De vineri, poţi să-l vezi pe Jake Gyllenhaal în thrillerul Transfer de identitate, în care actorul îl interpretează pe căpitanul Colter Stevens, care se trezeşte în corpul unui necunoscut, într-un tren spre Chicago, fără a şti cine este, cum a ajuns acolo sau de ce. Curând descoperă că face parte dintr-o operaţiune specială cu scopul de a opri un atac terorist în urma căruia un tren a fost aruncat în aer. Iar misiunea cu totul neobişnuită, este de fapt un experiment guvernamental numit Codul Sursă, un program care îi permite lui Colter să preia identitatea unui alt individ, în ultimele minute ale vieţii acestuia.
Poţi citi mai jos ce crede Gyllenhaal despre premisa acestui film semnat de Duncan Jones.
Ştiu că ţi-ai dorit foarte mult să lucrezi cu regizorul Duncan Jones (Moon). Cum a fost?
El are un simţ deosebit al ritmului şi multă încredere în actori. Este genul de regizor care scoate la suprafaţă fără efort calităţile oamenilor din echipă sa. Transfer de identitate este un film în care totul se întâmplă cu viteza luminii, există mai multe planuri şi foarte multe indicii pe care trebuie să le urmăreşti. Şi în acelaşi timp, Duncan nu pierde din vedere nicio secundă latura umană a poveştii, care pentru el este la fel de importantă. A făcut până acum două filme remarcabile din toate punctele de vedere, eu sunt un fan declarat Duncan Jones (râde).
După ce am vizionat Transfer de identitate am avut un sentiment asemănător cu cel pe care mi l-a lăsat Donnie Darko. Ai simţit vreodată că există o legătură între ele?
Probabil că se aseamănă dintr-un anumit punct de vedere. Pentru mine Donnie Darko reprezintă o trecere de la copilărie la adolescenţă, iar Transfer de identitate poate fi interpretat că o intrare în viaţa de adult. Aici putem vedea un om care ia decizii importante şi trece într-o etapă mai dramatică a vieţii sale. În mai puţine cuvinte, se sacrifică pentru a salva lumea. Dar, în afară de absenţa iepurelui (râde), să nu uităm totuşi că Transfer de identitate este un thriller puternic, care te ţine încordat de la început până la sfârşit.
Filmul se învârte de fapt în jurul scenei tale cu Michelle Monaghan, care se repetă de multe ori pe parcursul filmului. Îmi imaginez că a fost extrem de dificil de realizat, ce v-a ajutat?
A fost un proces foarte minuţios. Duncan ne-a ajutat foarte mult, prin simplificarea scenariului. Fiecare scenă - Cod Sursă a fost creionată foarte clar, încât să ne uşureze filmarea. Recunosc că prima zi a fost cumplită, pentru că atunci am stabilit profilurile tuturor personajelor din tren, iar acestea nu trebuiau să se modifice în următoarele scene. Codurile sursă erau cele 8 minute pe care le avea la dispoziţie personajul meu să schimbe soarta pasagerilor şi să adune informaţii. Practic eu eram cel care schimba ceva. A devenit chiar interesant după ce am pus la punct primul Cod Sursă, pentru că la celelalte am avut libertatea să improvizăm şi să ne jucăm un pic cu scenariul.
Cred că ţi-a fost greu să părăseşti "misiunea" după ce s-au terminat filmările la Transfer de identitate. De obicei cât de greu îţi este să ieşi din pielea unui personaj?
Uneori simt că filmele pe care le-am făcut rămân cu mine pentru toată viaţa. Mai ales Brokeback Mountain, a fost un rol pentru care m-am pregătit îndelung şi am avut nevoie de mult timp pentru a-mi "părăsi" personajul. E adevărat că sunt şi foarte mândru de acel film, de modul în care lumea întreagă a reacţionat la el.
Dacă ai afla acum că mai ai doar 8 minute de trăit, ce ai face?
Păi, primul lucru ar fi să plec de aici (râde). Apoi mi-aş suna familia şi aş încerca să-i înveselesc. Mi se pare important să îţi păstrezi moralul ridicat chiar şi în cele mai dramatice situaţii.
Crezi că este posibil să vedem o tehnologie cum este cea din film în viitorul apropiat?
Povestea filmului are la bază nişte teorii viabile la această oră. Cine ştie ce se mai întâmplă peste câţiva ani? Noi suntem o specie care a evoluat rapid şi dacă am fost capabili să facem toate lucrurile pe care le vedem în jurul nostru, de ce nu am ajunge şi acolo?






Părerea ta
Spune-ţi părerea