Prin amabilitatea Netflix, am putut urmări mai devreme primul episod și pot confirma că se ridică la nivelul așteptărilor, cu un final ce conține o întorsătură neașteptată, menită să țină publicul în priză de-a lungul întregului sezon. Álex Pina și Esther Martínez Lobato, creatorii show-urilor La casa de papel și Berlin, revin în prim plan cu această narațiune apocaliptică originală, ce promite dramă, spectacol și divertisment.
Episodul de debut introduce eficient problema protagonistului Max (Pau Simón). Printr-un montaj creativ, aflăm rapid cum a crescut alături de viitoarea lui iubită, Ane, și cum ea moare într-un accident de mașină provocat de Max, care se afla sub influența alcoolului și a drogurilor. În închisoare, acesta se transformă într-o persoană dură pentru a putea supraviețui, iar după câțiva ani familia sa miliardară reușește să-i obțină eliberarea.
Într-un context de posibil conflict nuclear mondial, tatăl său, Rafael Varela (Carlos Santos), îl duce în Kimera Underground Park, un buncăr subteran de lux, pentru care a plătit zeci de milioane de euro pentru accesul întregii familii. Acolo se află și tatăl lui Ane, Guillermo (Joaquín Furriel), și fiica lui, Asia (Alicia Falcó), care se găsesc astfel blocați într-un spațiu restrâns alături de cel responsabil de moartea lui Ane. Facilitatea, condusă cu mână de fier de Minerva (Miren Ibarguren), este protejată de exterior, dar curând miliardarii din interior încep să observe cum lumea de deasupra lor se prăbușește.
Cu toate că amintește de Fallout prin tema războiului nuclear și prezența adăposturilor atomice, dar și prin uniformele albastre ale supraviețuitorilor din interior, Buncărul miliardarilor evoluează într-o dramă de familie combinată cu lupta dintre clase, cu accente distopice, precum inteligența artificială care controlează dormitoarele. Fără a da spoilere, turnura neașteptată pe care o ia serialul amintește fanilor de ingeniozitatea personajelor din La casa de papel și Berlin.
Încă din primul episod se observă mize mari și un puternic potențial de dramă. Pe lângă războiul atomic, conflictele dintre Max, Guillermo și Asia, dar și tensiunile dintre părinții și bunica protagonistului promit nenumărate secvențe intense. Faptul că cele două familii sunt blocate împreună în buncăr, reprezintă (ca în banca din Casa de papel) prilejul perfect pentru a le diseca personalitatea și problemele. Este important de menționat și staff-ul buncărului, format din psihologi, medici, ingineri și bucătari, care par cu toții bine pregătiți pentru ce urmează, fiind conduși de Minerva, șefa care se ocupă cu mare grijă de miliardari. Mai mult, dialogurile cheie sunt adesea filmate în cadre strânse și pline de emoție, iar personajele, deja bine conturate, pare că vor avea parte de confruntări și vor dezvolta relații complexe pe tot parcursul serialului.
Atât fanii La casa de Papel, cât și pasionații de povești apocaliptice sau spectatorii care vor să descopere un nou serial captivant, vor descoperi cel mai probabil că Buncărul miliardarilor este o producție plină de tensiune, conflicte puternice și surprize neașteptate.