J.J. Perry este un luptător de arte marțiale cunoscut datorită muncii sale de cascador pentru serii de filme ca Fast & Furious, John Wick sau Avatar, însă în ultimii ani a experimentat industria cinematografică și din poziția de regizor. Al treilea film al său, După apocalipsă, îl are în centru pe Jake (Dave Bautista), un fel de Indiana Jones modern, angajat pentru a recupera diverse artefacte din „lumea veche” în urma unei explozii solare. Visul lui rămâne, totuși, să își cumpere o barcă și să trăiască pe ea împreună cu o potențială iubită, însă trebuie să mai treacă de o ultimă provocare înainte de a-și îndeplini dorința.
Pe lângă Bautista, o apariție recurentă în Gardienii galaxiei și Avangers, distribuția reunește alte nume sonore precum: Samuel L. Jackson (Pulp Fiction) în rolul Regelui August, liderul noii ordini mondiale și cel care îi impune misiunile lui Jake; Olga Kurylenko (Academia vampirilor) ca Drea, parte a grupării rebele din Franța și partenera protagonistului în căutarea Mona Lisei; dar și Kristofer Hivju (îndrăgit pentru rolul său din Urzeala tronurilor), în rolul lui Volkov, necruțătorul oponent al Regelui August, aflat și el în cursa pentru găsirea depozitului ascuns.
Știi că societatea se duce de râpă atunci când arta este lăsată deoparte și armele ajung prioritatea principală a oamenilor. Scenariul distopic din După apocalipsă prezintă o lume care a devenit barbară după o catastrofă naturală de proporții, iar în vidul de putere, doi lideri cu viziuni complet diferite se luptă pentru a-și impune propria ideologie. Regele August domnește cu atenție la capodoperele create în trecut, pe când Volkov conduce cu o mână de fier, executând persoane pentru cel mai mic inconvenient – cum ar fi că nu știu să joace șah, fapt întâmplat chiar în scena de introducere a personajului. Astfel, odată cu îndeplinirea misiunii sale, Jake are o decizie grea de luat: să își trăiască visul de o viață sau să își riște pielea pentru a salva ce a mai rămas din umanitate.
Cu un ritm dinamic și o cromatică întunecată, producția are tot ce îți poți dori de la o comedie de acțiune de calitate medie: scene de urmărire cu mașini și tancuri, lupte corp la corp, explozii, multe gloanțe, dar și replici cu umor, răsturnări de situație și o poveste de dragoste conturată încet dar sigur. Melodiile diegetice (care pot fi auzite de personaje) ce răsună din casete sau viniluri subliniază colapsul unui sistem bazat pe electricitate și tehnologie modernă. Locațiile de desfășurare a acțiunii sunt trecute pe ecran cu ajutorul unui text ce dispare arzând, în ton cu tema filmului. Deși conține multe clișee și CGI-ul ar putea fi îmbunătățit pe alocuri, jocul actorilor compensează, iar regizorul se bazează pe experiența lui de cascador pentru a plusa pe coregrafiile inedite de luptă.
„Știam că asta e o idee proastă” e replica recurentă spusă de protagonist de fiecare dată când alegerea de a participa la misiune de dragul banilor se dovedește neinspirată. Cum nu știm niciodată dacă ce se întâmplă e de rău sau de bine, merită totuși să ne păstrăm umorul și să avem răbdare chiar și în cele mai negre momente. S-ar putea ca sensul evenimentelor să se contureze tot mai puternic, privind înapoi după o anumită perioadă de timp. Pentru că, în cele din urmă, totul se întâmplă cu un motiv.