Go Back   Cinemagia Forum > Totul despre filme > Cinematografia romaneasca

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 20 Apr 2006, 17:55   #1
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
"Feedback" - scurt-metraj

Split de la: Cinematografia româneascä > scurt metraje românesti la Cluj - http://www.cinemagia.ro/forum/viewtopic.php?t=7965
Originally Posted by Pitbull:
Originally Posted by gionloc:
(asta in masura in care dl Marisianþu - imi cer scuze daca numele le scriu total aiurea, nu le-am retinut! nici nu prea meritau retinute, numai ca asta e o alta poveste! (...) maine promit ca merg cu un carnetel si notez de pe afis toate numele si corectez toate deformarile pe care le voi face!- e tanar sau student).
un tip, Nikki, intalneste gagici dupa anunturi date de ele la Matrimoniale. se vede cu vreo doo tute pana ce apare Mara (jucata de Angelica Nicoara, o tipa care intervieva pe TVR Cj oameni luminati ai locului, de nu ma puteam dezlipi de felul cum arata gagica - iar s-mîu' asta nu se ridica nici la jumatatea valorii picioarelor ei de pe TVR Cj) in peisaj si se crede cel mai norocos om di pa pamant. dar dupa intalnirea lor.. barbatu n-are ce face si o urmareste pentru a constata ca e la bratul unui alt tip.. pe care asta norocosu' il rapeste si il chinuie trei zile pentru a-l abandona apoi la groapa cu gunoi.. dar, vai, era fratele Marei de fapt (nu va suna cunaoscuta treaba asta?).. si parintii ei.. hi hi, dar el are noroc, e recuperat de tigani, repus pe picioare si i se da si o masina (da, mda, se poate zambi aci in film) plus un cutit cu care il va injunghia pe cel care il rapise, aflat in casa Marei in vizita... filmul se inchide cu o lunga infatisare a chipului ucigasului sub dus. pam pam.

joc actorices cslab, poveste care imi amintea de o alta citita sau vazuta (d-aia am detaliat-o, poate va spune voua cate ceva si imi amintiti ceva), dar nu mi-o aminetsc nici acum, joc actoricesc slab, usor fortat totul si o
muzica extrasa parca depe coloana lui Va vis et Deviens!
Sorin Misirianþu; "misirianþ" = locuitor din Misir (ardeleneste)
In 1993, m-am dus la Cluj sä-mi caut actriþä pentru rolul principal din "Neînvinsä-i dragostea". Am dat probe cu clasa lui Vistrian Roman (bunul meu prieten, Dumnezeu sä-l ierte) si Mela Ursu. Am selectat câteva fete talentate - Violeta Totir, Ramona... nu-mai-stiu-cum (Basarab? Basarabescu? Asmärändoaie? asa ceva...) - dar l-am remarcat si pe Sorin Misirianþu, care era foarte bun. Desi pentru rolul lui aveam deja trei candidaþi siguri (Costel Cascaval, Ioan Batinas si Marius Florea Vizante), l-am chemat totusi la Bucuresti. Pânä la urmä, numai pe el l-am ales (iar protagonista, într-un final, a fost tot din Bucuresti: Dana Mägdici).
Sorin (aka Misi) era un actor foarte talentat, si mi-a fäcut excelent rolul. Dar mai era si dificil: ca actor, tindea sä sarjeze, iar ca om, era coleric si din prima zi de filmare s-a luat în gurä cu scenograful, Dodo Bäläsoiu (fiecare þipând: "dacä-l mai þii pe ästa în film, eu pa!"). Totusi, ca de obicei, am rezolvat ambele probleme, l-am temperat usor pe Sorin (si ca actor, si ca om), si pästrez o amintire splendidä despre colaborarea cu el.
De-atunci nu l-am mai väzut, dar am citit recent cä face si regie teatru. Acum, iatä, s-a avântat si-n film. Bravo lui! (Päcat doar, dacä e asa cum spui tu despre calitatea filmului säu.)

Originally Posted by Rafael:
De la ora 4 a fost ºi conferinþa de presã în care a explicat cã s-a recurs la scurtmetraj dintr-o simplã încercare a capacitãþilor de a realiza ºi aºa ceva. Feedback e o producþie Panorama Films. Filmul lui Misirianþu e, aºa cum se lauda ºi el, un film fãcut din ambiþie ºi extrem de rapid, cu scenariul scris în 2 zile (observatia lui gionloc e extrem de pertinentã ºi anume are un tarantian-ism în acþiune dar din pãcate nu e suficient exploatatã) Filmul are o evoluþie narativã platã ºi personajele nu au nici un fel de fundament. Nikki (de la Niculae) e un frustrat care brusc capãtã forþã ºi curaj dupã ce o întîlneºte pe Mara. Partea cu încãrcãturã puternicã e momentul în care þiganii salveazã situaþia. Finalul cade în banal prin soluþia de duzinã gãsitã. Parinþii (jucaþi de Anton Tauf ºi Melania Ursu) sincer nu aduc nici un aport situaþiei dramatice. Tot exerciþiul cinematografic îmi pare mai degrabã o desfãºurare de fortã, sau în cel mai bun caz o încercare de dezmorþire a "muºchilor" actoriceºti.

Update:
(direct de la sursä)

"Feedback" (scurt metraj, 18 min.) - scenariul Sorin Misiriantu, o productie Panorama Films, cu :Ioan Isaiu (Niki), Anton Tauf (Tatäl),
Melania Ursu (Mama), Angelica Nicoarä (Mara), Elena Ivanca (Fulvia), Ilinca Harnut (Carla), Sebastian Marina (Alex)

Filmul va participa în luna iunie la festivalul TIFF. Un festival din Italia -Arcipelago - s-a aratät interesat de film, dar înca nu l-a confirmat pe lista finalä.

Sinopsis: Niki este un gigolo care se distreazä agatând tipe care dau anunturi la matrimoniale. Intâlnirea cu Mara, o femeie superbä, îl va face sä intre într-un cerc din care va iesi... sau nu.

In 2006, Sorin Misiriantu a mai jucat în filmele:

* "Funny Money", regia Leslie Grieff- personajul Vlad. Alaturi de Armand Assante, Robert Loggia, Chriss McDonald, Zoltan Butuc, Ovidiu Niculescu, si altii.
* "Un acoperis deasupra capului", regia Adrian Popovici, personajul Medicul tanar
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 25 Apr 2006, 11:55   #2
rafael
Novice
 
rafael
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 11
Re: scurtmetraje romanesti la cluj

Originally Posted by Pitbull:
Filmul va participa în luna iunie la festivalul TIFF. Un festival din Italia -Arcipelago - s-a aratät interesat de film, dar înca nu l-a confirmat pe lista finalä.

Sinopsis: Niki este un gigolo care se distreazä agatând tipe care dau anunturi la matrimoniale. Intâlnirea cu Mara, o femeie superbä, îl va face sä intre într-un cerc din care va iesi... sau nu.

In 2006, Sorin Misiriantu a mai jucat în filmele:

* "Funny Money", regia Leslie Grieff- personajul Vlad. Alaturi de Armand Assante, Robert Loggia, Chriss McDonald, Zoltan Butuc, Ovidiu Niculescu, si altii.
* "Un acoperis deasupra capului", regia Adrian Popovici, personajul Medicul tanar

direct de la sursa spui... mie imi suna cu siguranta a self advertising... ma rog.. prin gura/spusele altora....

mai ales ultima parte cu filmele in care juaca... le astept..

cat despre sinopsis... gigolo? se distraza agatand... mai degraba pare un personaj frustrat mai ales din cauza ca nu are nici un fel de finalitate in viata lui sexuala...nu... nu ma asteptam sa vad asta in scurtmetraj.. dar pare o victima a propriei lui firi... Nu l/am vazut pe Isaiu in telenovala in care joaca... dar are multa teatralitate in scurtmetrajul FeedBack.

asadar... sinopsisul... isi face treaba... incita
produsul final.. nu prea...
rafael is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 25 Apr 2006, 12:38   #3
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
Sorin vine mâine-n Bucuresti, si-am sä-l rog sä-mi aducä si mie filmul. Dacä-i slab, am sä arät de ce; nu voi avea nici un scrupul sä-l analizez obiectiv.
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 27 Apr 2006, 14:17   #4
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
Rezolvat.
Observatiile lui Rafael sunt pertinente. Cele ale lui Gionloc, corecte, dar prea negativiste în ansamblu.
Adineaori, dupä vizionare, am avut o discutie detaliatä cu Sorin, care a fost foarte satisfäcut de observatiile mele, si mi-a märturisit o atitudine pe care, dacä e sincerä, o respect: în timpul realizärii filmului, a refuzat orice sugestii, asumându-si räspunderea de "a gresi pe pielea lui" si abia apoi de a accepta criticile, în ideea cä e un mod mai constructiv de a evolua.
In rezumat, concluziile mele sunt urmätoarele:

Calitäti:
* Scenariul contine toate elementele de bazä ale unei structuri dramaturgice valabile si complete.
* Autorul are "viziune" certä - pentru cine nu e familiarizat: "viziune" = (aici) ecranul mintal pe care se proiecteazä filmul în avans. Altfel spus, "vede cinematografic".
* Stil elaborat, compus, expresiv, pe multiple planuri:
- compozitii de cadre si unghiulatie;
- conceptie cromaticä;
- ecleraj;
Se remarcä, de pildä, secventele introductive (prima întâlnire: dominante de negru, dialog de prim-planuri frontale, compozitii simetrice; a doua întâlnire: dominante de alb, dialog de planuri pe unghiuri de filmare, compozitii asimetrice; secventa nocturnä: dominantä întunecoasä, completatä prin detalii luminoase vagi si sugestive; secventa cu tiganii: dominantä hiper-luminoasä, alternante dramatice între planuri largi si strânse; etc.)
* Bunä stäpânire a elipselor, montajului, naratiunii.
* Caracterizäri interesante ale personajelor (în special: prima fatä, tatäl).
* Umor - mai ales în construirea cliseelor, stereotipiilor, superficialitätii omenesti.

Defecte:
(In majoritate, cauzate de imperativul restrângerii la scut-metraj, pentru o povestire cu specific de metraj mediu):
* Constructie mult prea schematicä a personajelor principale:
- Nikki = abia schitat, insuficient fundamentat;
- Mara = si mai schitatä, deloc caracterizatä, pentru ponderea personajului si efectul ei asupra lui Nikki;
- Fratele = superficial.
* Omitere a unor elemente strict necesare pentru justificarea actiunilor:
- Conturarea obsesiei lui Nikki pentru Mara - dupä un "Yesss!" entuziast, personajul devine brusc paranoic; de ce? Cä asa vrea Sorin! Era necesar un interludiu, la fel de economic si eliptic construit, în ton cu conceptia generalä a filmului, care sä sugereze cresterea stärii. (Precizare: a existat o secventä cu acest rol - Nikki cäutând-o obsesiv pe Mara - pe care Sorin a eliminat-o la montaj, sub pretextul cä includea un personaj jucat de el însusi, finalmente hotärându-se sä nu mai aparä în propriul lui film).
- In continuare, cresterea paranoiei lui Nikki, în loc ca protagonistul, hodoronc-tronc, sä sarä la mizerabilu' si sä-i dea cu toroipanu-n cap. Nikki, în platitudinea lui, e un om NORMAL, nu un psihopat - deci mäsura extremä a räpirii si torturii trebuia sä survinä ca rezultat al acumulärii unei stäri ANORMALE. N-ar fi stricat (în ton cu dorinta lui Sorin de a fi cinic si ironic), nici o formulä "accidentalä": nu räpire si torturä, ci confruntare ridicolä si penibilä, vätämare aproape involuntarä, din isterie, urmatä de lasitate si abandon.
* Nedesävârsire a unor secvente importante:
- Reîntoarcerea lui Nikki (vioi si zglobiu, doar cu sânge pe tricou; multe s-ar fi câstigat, dacä personajul abia conducea masina, ametit, pendula pe sosea, busea altä masinä la sosire, se prävälea pe trotuar, se târa pe scäri, etc. - ar fi fost mai realist, mai dramatic, mai util pentru cresterea tensiunii prin montajul paralel, precum si mai ofertant pentru optiunea ironicä a regisorului.
- Confruntarea din final: tronc-Maritzo, îl înjunghie! Intâlnirea celor doi trebuia sä fie mai elaboratä (priviri, täceri, reactii - buimäcealä, spaimä, recunoastere, izbucnire, etc., etc.)
Ar fi fost mult mai interesant dacä, de exemplu, nu fratele comitea crima, ci tatäl (un personaj cu "greutate", compus foarte expresiv de Anton Tauf, care rämâne nefinalizat). In fond, care e concluzia: nechibzuinta si impulsivitatea lui Nikki au distrus o familie; dacä finalmente tatäl era autorul crimei, cercul s-ar fi închis perfect.
* In consecintä, finalul se reduce doar la prim-planul destul de expresiv al fratelui sub dus; în rest, rämâne în coadä de peste.

Asta este... domnu' arhitect. (Vistrian Roman)
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Reply


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:00.


Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
jinglebells