Cronică: Şefi de coşmar

de Ştefan Dobroiu în 10 Aug 2011
Cronică: Şefi de coşmar

Dacă n-ai avut probleme cu vreun şef mai trăsnit, eşti un norocos. Dacă ai avut, o vizită la cinema pentru a vedea Şefi de coşmar ar fi o idee bună: comedia îţi arată că se poate şi mai rău şi că, până la urmă, orice naş îşi are naşul (sau orice şef şeful). Horrible Bosses nu dă pe dinafară în ceea ce priveşte originalitatea, dar cu siguranţă o să te facă să râzi de multe ori pe parcursul celor 98 de minute ale sale.

Filmul regizat de Seth Gordon (pe care îl iertăm cu această ocazie pentru cruntul De Crăciun nu stăm acasă!) ne arată trei buni prieteni, Nick (Jason Bateman), Kurt (Jason Sudeikis) şi Dale (Charlie Day), care duc relaţia de animozitate cu superiorii lor ierarhici la un cu totul alt nivel. Interpretaţi de Kevin Spacey, Colin Farrell şi, mai ales, Jennifer Aniston, şefii protagoniştilor sunt de o asemenea răutate, perfidie şi nesimţire, încât celor trei angajaţi nu le ia prea mult să hotărască să scape de ei în cele mai neconvenţionale moduri cu putinţă.

Interesant la Şefi de coşmar este că filmul nu-i o comedie cu proşti. Nick, Kurt şi Dale sunt oameni cât se poate de normali, iar situaţiile comice sunt provocate mai degrabă de faptul că aceştia se trezesc în situaţii nefamiliare sau foarte stresante. Oricum, nimeni nu-i cu totul şi cu totul normal în Şefi de coşmar, dar sunt mari şanse ca personajul favorit să devina dentista nimfomană Julia, interpretată la marele fix de Jennifer Aniston, în probabil cel mai fără perdea rol al carierei.

Nu vrem să călcăm pe teren minat, dar dacă ai avut vreodată vreo fantezie cu şefa ta şi ai visat la schimburi de replici fără perdea, îţi zicem de-acum că Julia duce totul mult mai departe. Când cei trei prieteni se plâng de problemele de la serviciu, Dale, asistentul Juliei nu are de zis decât că aceasta îi face cele mai lipsite de inhibiţii avansuri. Oricum, la cât de bine arată Julia, un bărbat normal n-ar sta mult pe gânduri înainte de a-i îndeplini fanteziile, doar că Dale este logodit, iar Julia pune în scenă câteva şantaje foarte perfide pentru a-şi atinge scopurile, prin urmare intră şi ea pe lista viitoarelor victime.

Înainte de a merge la Şefi de coşmar, ar fi o idee bună să nu te uiţi la toate trailerele de promovare ale filmului, din simplul motiv că acestea distrug o parte consistentă din surprizele aventurilor celor trei nătăfleţi. O vizită nu foarte bine pregătită la cinema te va expune situaţiilor imprevizibile (şi a soluţiilor şi mai imprevizibile găsite de protagonişti) imaginate de scenarişti, unele atât de trăsnite încât te vei sufoca de râs. Un alt atu al filmului? Răutatea ieşită din comun a personajului interpretat de Kevin Spacey, pe care nu l-am mai văzut într-un rol mai sumbru probabil de la Se7en al lui David Fincher încoace...

Aşteaptă şi genericul de final, pentru un montaj de farse şi greşeli de la filmări. Oricum, Horrible Bosses are toate şansele să-ţi descreţească fruntea după o săptămână de lucru, mai ales dacă ai un şef cu nasul pe sus, şi, cine ştie, să-ţi dea câteva idei ca să-l mai... îmblânzeşti!

Crist11 pe 10 august 2011 13:36
Din trailer pare foarte bun, o comedie reusita, sper sa fie la fel de amuzant tot filmul.
xerses pe 10 august 2011 23:15