Articole Aliens vs. Predator 2: Requiem

(2007)

Alien vs. Predator - Requiem

Despre realizatori

Greg si Colin STRAUSE (regizori) si-au facut debutul in domeniul filmului artistic cu AVP 2. Din 1996, ei au condus propria lor companie de efecte vizuale , Hydraulx, facandu-si cunoscuta activitatea cu peste patruzeci de filme, printre care se numara "300," "X-Men: The Last Stand", "Superman Returns", "Poseidon", "Mission: Impossible III" si "The Day After Tomorrow", acesta din urma aducandu-le si un premiu BAFTA.

Greg si Colin au fost influentati de ideea de a amesteca actiunea spectaculoasa cu o poveste impresionanta, asa cum se intampla in filmele "Aliens", "The Abyss" si "Terminator 2: Judgment Day". Activitatea lor starneste si reactii viscerale, dar si emotionale, adaugand mai mult farmec fiecarui film la realizarea caruia au participat.

Ei si-au inceput cariera lucrand la serialul "Dosarele X" in 1995, pentru care au creat efectele vizuale. Apoi, au trecut la filmele artistice, lucrand la "The Nutty Professor" si "Volcano." In 1996, au colaborat cu regizorul James Cameron la blockbusterul acestuia - "Titanic."

Fratii Strause au inceput sa regizeze spoturi muzicale video in 2000, impresionand cu productii care abunda in efecte speciale. La inceput, stilul lor era curat si suplu si dovedea multa stralucire si profesionalism. Spoturile lor video erau emblematice pentru estetica unei noi ere digitale si au contribuit la lansarea in cariera muzicala a lui Linkin Park si Nickelback. In 2002, ei au asigurat regia pentru Dwayne "The Rock" Johnson si Kelly Hu pentru spotul muzical video al lui Godsmack "I Stand Alone", care apare pe coloana sonora a filmului "The Scorpion King". Spoturile lor video pentru Staind, Taproot si A Perfect Circle au condus stilul vizual intr-o zona mai sumbra. Ei foloseau efectele vizuale pentru ceea ce slujea mai bine piesei muzicale si nu pentru ceea ce arata cool.

In 2001, Greg si Colin si-au facut debutul ca regizori pentru reclame comerciale participand la campania Toyota. Au avut apoi spoturi pentru Universal Studios, Playstation - "God of War," Coca-Cola si Ford, care au atras atentia pentru tonul intunecat si calitatea cinematica. Campania pentru Flota Maritima a Statelor Unite a beneficiat de o metafora vizuala care compara procesul prin care o piatra devine diamant cu aventura formatoare pe care o are un recrut pentru a deveni un ofiter de elita in marina. Cu cele doua scurt-metraje ale lor - "Mute" si "16mm Mystery", fratii Strause au creat o atmosfera cu un stil unic.

Cu AVP 2, ei si-au atins idealul de a intoarce franciza la origini si de a conferi filmului valoarea unei drame umane. Colin si Greg tin sa reaminteasca tuturor cat de inspaimantatori pot fi acesti monstri care pandesc in umbra si cum ameninta personajele umane pe care le indragim.

SHANE SALERNO (Scenarist) a avut prima sa reusita in cinematografie la varsta de 24 de ani, cand a fost co-scenarist la blockbusterul "Armageddon", cu Bruce Willis. A urmat apoi participarea dupa un an la filmul cu mare succes de box office "Shaft", cu Samuel L. Jackson, Christian Bale si Jeffrey Wright.

In plus, a rescris scenariile pentru o serie de filme de succes, cum ar fi thrillerul productie Paramount "Breakdown", cu Kurt Russell, "Alien vs. Predator" si "Ghost Rider." A fost co-scenarist (alaturi de celebrul autor de romane politiste Don Winslow), producator executiv si manager de show pentru serialul NBC "UC: Undercover."

Salerno a intrat in vizorul public, pe plan national, pentru prima data cand era un licean de 18 ani si a scris, a produs si a regizat un documentar de scurt-metraj, care a primit premii - "Sundown: The Future of Children and Drugs". Acesta a avut premiera mondiala la "Larry King Live", a castigat numeroase premii si a fost laudat in ambele camere ale Congresului.

JOHN DAVIS (Producator), presedinte al Davis Entertainment Company, este unul dintre cei mai prolifici producatori de la Hollywood, care a participat la realizarea a numeroase filme artistice si filme de televiziune. Productiile sale cinematografice si de televiziune i-au adus incasari de peste doua miliarde de dolari in intreaga lume.

Cele trei diviziuni ale Davis Entertainment - film artistic, film independent si televiziune - dezvolta si asigura productia pentru studiouri importante, pentru distribuitori independenti, pentru difuzori de retea si cablu. Compania are in prezent un contract de productie la Twentieth Century Fox si peste 30 de proiecte in desfasurare la diferite studiouri importante.

Elementul care ii asigura lui Davis succesul este capacitatea sa de a atrage tot timpul cei mai reputati actori, regizori, scenaristi, oameni de talent care sa fie implicati in productiile sale. Aceasta capacitate dovedita de a gasi si dezvolta proiecte comerciale, la care se adauga relatiile sale de lunga durata cu oameni din domeniul creatiei, a dus la o activitate prolifica ce vizeaza atat productiile teatrale mari, cat si pe cele mai modeste, filme de televiziune importante, dar si programe specializate pentru cablu.

Cele mai recente filme lansate de Davis sunt "The Heartbreak Kid", cu Ben Stiller, regia fiind asigurata de fratii Farrelly; "Eragon", o epopee fantastica si de aventuri, adaptare dupa romanul best-seller; comedia de mare succes cu Eddie Murphy "Norbit"; "Dr. Dolittle 3"si "When A Stranger Calls", o productie Screen Gems/Davis cu Camilla Belle si filmul "Garfield: A Tail of Two Kitties", productie Fox/Davis, continuare a filmului din 2004 "Garfield The Movie", cu Jennifer Love Hewitt, Breckin Meyer si Bill Murray, care a asigurat vocea lui Garfield.

Tot in 2004 a aparut si adaptarea cinematografica a lui Bill Cosby "Fat Albert", o comedie live-actiune, cu Kenan Thompson, regia - Joel Zwick; un remake al filmului "Flight of the Phoenix", cu Dennis Quaid, Giovanni Ribisi, regia - John Moore; comedia romantica "First Daughter", cu Katie Holmes, regia Forest Whitaker; filmul in care se petrece mult asteptata intalnire a doi dintre cei mai temuti adversari cinematografici "Alien vs. Predator"; thriller-ul SF "I Robot", cu Will Smith, regia - Alex Proyas si "Garfield", un film artistic live-actiune/CGI care este in aceeasi masura pe placul copiilor cat si al adultilor.

In ziua de Craciun a anului 2003 a fost lansat filmul de actiune al lui John Woo "Paycheck", cu Ben Affleck, Aaron Eckhart si Uma Thurman. Mai inainte, in vara acelui an, fusese lansata comedia de familie, cu Eddie Murphy, "Daddy Day Care", in distributie mai figurand si Steve Zahn, Jeff Garlin si Angelica Houston. Produs in colaborare cu Revolution Studios, filmul a avut incasari de peste 100 de milioane de dolari.

Alte filme lansate au fost "Life or Something Like It", cu Angelina Jolie si Edward Burns; "Behind Enemy Lines", cu Owen Wilson si Gene Hackman; "Dr. Dolittle 2", cu Eddie Murphy (cu incasari de peste 112 de milioane de dolari pe plan intern); "Heartbreakers", care a fost numarul unu in top, in tara, avandu-i in distributie pe Sigourney Weaver, Gene Hackman si Jennifer Love Hewitt.

Davis a asigurat productia unui numar impresionant de filme artistice in anii '90, printre ele numarandu-se "Dr. Dolittle", cu Eddie Murphy; "Out to Sea", cu cuplul de staruri ale comediei Walter Matthau si Jack Lemmon; blockbuster-ul "The Firm", cu Tom Cruise, film care a castigat premiul People's Choice la categoria Cel mai bun film dramatic; "Grumpy Old Men", care a castigat Premiul People's Choice la categoria Cea mai buna comedie; "Grumpier Old Men", in care apare cuplul Matthau si Lemmon; "Courage Under Fire", cu Denzel Washington si Meg Ryan; "The Chamber", adaptare dupa romanul best-seller al lui John Grisham, cu Gene Hackman si Chris O'Donnell; "Daylight", cu Sylvester Stallone; "Waterworld", cu Kevin Costner si "Richie Rich", cu Macaulay Culkin.

Alte filme artistice ale lui Davis sunt : "Predator", "Predator 2", "The Thing Called Love", "Fortress, Gunmen", "Storyville", "Shattered", "Little Monsters", "The Last of the Finest", "License to Drive", "Three O'clock High" si "The Hunted".

Pentru micul ecran, Davis a asigurat productia unor filme, cum ar fi "The Jessie Ventura Story" si "Little Richard", precum si "Miracle at Midnight", cu Sam Waterston...

Alte filme produse de el pentru televiziune sunt "Asteroid", un mini-serial productie NBC, care a inregistrat cel mai mare rating pentru un mini-seria pe parcursul sezonului 1996-1997 ; "Volcano: Fire on the Mountain"; "Truman Capote's One Christmas", un film bine cotat, cu Katherine Hepburn si filmul "This Can't Be Love", cu Katherine Hepburn si Anthony Quinn.

Davis a mai participat la realizarea unor filme de televiziune si pentru cablu, cum ar fi "Tears and Laughter", "The Last Outlaw", "Silhouette", "Voyage", "Irresistible Force", "Wild Card", "Dangerous Passion", "Curiosity Kills" si "Caught in the Act." Davis Entertainment Television dezvolta in momentul de fata numeroase seriale si filme pentru retea si cablu.

Davis a absolvit Colegiul Bowdoin, a urmat cursurile Colegiului Amherst College si are un M.B.A. acordat de Harvard Business School.

DAVID GILER (Producator) este un scenarist si un producator de marca, avand o vasta activitate in sfera cinematografiei si televiziunii. A fost producator pentru "Alien vs. Predator", precum si pentru filmul "Alien." inainte de aceasta, el a asigurat scenariile pentru "Myra Breckinridge", "The Parallax View" si "The Black Bird" (pe care l-a si regizat).

A fost producator/scenarist pentru drama "Southern Comfort", la care a fost co-scenarist si regizor vechiul sau colaborator Walter Hill, care de asemenea a asigurat productia si pentru "Alien", alaturi de Giler si Gordon Carroll. Giler a asigurat productia pentru filmul "Rustler's Rhapsody" si a fost producator executiv si scenarist pentru comedia lui Tom Hanks "The Money Pit." Giler si Walter Hill au fost cooptati pentru filmul lui James Cameron "Aliens." Alte filme la realizarea carora a contribuit sunt "Let It Ride" si, recent, drama "Undisputed."

Giler a fost producator executiv pentru serialul HBO "Tales from the Crypt", asigurand si scenariul catorva episoade. El a fost producator executiv pentru filmul artistic bazat pe serial, "Bordello of Blood", si producator pentru "Tales from the Crypt Presents: Revelation."

WALTER HILL (Producator) a fost numit in Dictionarul International al Filmelor si Cineastilor "unul dintre cei mai buni cineasti ai cinematografiei contemporane, un experimentat stilist vizual, care stie sa foloseasca tehnica urmaririi si confruntarii, generand in ultimele trei decenii un lung sir de filme comerciale si bine primite de critici."

In 2006, Hill a castigat premiul DGA pentru regia filmului de televiziune "Broken Trail", premiul Emmy si a avut nominalizari la Globul de Aur.

La sfarsitul anului 2005, activitatea lui Walter Hill a fost cinstita la Festivalul Filmului de la Torino si la Paris Cinematheque.

Facand o retrospectiva a activitatii sale la National Film Theatre din Londra, criticul de film de la Observer Philip French scria: "Mentorii lui Hill au fost Hawks, Walsh si Ford, iar el apartine traditiei cinematografiei narative. Filmele lui sunt niste povesti centrate asupra unor personaje misterioase, insingurate, ce traiesc dupa un col privat, la marginile vietii americane. Majoritatea personajelor sale au o anumita melancolie romantica, iar filmele sale au o frumusete picturala uluitoare si sunt invaluite in muzica blues si folk, ce sporeste farmecul de balada."

Hill a castigat un premiu Emmy si unul DGA pentru regizarea filmului pilot "Deadwood." A mai realizat ca regizor filmele "Hard Times", "The Driver", "The Warriors", "The Long Riders", "Southern Comfort", "48 Hrs.", "Streets of Fire", "Brewster's Millions", "Crossroads", "Extreme Prejudice", "Red Heat", "Johnny Handsome", "Another 48 Hrs.", "Trespass", "Geronimo: An American Legend", "Wild Bill", "Last Man Standing" si "Undisputed."

Hill a inceput ca scenarist cu filmele "The Getaway" si "The Drowning Pool"si a colaborat la realizarea scenariilor, alaturi de alti scriitori, pentru multe din filmele pe care le-a regizat. El a asigurat productia pentru succesul de box office "Alien", a fost co-scenarist pentru continuarea filmului si a fost producator pentru toate filmele care au urmat in seria Alien.

PAUL DEASON (Producator Executiv) a fost producator executiv pentru comedia cu Martin Lawrence "Rebound." inainte de aceasta, el a detinut functiile de co-producator/si manager de unitate de productie pentru filmele "Evolution," "Thirteen Days," "End of Days" si "Small Soldiers". Tot ca producator asociat /manager unitate productie a contribuit si la realizarea filmelor "Amistad", "Mars Attacks!", "Congo" si "Casper", iar ca manager unitate productie la filmele "Jurassic Park", "Father of the Bride", "The Flintstones" si "Three Men and a Little Lady." In plus, a fost regizor secund pentru filmele "The Big Picture", "An Innocent Man" si "Weeds."

Deason a urmat cursurile scolii de film de la Universiatea din Los Angeles si a petrecut zece ani calatorind prin lume ca tehnician documentarist pentru "National Geographic" si "Survival Anglia.". In sfera televiziunii, a lucrat ca manager unitate productie sau prim regizor secund pentru serialele "Beauty and the Beast", "Hill Street Blues" si "The Twilight Zone", precum si pentru proiectele de lunga intindere "First and Ten", "Foreign Exchange", "Ask Max" si "Me and Mom."

DANIEL C. PEARL, ASC (Director de imagine), la cateva luni dupa ce a primit titlul de Master acordat de Universitatea din Texas in 1973, a filmat pentru "The Texas Chainsaw Massacre", un legendar film independent care face parte dintr-o colectie de filme de la Muzeul de Arta Moderna din New York. A mai participat la realizarea unui remake al Marcus Nispel - "The Texas Chainsaw Massacre", a filmului lui Nispel "Pathfinder" si a filmului "Captivity", regia Roland Joffe.

Pe parcursul unei cariere de peste treizeci de ani, Pearl a lucrat la o multitudine de proiecte, de la filme artistice independente la spoturi muzicale video si reclame. A castigat premii MTV pentru Cea mai buna cinematografie. In 1996 Pearl a fost primul cineast care a castigat premiul MVPA pentru intreaga cariera, iar in anul urmator a fost primul introdus in Kodak Vision Hall of Fame pentru Cinematografie Muzica Video.

ANDREW NESKOROMNY (Designer de Productie) a fost designer de productie pentru filmele "Slither", "Dawn of the Dead", "White Noise 2: The Light" and "Replicant". In 2004, a fost nominalizat la Premiul Asociatiei regizorilor artistici (premiu colectiv ) pentru activitatea desfasurata in filmul "Seabiscuit", iar in 1994 a fost nominalizat la premiul Emmy pentru realizari individuale remarcabile in regia artistica, pentru serialul (premiu colectiv) "Star Trek: The Next Generation."

A mai participat ca regitor artistic la realizarea filmelor "Meet the Fockers", "The Core", "The Sum of All Fears", "Alien Resurrection", "Deep Impact" si serialul de televiziune "Masters of Science Fiction."

DAN ZIMMERMAN (Editor Film) a editat filmul "The Omen" (2006). Inainte de aceasta a fost editor de efecte vizuale pentru filmele "Fun with Dick and Jane" si "Flight of the Phoenix." Zimmerman a fost editor asistent al tatalui sau , Don Zimmerman pentru filmele "Cat in the Hat", "Just Married", "Galaxy Quest", "Patch Adams" si "Liar, Liar."

ALEC GILLIS si TOM WOODRUFF, JR. (Designeri Efecte pentru creaturi) fac parte din Amalgamated Dynamics, Inc. (ADI), una dintre cele mai reputate case de efecte speciale pentru creaturi din industria cinematografica.

Gillis a crescut cu povestile tatalui sau despre marele makeup artist Dick Smith si despre maestrul efectelor speciale Gene Warren, Sr. Avand o mare curiozitate referitor la secretele realizarii unui film, Alec a decis, la varsta de 13 ani, sa urmeze o cariera in domeniul efectelor speciale pentru creaturi. Filmul original "Planeta Maimutelor" si filmele lui Ray Harryhausen l-au inspirat sa initieze propriile sale proiecte cinematografiece ca amator. Gillis a deprins tehnicile de baza ale alcatuirii monstrilor citind carti si facandu-si un atelier in garajul mamei sale. El a facut echipa cu James Cameron, care la vremea aceea era sofer pe camion si spera sa devina cineast. Impreuna au realizat in bucataria lui Cameron o papusa care se misca. Mai tarziu, cei doi au primit slujbe la New World Pictures, al lui Roger Corman si au avut o multime de sarcini, de la constructia de modele pana la operarea camerelor pentru efecte speciale.

Activitatea lui Gillis la New World ("Battle Beyond the Stars," "Galaxy of Terror," "Android") i-a permis sa lucreze cu viitoare personalitati, cum ar fi Gale Anne Hurd ("Terminator," "Aliens," "The Hulk"), Robert si Dennis Skotak (castigatori ai premiului Oscar pentru efectele vizuale din "Aliens" si "The Abyss") si superviserul pentru efecte vizuale Pat McClung ("Armageddon", "Dante's Peak", "Charlie's Angels"). Multe dintre relatiile faurite in acei ani se mentin si in ziua de azi.

Cand era inca un novice in lumea efectelor vizuale, Gillis a inceput sa urmeze cursurile scolii de film din cadrul Universitatii Los Angeles. I-a prins intotdeauna bine ca artist al efectelor vizuale sa fie de asemenea cineast. Intr-adevar, lumile abordate sunt acelasi lucru - un film bogat in efecte vizuale, daca nu are o poveste buna sau o evolutie a personajelor bine gandita, nu este altceva decat o insiruire de secvente.

Dupa ce a urmat scoala de film, Gillis a lucrat pentru multi dintre artistii makeup si creatorii de efecte vizuale pentru creaturi de la Hollywood, printre acestia numarandu-se Stan Winston. Aici a primit sarcina de a ajuta la conducera primului atelier de creaturi din industria cinematografica. Gillis a fost de asemenea unul dintre principalii designeri ai lui Winston la filme precum "Aliens", "Alien Nation" si "Leviathan". Tot atunci l-a intalnit pe Tom Woodruff, Jr., cu care a infiintat mai tarziu un nou studio pentru efecte speciale pentru creaturi.

Tom Woodruff s-a nascut in Williamsport, Pennsylvania in 1959 si si-a cultivat interesul pentru filme si monstri vizionand filmele cu monstri, de acum clasice, productie Universal Studios, transmise noaptea tarziu si efectele concepute de Ray Harryhausen. Vizionand unul dintre filmele "Planeta Maimutelor" intr-un cinematograf, si-a concentrat atentia asupra tehnicilor de machiaj, iar apoi, la varsta de 13 ani, a pus mana pe aparatul de filmat cu film de 8mm pe care il avea tatal sau in casa, ceea ce i-a stimulat interesul pentru cinematografie.

Traind atat de departe de Hollywood, singurele contacte profesionale ale lui Woodruff au fost prin scrisori adresate artistilor pe care ii admira cel mai mult, cum ar fi John Chambers, cel care a realizat machiajul pentru "Planeta Maimutelor" . Inca din liceu, el a inceput sa realizeze Super 8 filme, folosindu-si prietenii pentru distributie si strangand bani pentru echipamentul de filmare.. In timpul colegiului , lui Woodruff i s-a permis sa adopte o programa de studiu independent in domeniul teatrului pentru a se putea concentra pe cinematografie si scenariu. El a continuat sa lucreze pentru creatiile sale de machiaj, pentru povesti si scenarii.

Woodruff s-a mutat la Los Angeles in 1982. Dupa ce a lucrat timp de un an cu mici case pentru machiaj, el s-a alaturat echipei lui Stan Winston pentru filmul "Terminator". Acesta a fost inceputul unei perioade de cinci ani in care Woodruff a devenit coordonatorul principal, sub indrumarea lui Winston si a lucrat pentru filme artistice precum "Aliens" si "Predator", precum si pentru showul TV "Amazing Stories." in aceasta perioada, a inceput sa poarte machiajul complicat si costumele creaturilor concepute la studiou. Contructia sa fizica, precum si talentul sau actoricesc i-au adus roluri titulare in filmele "Monster Squad", "Pumpkinhead" si "Leviathan".

Woodruff a continuat sa scrie si in cele din urma a facut echipa cu un alt designer-technician al lui Winston, Alec Gillis, pentru co-productie, scenariu si regie la filmul "The Demon with Three Tales", o piesa promotionala conceputa pentru vanzarea unei antologii a filmului artistic. Woodruff si Gillis au infiintat apoi Amalgamated Dynamics, Inc., in primul rand ca un punct de pornire pentru proiectele lor de machiaj si efecte speciale, dar si cu intentia de a folosi compania ca o umbrela sub care productiile lor cinematografice sa se dezvolte in cele din urma.

Woodruff si Gillis au devenit doi dintre cei mai importanti creatori de efecte speciale din domeniul cinematografic, iar activitatea lor le-a adus numeroase premii si distinctii, printre care Premiul Academiei pentru "Death Becomes Her" si multiple nominalizari la Premiul Academiei pentru "Starship Troopers" si "Alien 3."

Gillis and Woodruff au continuat sa se implice personal in realizarea vizuala si interpretarile personajelor lor. Woodruff continua sa joace in numeroase roluri de creaturi si animale, personaje principale in filme artistice precum "AVP: Alien Vs. Predator", "Scary Movie 3", "Looney Tunes - Back in Action", "Evolution", "Bedazzled", "The Hollow Man", "Alien Resurrection", "Alien3", "Jumanji", "The X-Files", cat si in serialele de televiziune "nip/tuck", "Chicago Hope" si "Seven Days."

Woodruff a devenit membru al Asociatiei Regizorilor in 1998 si a regizat o serie de episoade pentru serialul lui Dick Clark "Beyond Belief". El continua sa lucreze la proiectele proprii cu Gillis, sa scrie scenarii, sa asigure productia si regia pentru propriile filme de scurt-metraj.

Woodruff si Gillis au scris AVP: The Creature Effects of ADI, o carte despre intregul proces al creatiei, care sta in spatele realizarii unei pleiade uriase de creaturi pentru filmele de succes. El contribuie in mod constant la MakeUp Artist, o revista pentru artistii profesionisti din domeniul make-up.

Woodruff colaboreaza de asemenea cu alti scriitori pentru a realiza productii in care Woodruff si Gillis vor continua sa lucreze nu doar pentru efectele vizuale ale personajelor si ca make-up artist, dar si in postura de cineasti.

BRIAN TYLER (Muzician) a absolvit Universitatea din Los Angeles si a obtinut titlul de Master la Universitatea Harvard . Pasiunea lui pentru film a fost inspirata de bunicul sau, regizorul artistic Walter Tyler, castigator al Premiului Academiei si care a mai avut zece nominalizari la acest premiu.

Brian Tyler a inceput sa compuna muzica la o varsta foarte frageda, iar in jurul varstei de zece ani a interpretat piese care ii apartineau in concerte in Statele Unite si Rusia. Tyler a cantat la pian, la instrumente clasice de percutie, la chitara si tobe in diverse orchestre, ansambluri muzicale si trupe, inainte de a decide sa intre in domeniul compozitiei muzicale pentru film.

Proiectele cele mai recente la care a participat sunt "Rambo", noua serie a francizei lui Sylvester Stallone; "The Fast and The Furious: Tokyo Drift"si filmul istoric "Partition", o poveste de dragoste amplasata pe fundalul luptelor violente dintre Pakistan si India din anii '40. De asemenea, recent a asigurat coloana muzicala pentru filmul care a primit Premiul Cannes - "Bug", al regizorului William Friedkin, castigator al Premiului Academiei.

In 2005 Tyler a asigurat coloana sonora pentru trei filme: "Constantine", cu Keanu Reeves, bazat pe DC/Vertigo comic Hellblazer; filmul regizorului Bill Paxton "The Greatest Game Ever Played" si filmul regizorului Justin Lin "Annapolis."

In ultimii sase ani, Tyler a compus peste 35 de piese muzicale si a fost numit de catre Cinemusic Cel mai bun compozitor de film in 2001. In 2002, a avut o nominalizare la Premiul Emmy pentru coloana sonora a filmului "The Last Call". In 2006 a primit premiul ASCAP pentru participarea la filmul "Constantine."

A mai contribuit la realizarea filmelor "Panic", "Los Muertos", "Jane Doe", "Bubba Ho-Tep", 'Timeline", "Frailty", "The Hunted", "The 4th Floor", "A Piece of My Heart", "Darkness Falls", "Children Of Dune" (pentru care Tyler a realizat un album cu coloana muzicala care s-a vandut foarte bine), "The Big Empty", "Thought Crimes" si la doua episoade din al doilea sezon al serialului "Star Trek: Enterprise."

Sinopsis Despre distributie
jinglebells