![]() |
"Feedback" - scurt-metraj
Split de la: Cinematografia româneascä > scurt metraje românesti la Cluj - http://www.cinemagia.ro/forum/viewtopic.php?t=7965
Originally Posted by Pitbull:
Originally Posted by Rafael:
Update: (direct de la sursä) "Feedback" (scurt metraj, 18 min.) - scenariul Sorin Misiriantu, o productie Panorama Films, cu :Ioan Isaiu (Niki), Anton Tauf (Tatäl), Melania Ursu (Mama), Angelica Nicoarä (Mara), Elena Ivanca (Fulvia), Ilinca Harnut (Carla), Sebastian Marina (Alex) Filmul va participa în luna iunie la festivalul TIFF. Un festival din Italia -Arcipelago - s-a aratät interesat de film, dar înca nu l-a confirmat pe lista finalä. Sinopsis: Niki este un gigolo care se distreazä agatând tipe care dau anunturi la matrimoniale. Intâlnirea cu Mara, o femeie superbä, îl va face sä intre într-un cerc din care va iesi... sau nu. In 2006, Sorin Misiriantu a mai jucat în filmele: * "Funny Money", regia Leslie Grieff- personajul Vlad. Alaturi de Armand Assante, Robert Loggia, Chriss McDonald, Zoltan Butuc, Ovidiu Niculescu, si altii. * "Un acoperis deasupra capului", regia Adrian Popovici, personajul Medicul tanar |
Re: scurtmetraje romanesti la cluj
Originally Posted by Pitbull:
direct de la sursa spui... mie imi suna cu siguranta a self advertising... ma rog.. prin gura/spusele altora.... mai ales ultima parte cu filmele in care juaca... le astept.. cat despre sinopsis... gigolo? se distraza agatand... mai degraba pare un personaj frustrat mai ales din cauza ca nu are nici un fel de finalitate in viata lui sexuala...nu... nu ma asteptam sa vad asta in scurtmetraj.. dar pare o victima a propriei lui firi... Nu l/am vazut pe Isaiu in telenovala in care joaca... dar are multa teatralitate in scurtmetrajul FeedBack. asadar... sinopsisul... isi face treaba... incita produsul final.. nu prea... |
Sorin vine mâine-n Bucuresti, si-am sä-l rog sä-mi aducä si mie filmul. Dacä-i slab, am sä arät de ce; nu voi avea nici un scrupul sä-l analizez obiectiv.
|
Rezolvat.
Observatiile lui Rafael sunt pertinente. Cele ale lui Gionloc, corecte, dar prea negativiste în ansamblu. Adineaori, dupä vizionare, am avut o discutie detaliatä cu Sorin, care a fost foarte satisfäcut de observatiile mele, si mi-a märturisit o atitudine pe care, dacä e sincerä, o respect: în timpul realizärii filmului, a refuzat orice sugestii, asumându-si räspunderea de "a gresi pe pielea lui" si abia apoi de a accepta criticile, în ideea cä e un mod mai constructiv de a evolua. In rezumat, concluziile mele sunt urmätoarele: Calitäti: * Scenariul contine toate elementele de bazä ale unei structuri dramaturgice valabile si complete. * Autorul are "viziune" certä - pentru cine nu e familiarizat: "viziune" = (aici) ecranul mintal pe care se proiecteazä filmul în avans. Altfel spus, "vede cinematografic". * Stil elaborat, compus, expresiv, pe multiple planuri: - compozitii de cadre si unghiulatie; - conceptie cromaticä; - ecleraj; Se remarcä, de pildä, secventele introductive (prima întâlnire: dominante de negru, dialog de prim-planuri frontale, compozitii simetrice; a doua întâlnire: dominante de alb, dialog de planuri pe unghiuri de filmare, compozitii asimetrice; secventa nocturnä: dominantä întunecoasä, completatä prin detalii luminoase vagi si sugestive; secventa cu tiganii: dominantä hiper-luminoasä, alternante dramatice între planuri largi si strânse; etc.) * Bunä stäpânire a elipselor, montajului, naratiunii. * Caracterizäri interesante ale personajelor (în special: prima fatä, tatäl). * Umor - mai ales în construirea cliseelor, stereotipiilor, superficialitätii omenesti. Defecte: (In majoritate, cauzate de imperativul restrângerii la scut-metraj, pentru o povestire cu specific de metraj mediu): * Constructie mult prea schematicä a personajelor principale: - Nikki = abia schitat, insuficient fundamentat; - Mara = si mai schitatä, deloc caracterizatä, pentru ponderea personajului si efectul ei asupra lui Nikki; - Fratele = superficial. * Omitere a unor elemente strict necesare pentru justificarea actiunilor: - Conturarea obsesiei lui Nikki pentru Mara - dupä un "Yesss!" entuziast, personajul devine brusc paranoic; de ce? Cä asa vrea Sorin! Era necesar un interludiu, la fel de economic si eliptic construit, în ton cu conceptia generalä a filmului, care sä sugereze cresterea stärii. (Precizare: a existat o secventä cu acest rol - Nikki cäutând-o obsesiv pe Mara - pe care Sorin a eliminat-o la montaj, sub pretextul cä includea un personaj jucat de el însusi, finalmente hotärându-se sä nu mai aparä în propriul lui film). - In continuare, cresterea paranoiei lui Nikki, în loc ca protagonistul, hodoronc-tronc, sä sarä la mizerabilu' si sä-i dea cu toroipanu-n cap. Nikki, în platitudinea lui, e un om NORMAL, nu un psihopat - deci mäsura extremä a räpirii si torturii trebuia sä survinä ca rezultat al acumulärii unei stäri ANORMALE. N-ar fi stricat (în ton cu dorinta lui Sorin de a fi cinic si ironic), nici o formulä "accidentalä": nu räpire si torturä, ci confruntare ridicolä si penibilä, vätämare aproape involuntarä, din isterie, urmatä de lasitate si abandon. * Nedesävârsire a unor secvente importante: - Reîntoarcerea lui Nikki (vioi si zglobiu, doar cu sânge pe tricou; multe s-ar fi câstigat, dacä personajul abia conducea masina, ametit, pendula pe sosea, busea altä masinä la sosire, se prävälea pe trotuar, se târa pe scäri, etc. - ar fi fost mai realist, mai dramatic, mai util pentru cresterea tensiunii prin montajul paralel, precum si mai ofertant pentru optiunea ironicä a regisorului. - Confruntarea din final: tronc-Maritzo, îl înjunghie! Intâlnirea celor doi trebuia sä fie mai elaboratä (priviri, täceri, reactii - buimäcealä, spaimä, recunoastere, izbucnire, etc., etc.) Ar fi fost mult mai interesant dacä, de exemplu, nu fratele comitea crima, ci tatäl (un personaj cu "greutate", compus foarte expresiv de Anton Tauf, care rämâne nefinalizat). In fond, care e concluzia: nechibzuinta si impulsivitatea lui Nikki au distrus o familie; dacä finalmente tatäl era autorul crimei, cercul s-ar fi închis perfect. * In consecintä, finalul se reduce doar la prim-planul destul de expresiv al fratelui sub dus; în rest, rämâne în coadä de peste. Asta este... domnu' arhitect. (Vistrian Roman) |
All times are GMT +2. The time now is 22:25. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.