Articole Scooby-Doo 2: Monsters Unleashed

(2004)

Scooby Doo: Monștri dezlănțuiți

Despre Scooby-Doo

Desi nu este cel mai fioros membru al Mystery Inc., Scooby-Doo isi ajuta intotdeauna tovarasii umani sa rezolve un mister si sa restabileasca pacea. Prietenia, loialitatea si extrem de sanatoasa pofta de mancare au facut ca prietenii lui detectivi sa il indrageasca ca si generatii de admiratori de la debutul sau in serialul de desene animate Scooby-Doo, Where Are You? din 1969.

„Cred ca Scooby reprezinta lasul care se afla in fiecare dintre noi”, spune scenaristul James Gunn. „Este un model extraordinar pentru ca este speriat dar ne arata ca nu este nici o nenorocire in asta. Scooby este intr-adevar cel mai uman dintre toate personajele de desene animate, chiar daca este un catel.”

„Este animalul de companie fantastic cel mai dorit” adauga producatorul Richard Suckle. „Acum latra ca un catel si imediat poarta o conversatie cu tine. Am fost foarte nerabdatori sa aflam mai multe modalitati de a combina in continuarea filmului calitatile canine ale lui Scooby-Doo cu cele umane, ceea ce il face un personaj atat de deosebit.”

A fost o prioritate pentru realizatorii filmului sa cizeleze aspectul lui Scooby din filmul original, utilizand programe software de ultima generatie pentru a crea elemente variate care se combina pentru a forma un super- caine ce se lupta cu criminalii. „Am vrut sa il facem pe Scooby sa arate cat de bine am putut”, subliniaza Roven. „Evolutiile din tehnologie de la realizarea primului film ne-au permis sa ii imbunatatim aspectul general al lui Scooby- blana, scanteia din ochi si energia- si sa il integram in lumea plina de actiune.”

In timpul productiei Scooby-Doo, echipa si distributia au utilizat doua modele in marime naturala ale lui Scooby, numite cu afectiune „animalele impaiate”, ca puncte de referinta pentru pozitiile canine lase din fiecare scena. Aceste modele au fost de asemenea utilizate de catre echipa de efecte speciale ca puncte de reper pentru versiunea cu lumini si umbre a lui Scooby generata pe calculator.

Fundalele pentru aceste scene au fost filmate, apoi au fost introduse punctele de referinta pentru Scooby si animatia temporara „inclusa” pentru a asigura ca acele cadre propuse generate pe calculator isi pastreaza caracterul real in comportamentul si intentiile personajului lui Scooby. Dupa ce fiecare secventa a fost revizuita cu atentie si a fost aprobata de catre realizatorii filmului, artistii VFX au realizat un final cu versiunea adecvata a blanii, ochilor, pozitionarea limbii, etc. pentru o creatie multi-textura exacta a unui Scooby-Doo tri-dimensional.

La filmarea Scooby-Doo 2: Monstrii Dezlantuiti, realizatorii filmului au adaugat o alta dimensiune ghidului de referinta pentru filmare al lui Scooby: pentru fiecare cadru in care apare Scooby, echipa a adus un Ridgeback rodesian pe nume Rusty si l-au plimbat prin platoul de filmare astfel incat echipele de efecte vizuale si de lumini sa poata vedea exact cum cade lumina pe blana lui din diferite unghiuri. „Am descoperit ca lumina cade pe blana unui caine in mod diferit in comparatie cu cainele impaiat din cauza sebumului din piele”, dezvaluie Gosnell.

In plus, echipa VFX a angajat o camera speciala care sa surprinda o actiune a scenei din toate sursele de lumina din incapere. „Daca Scooby intra intr-o camera care are o draperie rosie, poti vedea cum se reflecta rosul din Scooby”, explica Roven. „De aceea, in film se vede ca si cum Scooby ar fi chiar in camerele cu obiectele colorate diferit.”

„Sansa de a lucra cu Scooby-Doo a fost aventura vietii”, spune Seth Green, care isi exprima sentimentul impartasit deopotriva de echipa si de actori, „desi nu este pentru prima oara cand cineva nu a dorit sa fie pe platou in acelasi timp cu mine.”
Sinopsis Pe urmele trupei
jinglebells