Articole Kill Bill: Vol. 2

(2004)

Kill Bill: Volumul 2

Inapoi in SUA

In secventele cu amintirile lui Pei Mei, Tarantino onoreaza o conventie centrala a cinematografiei kung fu; motivul „antrenarea pentru razbunare” in care vedem un student care dobandeste abilitati care vor avea succes in mod decisiv intr-o lupta ulterioara. Aici, maestrul transmite doua dintre tehnicile letale care sunt strict secrete, pe care Mireasa are ocazia de a le folosi doar peste ani, cand aventura ei pentru razbunare o aduce inapoi in Statele Unite pentru a se reintalni cu fiica ei, pentru intrevederi climatice cu rivala ei, Elle Driver si pentru confruntarea decisiva cu Bill.

Lupta preliminara a acestor evenimente importante este intalnirea sincera, surprinzatoare si malefica intre Elle Driver si Budd Crotalul, fratele mai mic al lui Bill. Cerandu-i-se sa povesteasca intensitatea luptei lor, Hannah spune: „Michael Madsen il interpreteaza pe Budd, iar Michael este un tip minunat, dar Budd este un fel de alcoolic oribil. Cel putin asta este parerea mea despre personaj. Fusese un profesionist, dar acum sta in mizerie si bea toata ziua si nu face nimic. Asa ca trebuie sa recunoastem dezgustul unuia pentru celalalt.”

Scena include o aparitie dramatica a tizei Miresei, o actuala Black Mamba, cel mai veninos sarpe de pe pamant. „Aduc o prietena care sa il viziteze pe Budd”, admite Hannah. Am avut un Black Mamba adevarat pe platoul de filmare, caruia cred ca i-au scos glandele cu venin.”

„Este un sarpe inspaimantator”, recunoaste Madsen, al carui personaj s-a aflat in confruntare cu sarpele. Daca iti patrunde acel venin in organism, s-a terminat. Este o asfixie inceata. Sa citesc acea scena a fost una, dar scenele reale cu sarpele au fost putin mai dificile de parcurs decat am crezut. Desi, cred ca acest lucru a ajutat energiei din scena.”

Tarantino a avut ceva special planuit pentru confruntarea dintre rivalele Elle Driver si Mireasa: „Am vrut sa fie cea mai buna batalie finala intre femei dintr-un film din toate timpurile. Nu este o lupta de arte martiale, de acord, este o lupta intre femei. Adica, suna provocator: Uma Thurman si Daryl Hannah care se lupta pe viata si pe moarte. As plati sa vad asa ceva. Daryl, sa stiti, a jucat intr-adevar in versiunea pentru televiziune a productiei Attack of the 50 Foot Women, si acolo exista ceva chiar despre ideea acestei lupte care l-a facut sa para un film japonez cu supereroi. Aproape ca mi-am dorit sa existe o modalitate prin care sa le pot da o pastila care sa le faca pe amandoua de 60 de picioare astfel incat sa se poata lupta in oras si sa distruga jumatate din el. In ceea ce priveste recreerea genului meu favorit de filme asiatice, aceasta este unica piatra care nu a fost miscata.”

Tarantino a fost capabil sa aprecieze filmele japoneze cu monstri giganti: a folosit modelul actual cu solzi din Tokyo care a fost construit la studiourile Toho pentru filmele Godzilla ca fundalul unei scene din Kill Bill Vol. 1 al avionului Miresei care survoleaza orasul.

In final, totul se reduce la Bill: David Carradine. Ca un model global indiscutabil al Modei Kung Fu din anii 1970 si idolul din copilarie al lui Quentin Tarantino, Carradine merita cu prisosinta un loc in prim plan intr-un film realizat, intr-o mare parte, ca tribut al scenaristului- regizorului pentru unul dintre genurile lui favorite. Marele Gordon Liu al companiei Shaw Brothers a recunoscut importanta interpretarii lui Carradine in rolul Caine din serialul ABC-TV, Kung Fu, in popularizarea artelor pugilistice chinezesti in lume.

Actorul recunoaste, totusi, ca nu a stiut la ce sa se astepte cand a fost prima oara rugat sa ia in calcul interpretarea acestui personaj titular pe deplin malefic. „Filmele lui Quentin dau senzatia ca sunt improvizate”, spune el, „Asa ca m-am intrebat, „Cand voi deschide scenariul, ce voi vedea?” Dar este literatura, si totul este lucrat atent pana la cel mai mic detaliu. Nimic nu este lasat in voia sortii.

Discipol de o viata al artelor martiale, Carradine a vorbit adesea modest despre realizarile sale in acel domeniu.”[Cand realizam spectacolul de televiziune] nu am tinut secreta ignoranta mea in privinta kung-fu”, a scris Carradine, in memoriile sale din 1991 The Spirit of Shaolin: a Kung Fu Philosophy. „Daca as fi intrebat as spune „Nu stiu nimic.” Si apoi a urmat o miscare impresionanta. Cu siguranta ca eram amuzant. Ceea ce am vrut sa spun este ca ceea ce vezi, ceea ce fac, desi gratios, rapid si eficient nu inseamna nimic fata de ceea ce este de invatat.” Chiar si asa, recunoaste Carradine, cand a venit vorba despre antrenamentul in artele martiale solicitat de rolul sau in Kill Bill, „am crezut ca sunt mai presus de ceilalti membri ai distributiei. Am crezut, „Ei, eu nu am nevoie de acest antrenament. Fac asta de patruzeci de ani.” Ei bine, nu. A fost greu. a trebuit sa invat din nou tot ce credeam ca stiu.”

Finalul productiei Kill Bill implica o doza rezonabila de violenta, dar se desfasoara in jurul tensiunii intalnirii a doi parinti instrainati in prezenta copilului lor.

„Una dintre scenele mele preferate”, spune Carradine, „nu doar in Vol. 2, ci in intreg filmul, este o scena lunga, lunga de dialog intre Bill si Mireasa. Este cu adevarat scena principala a povestii de dragoste. Si stim tot timpul ca acesti doi oameni vor trebui sa se lupte pana la moarte. Asa ca in acest film nu este vorba doar despre violenta, nu este vorba doar despre actiune. Este o privire interioara in mintile si inimile oamenilor violenti.”
Sinopsis Productia in China
jinglebells