Că TRON: Moştenirea este unul din blockbusterele anului nu mai încape îndoială, dar nici nu te aştepta să fii impresionat de altceva decât de efecte speciale în această continuare a unui film lansat în 1982. Dacă TRON făcea istorie pe atunci, pentru că era primul film al unui studio important realizat în mare parte pe calculator, TRON: Moştenirea nu face decât să mai parcurgă câţiva kilometri pe spectaculosul tărâm al efectelor speciale, ajutat de aproape trei decenii de descoperiri în domeniu.
Din păcate în afară de imaginile cu totul şi cu totul captivante (te poţi aştepta la câteva Oscaruri tehnice în februarie), acest debut în lungmetraj al lui Joseph Kosinsky este destul de subţire în ceea ce priveşte povestea. Premisele le ştii: la două decenii după dispariţia tatălui său, Kevin (Jeff Bridges), Sam Flynn (Garrett Hedlund) pătrunde în Reţea, universul virtual creat de acesta, şi, după o scurtă (şi spectaculoasă) perioadă de dezorientare, face alegerile corecte pentru a-l găsi şi încerca să-l elibereze.
Şi la nivel de scenariu, dar şi la capitolul efecte speciale, TRON: Moştenirea poate fi asemănat cu Avatar: o poveste ultra răsuflată şi efecte speciale trăsnet, o combinaţie din ce în ce mai des întâlnită în filmele de la Hollywood cu buget mai mare de 200 de milioane de dolari. E de ajuns să vezi trailerul de la finalul acestui articol pentru a vedea doar câteva dintre bunătăţile pregătite de generoasa echipă de efecte speciale a lui Kosinski şi ar fi nedrept să nu precizăm că cele 125 de minute ale filmului vor mai conţine câteva surprize foarte plăcute la acest capitol. Doar că o dată intraţi în Reţea, frumuseţea acesteia începe să devină familiară după nici măcar o jumătate de oră şi atunci îţi doreşti să te laşi captivat de poveste. Numai că nu prea are ce să te captiveze...
Efecte speciale
Dacă te obişnuieşti relativ repede cu peisajele turquoise pe fond negru, nu acelaşi lucru se întâmplă cu accesoriile. Ca lucrurile să fie foarte simple, "ăia răi" sunt portocalii, deci nu se întâmplă să fii nedumerit cine e cine în multitudinea de urmăriri şi lupte din film. Luptele cu discuri fosforescente (o să vezi şi câteva efecte gen Matrix) vin la marele fix, dar sunt întrecute de urmăririle cu lumicicluri, extraordinarele motociclete care lasă în urmă dâre de lumină dură, în stare să ucidă pe oricine se izbeşte de ele. Aeronavele vor juca şi ele un rol important la un moment dat, şi ele dotate cu aceleaşi proprietăţi ca şi lumiciclurile.
Totul bine şi frumos la acest capitol, doar că Reţeaua stă cam prost în ceea ce-l priveşte pe... Clu, principalul antagonist. Acesta este creat după chipul şi asemănarea (expresie deloc neinspirat folosită, pentru că filmul e doldora de metafore biblice despre Creator, credinţă şi aşa mai departe) lui Flynn. S-a făcut mult tam-tam pe faptul că Jeff Bridges, câştigător de Oscar anul acesta pentru Crazy Heart, apare în dublu rol: creatorul Reţelei, dar şi principalul său oponent, Clu, pentru interpretarea căruia actorul a fost întinerit cu aproximativ trei decenii. Din păcate pentru tehnologia folosită e loc de ameliorări consistente, pentru că rezultatul îţi aminteşte mai degrabă de personajele umane din seria Shrek, şi asta nu-i prea bine pentru un personaj negativ convingător.
3D, IMAX
Aspectul lui TRON: Moştenirea (mai ales când e principalul atu al filmului) justifică o vizionare pe ecranul IMAX, mai ales că unicul ecran gigant din România este dotat acum cu un nou proiector care permite subtitrarea 3D. Dacă la Avatar ţi se părea că subtitrarea e la ani lumină în spatele a ceea ce se întâmpla pe ecran, problema este acum rezolvată, vizionarea filmelor 3D subtitrate nemaiavând deloc de suferit.
Părerea ta
Spune-ţi părereaNu pot spune multe despre filmare dar despre muzica nu am cuvinte. Iar cine nu intelege filmul sa se uite mai intai la prima parte iar apoi va intelege.
Avatar a fost un film odata la un deceniu mai ales avand in vedere faptul ca i-a luat lui Cameron atatia ani sa infiinteze proiectul sau si a oferit publicului o poveste despre viata si mediul in care ia nastere, iar toti nebunii vin si spun ca s-a mai facut asta.
Ce a fost extraordianar la film este modul in care ne-a prezentat povestea.
Inainte sa atacati un film de asa anvergura mai bine ganditi-va bine ce au vrut artistii din spatele lui sa va arate si apoi pe baza propriilor argumente va formulati propria opinie. Si stiti cum se spune fiecare om are dreptul la opinia sa.
si chiar daca in mare parte a fost facut pe calculator,si se spune ca a avut succesc doar din cauza efectelor,ei bine aflati ca au fost niste efecte speciale..iar culorile sa nu mai spunem..
in tron legacy insa?care-i faza?doar comp...si efecte:)
varza!
cu toate ca abia asteptam sa apara
totusi am sa merg sa vedem cat de varza este
vad ca toate comurile asta spun despre el:)
Avatar e o parodie....
Tron... o sa vedem, dar cel putin nu seamana la scenariu cu Pocahontas Remix Electro.
la partea vizuala este bun filmul
ca poveste un fel de matrix
faza aia cu pumnu in cap a fost tare
deci tehnica functioneaza si in lumea digitala nu numai in lumea reala:)
si am mai observat ceva
baietii la la imax se pare ca au investit ceva banisori in sala de cinema pentru ca sunt diferente mari de la avatar ,shreck si alte filme care au mai rulat cum ar fi
1 sunetul mult mai bun ca la celellalte filme
2 au introdus subtitrare 3d, un lucru minunat pentru ca la cat este de mare ecranul acela se vedea aiurea cu sub 2d
si 3 si cea mai importanta, nu s-a oprit deloc filmul:)) la avatar a murit imaginea odata 10 minute si s-a remediat la shrek cred ca de vreo 5 ori si inca ceva au bagat si reducerile pentru elevi studenti pensionari
revenind la film nu m-i sa parut a avea efecte mai bune ca avatar
parerea mea