Articole Fast Five

(2011)

Furios și iute în viteza a 5-a

Despre producție

La viteză maximă:
Începe “Furios și iute în viteza a 5-a”

Un angajament pe care și l-a asumat franciza a fost să poată susține interesul publicului cu un mix de neuitat de personaje, acțiune și poveste. După succesul zdrobitor al primului film din serie, din 2001, Brian O’Conner a primit în 2003 parteneri noi pentru 2 Fast 2 Furious; în 2006, o altă echipă de tineri furioși i se alătura în The Fast and the Furious: Tokyo Drift.

Ambele urmări au avut încasări spectaculoase. Dar Neal Moritz, producătorul aflat în spatele acestui fenomen global, a știu că, pentru a continua să suscite interesul, următorul capitol trebuia să readucă în prim plan echipa din primul film, să se întoarcă la rădăcini și să sondeze lumea unui fost pușcăriaș și a unui fost polițist, aflați de părți opuse ale legii, dar care acționează fiecare după propriul său cod moral. Moritz, producător veteran al unor mari succese la încasări, a simțit pulsul culturii pop și, alături de Vin Diesel, a revigorat franciza în 2009. Fanii păreau că nu se mai satură de acești cowboy moderni, așa că acest răspuns extrem de favorabil a pus bazele celui de-al cincilea film din serie.

A fost cooptat regizorul Justin Lin, un mare fan al seriei, care a lucrat la două dintre filmele din franciză. “Am văzut că mai erau multe direcții în care se mai putea merge. Am apreciat faptul că studioul nu a cerut reciclarea acelorași teme, permițînd astfel francizei să crească și să se maturizeze. Acesta e motivul pentru care am acceptat să mă întorc. Tema principală din partea a patra era familia, iar în cel de-al cincilea film din serie avea să fie libertatea și familia.” Regizorul a înțeles că totul trebuia să fie mai mare, mai puternic, mai rapid, pentru a cuceri publicul zilei de azi, dar și că era nevoie și de o poveste solidă.

Lin a început să lucreze cu scenaristul Chris Morgan, un alt membru regulat al echipei de realizatori ai francizei. Scenariul a fost dezvoltat cu viteza luminii, iar Morgan a dovedit încă o dată că este expert în povești pline de acțiune, depășindu-se pe sine și creînd un univers și mai dens decît cel dinainte. “Pentru mine, fiecare capitol din franciză este o extensie a primului capitol; fiecare crește mai mare și mai mare. E un privilegiu să te poți reîntoarce la o poveste bună, în care personajele contează. Această franciză înseamnă mai mult decît curse de mașini și mașini tunate, ci este centrată pe familiile și comunitățile de participanți la curse de mașini.”

Reintroducerea favoriților fanilor acestei serii nu avea să fie dificil de executat. Dificilă avea să fie găsirea unei povești și mai incitatante, mai ales că realizatorii își doreau să creeze fiecărui personaj un fir narativ credibil.

O zi de muncă:
Jefuirea unei mașini blindate și urmăriri cu mașini

Oricît de nebunești păreau scenele de acțiune dintr-un capitol al francizei, următorul capitol avea unele și mai spectaculoase. Așadar, Morgan a împins și mai departe limitele în scenariul pentru “Furios și iute în viteza a 5-a”. Pentru a fi siguri că spectatorii vor avea parte de și mai multă acțiune, realizatorii au apleat la serviciile lui SPIRO RAZATOS, cel care a orchestrat și urmăririle cu mașini din Death Race și Vantage Point, precum și la veteranul coordonator de cascadorii JACK GILL.

Aceștia au început să testeze limitele mașinii blindate folosite în film și modurile în care acesta putea fi distrus cît mai spectaculos. Pentru cursele de mașini au fost folosite mai multe camere, precum și o cameră montată pe braț pe capota unui Porsche Cayenne. De asemenea, a fost utilizat și un Subaru STI modificat, pe care s-a construit o cușcă de metal care a permis montarea unei camere mobile. Un alt instrument inventiv folosit pentru a capta acțiunea multidimensională a fost The Charger Pod, un sistem cu acționare duală care a permis filmările din mișcare în interiorul mașinii, oferind acces la actor dacă acesta se întorcea la 180 de grade.

Unul din cele mai dificile aspecte ale filmării urmăririi mașinii blindate a fost acela că a fost nevoie să se creeze cinci versiuni ale acesteia. A fost o misiune titanică, de care s-au achitat cu succes Razatos, Gill și echipa de efecte speciale. Fiecare blindată a avut propriul său scop, fie că era vorba de o simplă fațadă, construită și montată pe capota unei camionete, pentru planurile strînse, fie pentru a filma cascadoria de atac a blindatei.

Desigur că bijuteria acestor scene a fost însăși blindata rală, condusă de HENRY KINGI, un cascador de primă mînă. Acesta a purtat un costum special, care regla temperatura de aproape 100 de grade din mașină.

Sinopsis Favoriți vechi și noi: Castingul
jinglebells