Advertisement Advertisement

Crima din Orient Express: un Hercule Poirot vulnerabil, pe fondul unui film de epocă

de Gloria Sauciuc în 30 Nov 2017
Murder on the Orient Express, cu o distribuție de calibru, rulează pe marile noastre ecrane

Crima din Orient Express se dedică reconstituirii unei anumite epoci - vorbim de perioada interbelică - și a unor personaje nu neapărat din romanul Agathei Christie, ci specifice pentru epocă - gangsterul, moștenitoarea bogată, femeia fatală și a unor stereotepii naționale (personajul lui William Dafoe care pozează inițial ca austriac cu porniri naziste apoi ca britanic) etc. Și celebrul film omonim al lui Sidney Lumet din 1974 relevă atenția regizorului pentru detaliile care redau perioada.

Dincolo de acest efort de reconstituire, care va fi cu siguranță apreciat de fanii filmelor de tip „period drama”/„costume drama”, avem un film cu o investigație în centru și un detectiv, Hercule Poirot, mai uman, la locul lui și contemporan decât imaginea care l-a făcut celebru. Portretizat de Kenneth Branagh, celebrul detectiv nu mai are nici excentricitățile, nici manierismele, nici aerul de superioritate, nici puternicul accent belgian, nici inteligența ieșită din comun, care îl făceau sui generis pe Poirot. Poate numai aceeași „coloană vertebrală”, fiind un detectiv de nezdruncinat în principiile lui (îl refuză pe Ratchett, jucat de Johnny Depp, să îi apere spatele, pentru că banii lui sunt murdari).

S-o recunoaștem, cei mai mulți spectatori și devoratori ai cărțlor Agathei Christie îl identifică pe Poirot cu actorul David Suchet, prezent în 70 de episoade, din 1989 încoace, în serialul Agatha Christie's Poirot, iar Kenneth Branagh nu reușește să îl facă memorabil pe detectiv decât prin impresionantele mustăți.

Cea mai puternică scenă din filmul Murder on the Orient Express (2017), care aruncă o lumină de vulnerabilitate pe Poirot, este cea în care acesta admite copleșit, în fața pozei iubitei defuncte, că nu știe cine este criminalul.

Spectatorii care nu cunosc evoluția evenimentelor și deznodământul din cartea Agathei Christie „Crima din Orient Express” vor aștepta cu sufletul la gură, pe parcursul filmului, să afle cine este criminalul, prin hățișul de întorsături de situație, ce aruncă vina de pe un pasager pe altul. Nu lipsește nici acea lovitură de teatru finală, după pregătirea alambicată a surprizei din deznodământ, dar ecranizarea de față nu vine cu nimic nou, nu îmbogățește cu nimic clasica poveste.

Marea bucurie este să urmărești distribuția, un atu al filmului - Judi Dench, Johnny Depp, Michelle Pfeiffer, Willem Dafoe, Daisy Ridley, Penélope Cruz. Desigur, această concentrare de actori buni ne face nostalgici după ecranizarea lui Sidney Lumet, care îi distribuia în film pe Ingrid Bergman, Sean Connery, Vanessa Redgrave, Anthony Perkins, Jacqueline Bisset, Lauren Bacall, ecranizare care rămâne în continuare cea mai bună a unui roman al Agathei Christie.

Luat strict ca spectacol, filmul are câteva secvenţe reușite - avalanșa din munți care blocheaza Orient Express-ul (deși astfel de munți cum apar în film nu există pe teritoriul fostei Iugoslavii, Regatul Sârbo-Croat de atunci) și derularea cușetelor de tren precum o peliculă cinematografică.

Exploreaza subiecte similare:

Murder on the Orient Express, Judi Dench, Johnny Depp, Michelle Pfeiffer, Willem Dafoe, Daisy Ridley, David Suchet, agatha christie, Kenneth Branagh

Alte știri din cinema

Filmul „Monștri.” câștigă premiul cititorilor cotidianului german Tagesspiegel

Va rula pe marile noastre ecrane din toamna anului 2019

Ultima zi de filmări pentru Star Wars: Episode IX

Daisy Ridley, John Boyega şi Oscar Isaac sărbătoresc sfârşitul producţiei

Coconut, micul dragon - Aventuri în junglă, din 22 februarie pe marile ecrane

Se poate viziona în 2D, dublat în limba română, iar în unele orașe și în limba maghiară

Premierele săptămânii 15-21 februarie 2019

Află ce-i de văzut weekend-ul acesta la cinema!

Părerea ta

Spune-ţi părerea
alexaa pe 30 noiembrie 2017 17:36
acest articol imi lasa impresia ca autorul nu a citit cartile si nu stie cine e hercule poirot. pe tot parcursul filmului Kenneth Branagh se chinuie sa l portretizeze cat mai bine pe detectiv, ilustrand cu stangacie toate particularitatile acestuia, adica tocmai manierismele alea care ziceti voi ca lipsesc :))). exagereaza totul , pana si accentul se chinuie sa l nimereasca, de altfel e clar ca incearca sa l copieze pe suchet are aceleasi inflexiuni ale vocii. greseala lui Kenneth Branagh e ca pune detalii de la el, cine e fan christie stie ca poirot e un personaj asexuat si chiar daca ar fi avut o iubita , n ar fi stat cu poza ei in poala :)))); pe langa asta e total absurd ca poirot sa se urce pe tren sau sa se lupte ca un daniel craig wanna be

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells