Cronică: Due Date/Sorocul

de Ştefan Dobroiu în 4 Nov 2010
Cronică: Due Date/Sorocul

Proaspăt ieşiţi din mega-succesul financiar Marea mahmureală (în Statele Unite este cea mai de succes comedie cu ratingul R din istorie), regizorul Todd Phillips şi actorul Zach Galifianakis (plus un bulldog francez) l-au cooptat pe Robert Downey Jr. şi-au pus-o de o Marea mahmureală 1.5 (asta până la continuarea cu premiera la anul în iunie). Practic avem aceeaşi reţetă, doar că simplificată: două personaje pitoreşti şi drumul mare, căci unul dintre ele trebuie să ajungă la Los Angeles, la soţia sa care urmează să nască.

Downey Jr. şi Galifianakis sunt la înălţime, iar Phillips (împreună cu alţi vreo trei scenarişti) le scoate în faţă o mulţime de aventuri, dar e ceva ce lipseşte din această aventură. Pe la jumătatea filmului îţi şi dai seama ce: nu-ţi pasă absolut deloc nici de ultra-organizatul şi uşor arogantul Peter, nici de imprevizibilul şi (să o spunem pe şleau, că filmul n-are probleme cu proverbiala corectitudine politică) semi-stupidul Ethan, un actor în devenire convins că permanentul său plin de cârlionţi va avea succes la Hollywood.

Mici gaguri (unele chiar amuzante) marchează călătoria de-a lungul Statelor Unite. Umorul fizic, lipsa de inhibiţii a lui Ethan, gusturile sale pentru îmbrăcăminte, pasiunea pentru marijuana, relaţia vag nesănătoasă cu bulldog-ul Sonny şi o importantă misiune privind un anumit recipient pentru cafea sunt premise ofertante pentru Sorocul, dar din păcate ingredintele nu se leagă în lipsa unuia esenţial: inima.

Spectatorul doritor de deconectare va aprecia întâlnirile celor doi cu o mulţime de personaje dubioase, ca şi deciziile dezastruoase ale protagoniştilor, care vor fi nevoiţi să suporte multitudinea de consecinţe ale unui melanj de prostie, ghinion, dezorientare şi isterie. Doar că o bună parte din poantele bune sunt în trailer, iar în patru scenarişti e cam greu să găseşti unitate într-un astfel de proiect, prin urmare la sfârşit nu rămâi decât cu impresia de călduţ: "hai că n-a fost chiar rău".

Juliette Lewis, Jamie Foxx, Michelle Monaghan şi însuşi regizorul Todd Phillips au apariţii mai mult sau mai puţin amuzante, dar greul stă pe umerii lui Downey Jr. şi mai ales ai lui Galifianakis, care dovedeşte că, ajutat de un scenariu mai inspirat, ar fi în stare să ducă un film exact în direcţia bună. Nu acesta, din păcate...

Filmul rulează în cinematografe de miercuri, în regim de avanpremieră, iar de vineri ajunge pe ecranele din toată ţara.

gdanielu pe 4 noiembrie 2010 17:49
ca si la Inception, i-ai gasit si lui Due Date ce-i lipseste, INIMA
Impresionant !

Jason Statham pe 4 noiembrie 2010 19:18
un film ca inception nu va mai iesi mult timp de acum inainte...o capodopera ca inception e rara....iar due date e un film care sa te distreze o sa il vad neaparat:)
cetateanu pe 4 noiembrie 2010 19:50
Nume mari dar dupa cum spune cronica nu ar fi deajuns.O sa imi exprim punctul de vedere dupa vizionare.
Marin10 pe 4 noiembrie 2010 23:01
Daca nici Inception nu va placut atunci mai duceti-va in ... pana mea, prea multe vreti. (@gdanielu)
decathlon pe 5 noiembrie 2010 00:49
e todd phillips si asta spune tot...e beton...de vazut cu prietenii..am ras f mult.....de vazut..merita
Bayard pe 5 noiembrie 2010 01:14
Foarte buna cronica, desi eu as spune: "hai ca a fost cam rau". E bine spus ca-i lipseste unitatea, de la poante mici, sare la o urmarire cu masini (sper ca nu e mare spoiler) si asa mai departe...... iar in tot fimul, nu stiu daca exista 3 poante care sa nu fi fost si in trailer (multele trailere). M-a dezamagit mult de tot si modul in care este dezvoltat personajul lui Downey jr, total haotic, sper sfarsit nici nu mai stii daca se preface, daca e ironic, daca e drogat, sincer, suparat etc .... sau oricum, trecerea de la o stare la alta este prost facuta
Landa pe 5 noiembrie 2010 09:37
Inception - Cel mai overrated film din istoria cinematografiei iar "cinefil" ca Jason Statham au impresia ca daca cred ca lea placut Inception sunt mai destepti sau se pricep mai bine la filme....noul val printre cinefile este ca obligatoriu sa fi fan Nolan ca sa creada lumea despre tine ca esti destept sau te pricepi la filme ca sa nu rada cinefilii de tine ca tie iti place Jason Statham...
jokerescu pe 5 noiembrie 2010 10:17
@Marin10: nu mai posta comment-uri "adresate" daca nu intelegi ce a vrut respectivul sa spuna. Comentariul era la adresa "review-ului" despre film. Acelasi Stefan Dobroiu ce a scris acest review a mai scris si despre Inception banuiesc, ca i-a lipsit factorul "inima". Cred ca l-a asta s-a referit gdanielu. Deci daca analizezi tu cele spuse de mine o sa vezi ca ce ai scris tu nu e adevarat...

Cat despre film, cu atatea trailere facute publice inaintea lansarii filmului, era mai mult decat previzibil ca daca ai vazut toate trailere este aproape echivalent cu vizionarea filmului propriu-zis.

Oricum este o comedie care merita adaugata la "palmares".

Jason Statham pe 5 noiembrie 2010 10:18
Landa lasa-ne..trebuia sa vina un gibon sa comenteze....peste tot sunteti...plina tara de oameni ca tine..du-te la acasa tv..ca nu e de tine inception...iar nolan e un mare regizor...BINE PA!
FANE pe 5 noiembrie 2010 11:18
Jason nu am vazut inception,dar cu atitudinea ta nu ajungi prea departe.Vorbesti de parca esti tu in masura sa vorbesti,de parca ai terminat specialitatea "eu le stiu pe toate" din cadrul Facultatii de Actorie.
gogu pe 5 noiembrie 2010 12:55
offfffffff, scenaristii merita toata faima si gloria
lauragoestouk pe 5 noiembrie 2010 14:31
bine ca nu duc lipsa de idei...
Ovidiu pe 5 noiembrie 2010 17:15
Landa , nu prea stiu daca esti o ea sau un el insa iti pot spune cu mana pe inima ca filmul Inception este de departe cel mai tare film al ultimilor ani .Nu trebuie sa fie fan Nolan ca sa vezi asta , poate sa te duca un pic mintea sa intelegi filmul in sine ,sa apreciezi ideea , care daca am fi stat dupa tine ar fi aparut in cateva generatii din familia ta si asta fara suparare. Si nu neaparat ideea ca aici intervine scenariu dar .... felul in care filmul este facut .Acum scuzati-ma eram off topic , dar femeia barbat Landa merita un pic de ....
Jason Statham pe 5 noiembrie 2010 19:29
Ovidiu ai dreptate dar oameni ca el nu merita atentie...iar Fane eu doar am lasat o parere si acel "Landa" din lipsa de ocupatie se ia de mine deci...eu nu am zis nimic rau..si nu am zis ca am terminat "eu le stiu pe toate"..comentati aiurea..
Piratu pe 5 noiembrie 2010 23:57
Nici nu ma asteptam sa fie la fel de bun ca si The Hangover..Nu in fiecare zi e duminica
trancegirl pe 7 noiembrie 2010 12:52
orice s-ar spune, este un film reusit din punctul meu de vedere..cu destule momente comice si cu o coloana sonora f buna
daniel003 pe 7 noiembrie 2010 19:38
super film!
EstrellaAzul pe 7 noiembrie 2010 22:47
L-am vazut ! Foarte tare filmul ! O comedie buna ! Toata sala a ras pe tot parcursul filmului .
primmo pe 8 noiembrie 2010 09:45
vazut si eu, film haios si tonic. si eu il vad putin sub hangover, insa asta nu m-a impiedicat sa ma distrez. mai sunt multe faze misto pe langa cele din trailer si imi place noul val de umor specific acestor filme. chiar era nevoie de un suflu proaspat in comedie, ca in ultimul timp acest gen cazuse pe umerii comediilor romantice si lacrimogene, care nu sunt de fapt nici comedii, nici romantice... sunt doar degeaba. ultimul film la care m-am amuzat (mai putin ce-i drept) a fost machete.