Cronică: The Zookeeper

de Ştefan Dobroiu în 22 Iul 2011
Cronică: The Zookeeper

Să sperăm că în weekend nu plouă, pentru că unica premieră a săptămânii în România nu prea are de ce să te scoată din casă: cu un scenariu previzibil, glume nu foarte amuzante şi o psihologie cel puţin ciudată, Omu' de la Zoo o să-i amuze doar pe cei mai indulgenţi dintre amatorii de divertisment uşor.

Povestea este cât se poate de simplă (şi susceptibilă să facă orice adult cu mintea întreagă să pufnească): când simandicoasa lui iubită (Leslie Bibb) îi refuză cererea în căsătorie pentru că nu-i decât un "amărât" de îngrijitor la Zoo, Griffin (Kevin James) se gândeşte să-şi dea demisia, ceea ce le face animalele de la zoo să rupă codul tăcerii şi să înceapă să-i dea sfaturi de amor. Până şi când scriem acest scurt sinopsis ne dăm seama cât de trăsnită este ideea, dar stai să vezi cum arată pe ecran când un leu, o leoaică, o maimuţă capucin, o girafă, un elefant şi o gorilă încep să-şi dea cu părerea despre cum se impresionează partenerele.

Sărmanul Kevin James a reuşit să ne amuze şi/sau înduioşeze în câteva rânduri (în Hitch - consilier în amor, de exemplu), dar The Zookeeper categoric nu-i unul dintre filmele sale de ţinut minte. Noi ne-am cam săturat de pămpălăii cu inima bună care au nevoie de 100 de minute din timpul nostru pentru a-şi da seama că nu mironosiţele blonde şi pline de fumuri trebuie iubite, ci colegele de la zoo, practice şi înţelegătoare (şi frumoase pe deasupra, mai ales când sunt interpretate de Rosario Dawson). Rareori am văzut la cinema personaj mai antipatic decât Stephanie, fost iubită a blajinului Griffin: noi am lăsa-o liniştiţi în cuşca unor lei şi-am veni câteva ore mai târziu...

S-a făcut mare tam-tam din faptul că animalele de la zoo (realizate cu ajutorul tehnologiei CGI) au voci celebre: o să-i auzi pe Cher şi Sylvester Stallone, pe Adam Sandler şi Nick Nolte, dar la ce platitudini pronunţă, e greu să-i bagi în seamă, mai ales că e cât se poate de clar faptul că toţi şi-au rostit replicile separat: dialogurile lor nu sună ca un dialog obişnuit, ci ca o suită de monologuri montate împreună. Plictisitor!

Dacă te ia somnul pe parcurs, roagă-ţi prietenii mai stoici să te trezească la genericul de final: este un montaj de momente comice de la filmări, de departe mult mai amuzante şi caraghioase decât toate gagurile din scenariu (atenţie, a fost scris de nu mai puţin de cinci persoane, cărora le dorim să muncească tot mai rar la Hollywood sau să se reprofileze pe horror-uri, poate le iese).

Ce mai, sfatul nostru e să intri la Omu' de la Zoo doar dacă ţii morţiş să stai pe un scaun de cinema şi să te gândeşti la ale tale, că altfel n-o să ieşi prea câştigat...

Ariel6 pe 22 iulie 2011 08:54
Chiar vroiam sa merg sa il vad ..dar m-am razgandit acum .
xerses pe 22 iulie 2011 11:20
O cronica nefavorabila nu ma determina sa nu vad un fil, mai ales cand imi placxe actorul principal si subiectul filmului.
alex_il_fenomeno pe 22 iulie 2011 11:36
cred ca este filmul acestui weekend , asa ca nu trebuie ratat !
Bayard pe 22 iulie 2011 12:26
Aoleu ce cronica dura :))
Crist11 pe 22 iulie 2011 15:31
Ce ti-e si cu oameni astia.
Sorin87 pe 22 iulie 2011 16:36
abia astept sa vad filmul se anunta ceva frumos
rowatt pe 22 iulie 2011 18:58
Cronica prezentata e destul de dura dupa parerea mea. Sa nu uitam ca fiecare are preferinte si la urma urmei gusturile nu se discuta, iar si pentru acest gen de filme exista o nisa de "consumatori". Din punctul de vedere al realizarii, nu straluceste, trebuie sa recunosc si sa fim seriosi, acest gen de filme nu se incadreaza in categoria filmelor "care ne marcheaza existenta". Este un film de vazut, dar fara prea multe asteptari din partea lui(si banuiesc faptul ca nici producatorii nu au pretentii prea mari de la el).Nu vine cu idei noi sau cu mijloace de avangarda in ceea ce priveste creatia lui(imagine, sunet, efecte speciale, regie sau nici macar casting), dar este un film comercial si trebuie tratat ca atare. Nu este nici primul si cu siguranta nu o sa fie nici ultimul de acest gen/valoare.
.....Oamenilor, fiti putin mai ingaduitori. Daca ar fi sa luam la bani marunti toate filmele, sincer, dupa parerea mea, la toate le putem gasi defecte si destule puncte slabe pentru a le incadra la sectiunea "lamentabile". Spuneti-mi un film care este un monument cinematografic si la care nimeni nu are ceva de comentat...asta ar insemna sa cautati perfectiunea, iar perfectiunea nu exista.