a reusit sa consulte bogata arhiva a metroului din New York, Phelps a avut dificultati in cercetarea actualei structuri subterane a orasului, din cauza ca au fost pastrate doar cateva inregistrari. O mare parte din inspiratia pentru realizarea acestui decor a venit de la elementele care exista in interiorul si dedesubtul podului Brooklyn.

Phelps spune: "Acolo se afla niste constructii fantastice din caramida care au devenit baza stilului arhitectonic al retelei subterane de canalizare. Existe multe legaturi, forme si stiluri care existau in New York, si pe care le-am aplicat diverselor locuri de filmare. Am incercat sa facem totul sa para cat mai credibil si real cu putinta".

Apartamentul lui Rhyme este punctul de plecare pentru celelalte stiluri si decoruri. Phelps spune: "Am vrut ca locul crimei sa fie vechi si decrepit fiind in echilibru cu imaginea din mansarda lui Rhyme. Am incercat sa realizam un echilibru intre spatiul inchis din aceasta camera, care poate fi foarte claustrofobic, si sa il deschidem pe cat posibil cu imagini vii".

The Bone Collector (Colectionarul de oase) a fost filmat in New York City si Montreal, Canada. Exterioarele au fost realizate in New York, in timp ce interioarele au fost filmate in Montreal.

Sinopsis O portretizare realistă
jinglebells