Go Back   Cinemagia Forum > Totul despre filme > Cinematografia romaneasca

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 30 Aug 2004, 14:55   #81
Frank
Senior
 
Frank
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 114
Sfarsitul era unul mai putin important, ca o paranteza, un fel de ”apropo si despre regizorii batrani”. Artciolul ii viza in special pe ”scandalagiii” cinematografiei romanesti, cei care vor sa obtine totul in stilul Che Guevara. Si acum ce face Puiu, a primit banii si s-a potoloit? Sau face iar scandal? De ce nu fac si ceilalti scandal, sa le dea si lor bani pentru film. Dar, intrebare esentiala: daca scenariul era, intr-adevar, prost?
Frank is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 30 Aug 2004, 19:54   #82
Serghei
Guru
 
Serghei
 
Join Date: Nov 2003
Location: Cotton Club
Posts: 623
In urma cu vreo doua sapt. a fost la TV o emisiune pe tema asta.Invitati:Criti Mungiu,Tomas Ciulei si presedintele CNC.

Concluzia,ceva a fost putred in Danemarca.

In primul rand,din moment ce au considerat ca in cazul lui Criti Puiu s-a gresit jurizarea ar fi trebuit ca tot concursul sa fie declarat nul.

In al doilea rand,presedintele CNC a adus foile cu notele candidatilor-pe fiecare din cele 5 foi prezentate notele ocordate de un jurizant la cele 8-9 criterii erau identice,ceea ce ma duce cu gandul la faptul ca hotararile erau deja luate iar acele foi au fost completate pt a primi anumite persoane finantarea.

In al treilea rand juriu trebuia compus din oameni care au avut unele rezultate in cinematografie,domnu Carmazan era clar in plus(daca imi aduc bine aminte ia acordat 4 pe linie la cele 8 criterii lui Criti Puiu)

Cireasa de pe tort,nota domnului Nicolaescu la "Perpective in cadru international"-10!

Solutia

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg...11855?v=glance

Baieti ca Spike Lee, Steven Soderbergh, Quentin Tarantino, Linklater si Robert Rodriguez au facut filme independente cu ajutorul repectivei carti!

Oricum cartea asta nu garanteaza nimic,da parca e mai bine decat sa stai dupa curul CNC-ului si uneori sa-l si pupi!
Serghei is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 30 Aug 2004, 21:13   #83
zizi
Guru
 
zizi
 
Join Date: Mar 2004
Location: cum unde?
Posts: 451
sa stii, cartea aia e solutzia... :lol:
__________________
zizi
zizi is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 31 Aug 2004, 01:26   #84
herbert
Guru
 
herbert
 
Join Date: May 2004
Posts: 2,026
iata un interviu cu Puiu, publicat in Ziua, care "explica" grantul suplimentar acordat de ministrul culturii romane.

Capacitatile trebuie stimulate

Cristi Puiu, unul dintre cei mai apreciati regizori post-decembristi, crede ca a devenit persoana incomoda
Proiectul depus de regizorul Cristi Puiu la concursul de scenarii al Centrului National al Cinematografiei (CNC), "Moartea domnului Lazarescu", nu s-a gasit pe lista castigatorilor. Aducand ca argument faptul ca Puiu a obtinut anul acesta Ursul de Aur la Berlin, pentru scurt-metrajul "Un cartus de Kent si un pachet de cafea", ministrul Culturii si al Cultelor a admis contestatia depusa de acesta si a decis acordarea finantarii. Dupa care Cristi Puiu a fost acuzat ca ar fi acceptat favoritisme din partea lui Razvan Theodorescu, nerefuzand banii dati de el. Exact cu o saptamana in urma, publicam un interviu in paralel cu doi dintre membrii juriului concursului, regizorul Dinu Tanase si scenaristul Radu F. Alexandru, care au incercat sa explice de ce s-a spus ca rezultatele s-au negociat, ca au existat tabere si lupte de interese. Pentru ca orice poveste are mai multe fete, l-am intrebat pe autorul unuia dintre cele mai bune filme post-decembriste care ii e propriul punct de vedere fata de reprosurile ce i se aduc si ambigua situatie in care a ajuns sa fie pus.

Ce crezi ca s-a petrecut (sau e cel mai plauzibil sa se fi petrecut) la concursul CNC-ului?

Nu pot sa-mi dau seama exact, sunt mai multe supozitii. Ce s-a intamplat la concursul CNC a fost un efect nefericit, tarziu, al conferintei de presa de acum un an, de la Prometheus, si al atitudinii mele de atunci incoace. Cred realmente ca a fost o pedepsire, o punere la punct; au avut posibilitatea s-o faca si-au facut-o. Nu cred ca e in discutie proiectul propriu-zis, desi imediat dupa anuntarea rezultatelor a vuit targul ca scenariul e prost. Scenariul nu e prost (o spun cu toate c-o sa mi se replice ca doar e al meu, cum as putea spune ca e slab?), in cea mai fericita situatie ar fi posibil ca juratii sa nu-l fi inteles sau sa nu le fi placut. Dar situatia asta fericita nu exista, de vreme ce ultima nota a proiectelor acceptate a fost 9, iar eu am luat 6,53; intre castigatori si mine e o lista lunga de oameni, potentiali candidati la Ursul de Aur, ca sa nu mai zic de filmele care au primit finantarea, cu 10 pe linie, ca Nicolaescu, si care vor reprezenta cu brio cinematografia romaneasca. Cred ca de la "Marfa si banii" incoace n-am facut decat sa-mi atrag poate nu dusmani, dar in mod sigur antipatii.

Din cauza filmului sau din cauza atitudinii tale?

A amandurora. Pentru unii dintre cei care lucreaza in cinematografie, "Marfa si banii" nu e un film de luat in seama, distorsioneaza cumva imaginea Romaniei si asa mai departe. Toate astea m-au transformat intr-o tinta sigura in cazul unui concurs. Iar faptul c-am obtinut un premiu atat de important n-a contat absolut deloc. Eram la Berlin, dupa ce-am aflat c-am luat Ursul de Aur, si pe de-o parte ma bucuram, pe de alta ma intrebam dac-o sa reusesc sa castig finantarea pentru un proiect la care lucrez de un an.
E foarte penibil pentru mine sa-mi pledez cauza, dar realitatea e ca dupa ce s-au anuntat rezultatele au fost reactii in presa a doua zi, si apoi o tacere de 10 zile, timp in care eu m-am intors din vacanta si, la fel ca toti cei care au pierdut concursul, am incercat sa vad ce se poate face. Si mi-am dat seama ca singurul lucru care-mi ramane de facut e sa depun o contestatie. N-aveam absolut nimic altceva la indemana.

Contestatie pe care a rezolvat-o pana la urma ministrul Theodorescu. Crezi c-a fost vorba, pentru tine, de o derogare de la regulament?

Oricum, n-a facut-o pentru mine, nu ne cunoastem, nu suntem prieteni sau rude. A facut-o, cum a scris si in argumentatie, luand in consideratie palmaresul meu. Nimeni n-a protestat cand acelasi ministru a decis acordarea unor premii de excelenta, mie si lui Catalin Mitulescu, de ce a parut atat de deplasat faptul ca a reparat o greseala a comisiei CNC? Intrebarea care-ar trebui pusa e daca decizia ministrului ajuta ori nu filmul romanesc. Eu cred ca da. De vreme ce legea actuala nu prevede in nici un fel stimularea cinematografiei, mi se pare ca e un precedent fericit. Daca filmul pentru al carui scenariu Nicolaescu a luat 10 va lua nu un premiu, dar o selectie la un festival important, mi s-ar parea normal ca si-n cazul lui sa se ia o astfel de decizie. Cred ca oamenii care si-au demonstrat capacitatea, talentul sau spune-i cum vrei tu, trebuie stimulati. Asa ca sigur ca mi se pare nedrept ca Hanno Hoffer n-a primit proiect, desi filmul lui a luat un premiu la un festival foarte important de scurt-metraj, cel de la Clermond-Ferrand.

De ce n-a facut totusi ministrul Theodorescu si pentru el o exceptie?

Cred ca ar fi trebuit sa i se dea si lui finantarea, dar nu stiu de ce nu s-a intamplat.

S-ar putea ca, totusi, sa nu fi fost vorba in concursul CNC de rea-vointa, ci de lipsa de criterii clare in judecata valorica.

Dupa Revolutie si mai ales in ultimii ani s-a discutat mult despre lipsa scenariilor la noi; si e adevarat, cinematografia romaneasca e lacunara din acest punct de vedere. Dar un scenariu de calitate nu e unul scris dupa un model fix; exista cateva formule, intr-adevar, dar calitatea unui scenariu nu sta in respectarea unei retete, de aici si sarcina foarte dificila a juratilor, care trebuie sa fie racordati la ceea ce se intampla in cinema, sa tina pasul cu ce inseamna scenariul, in teorie si in practica. Or, eu nu cred ca la noi oamenii, in general, sunt pasionati atat de mult de ceea ce fac; au niste repere, foarte discutabile, transante, in functie de care decid viitorul unui film, al unui cineast. E o lipsa pe care ar trebui sa ne-o asumam si sa aplicam un model deja verficat, cum e in Europa modelul francez. Nici asta nu-ti garanteaza foarte multe, dar e singura solutie, pentru ca la nivelul mentalitatilor nu poti interveni direct, acolo schimbarile se vor produce numai in timp si vor depinde de politica culturala. In momentul in care va exista o strategie coerenta in domeniul cinematografiei, si oamenii vor fi nevoiti sa se adapteze. Deocamdata avem alte prioritati politice.

Sistemul asta de sicane i-ar fi putut face pe multi sa vrea sa plece. De ce tii tu atat de mult sa faci film in Romania?

Eu m-am intors din Elvetia ca sa fac film in Romania. Asta e realitatea pe care o cunosc cel mai bine, realitatea din care fac eu parte. Ce sa spun acum, sforaituri nationaliste cum ca-mi iubesc patria? Lumea crede ca dac-am fost plecat patru ani, inseamna ca n-am mancat salam cu soia. Aveam totusi 25 de ani cand m-am dus in Elvetia, in1992, am trait pe pielea mea comunismul, la fel ca toti romanii, pana in '90.

A consemnat Iulia POPOVICI
__________________
"Nu te apleca decat pentru a iubi.
Daca mori, tu continui sa iubesti" - Rene Char
herbert is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 31 Aug 2004, 11:05   #85
Serghei
Guru
 
Serghei
 
Join Date: Nov 2003
Location: Cotton Club
Posts: 623
Cine,cand,unde si mai ales de ce acorda banii publici pt film in Romania.

In anul 2004 a fost aprobat un buget de 100 de miliarde lei pt concorsul CNC,din banii astia 67 de miliarde au fost pt lung metraj.Au fost alese 10 proiecte pt finantare din care 6 sunt debuturi(probabil singurul lucru bun).

Cine si pe ce criterii a acordat acesti bani?

Uniunile ?i asocia?iile care pot sa propun? membri pentru comisia de selec?ie sunt primele trei organiza?ii de cinea?ti ?i primele dou? organiza?ii ale produc?torilor ?i distribuitorilor, în func?ie de num?rul total al membrilor cotizan?i la data anun??rii concursului.Aceste organizatii aveau dreptul la cate 3 propuneri fiecare.Din cei 15 oameni propusi ministrul Culturii si Cultelor alege 5 membri ai juriului si inca 5 oameni pe post de rezerve.Acesti oameni ar fi trebuit sa indeplineasca nite conditii:

-Fiecare din asocia?iile participante va avea câte un reprezentant în comisie;
-Dintre membrii comisiei, cel pu?in 2 trebuie s? fie profesioni?ti (scenari?ti, regizori, produc?tori) care au participat la realizarea unui proiect cinematografic de succes în ultimii 10 ani;
-Din cadrul Comisiei de selec?ie vor face parte profesioni?ti care au realiz?ri notabile în domeniul filmelor de lung ?i scurt metraj;
-Nici un membru al comisiei nu poate participa, în nici o calitate, la un proiect cinematografic înscris în sesiunea respectiv? de concurs.

Toate bune si frumoase pana aici.Sunt 6 criterii de evaluare:

1. Interesul ?i impactul asupra publicului
2. Originalitatea subiectului
3. Calitatea scriiturii ?i a redact?rii
4. Elemente vizuale – posibilitatea transpunerii cinematografice
5. Poten?ialul de reprezentare pe plan interna?ional
6. Poten?ialul comercial

Dupa cum se poate obeserva aceste criterii sunt eterogene si ma intreb cum poate un regizor sa evalueze Potentialul comercial sau Interesul si impactul asupra publicului sau un producator Elemente vizuale.Aceasta situatie e probabil cauza faptului ca membrii juriului au dat aceeasi nota pe tot palierul(acordand o nota acolo unde se pricepeau si apoi completand in rest).Nicaieri nu scrie in ce situatie trebuie facuta aceasta jurizare(individual sau la gramada),dupa situatia fiselor de evaluare s-ar putea trage concluzia ca a fost facuta la gramada dand posibiliatea unor negocieri menite sa aduca anumiti oameni in fata.Aceste proiecte propuse nu sunt sigilate dand posibilitatea la alte jocuri de culise(si asa ne explicam cum domnul Carmazan a acordat domnului Nicolaescu 10 pe linie-primul fiind scenarist la Orient Express).

Dupa ce s-a analizat scenariul vine faza a 2a unde sunt selectate dublul numarului de proiecte ce urmeaza a fi finantate si sunt analizate dupa urmatoarele criterii:

-Calitatea Scenariului, conform ierarhiz?rii f?cute de comisia de selec?ie.
-Realiz?rile precedente ale Regizorului conform Fi?ei de Evaluare.
-Realiz?rile precedente ale Produc?torului conform Fi?ei de Evaluare.
-Viabilitatea economic? a proiectului la data înscrierii în concurs, evaluat? în conformitate cu documentele depuse în dosarul de concurs.
-Celelalte documente cuprinse în dosarul de concurs al proiectului cinematografic!

Si asa s-a ajuns(in practica) la cele 10 filme finantate anul asta!

Perspective:
Filmele care au castigat in 2003:

Ma'mare-Mircea Daneliuc;
Recviem-Dinu Tanase;
Dragostea cea mare-Dan Pita;
Orient Express-Sergiu Nicolaescu;
Lotus-Ioan Carmazan;
Fotografii de familie-Serban Marinescu;
Pacala se intoarce-Geo Saizescu;
Cobai-Bogdan Dumitrescu;
Italiencele-Napoleon Helmis;
Ingerul necesar-Gheoghe Preda;
Iubire de cartier-Radu Dragomir;
Aventurile unei zile-Petre Tanase;

Toate aceste filme au fost realizate pana la ora actuala.Calitatea lor comerciala si artistica e mai mult decat indoielnica.

Flashforward:
http://www.evenimentulzilei.ro/diver...news_id=163893
(articolul e mai vechi,sper sa nu fiu redundant).

Situatia e purpurie.Noi sa fim sa sanatosi!
Serghei is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 31 Aug 2004, 15:35   #86
Frank
Senior
 
Frank
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 114
In primul rând, nu toate filmele au iesit pe marele ecrane ca sa ne putem pronunta. De exemplu, nu sunt deloc sigur ca filmul lui Preda ar fi ”de o calitate indoilenica”. Dupa criteriile cui? Ale aceluiasi Cristi Puiu?
Frank is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 31 Aug 2004, 16:43   #87
zizi
Guru
 
zizi
 
Join Date: Mar 2004
Location: cum unde?
Posts: 451
filmele astea de le dai tu exemplu, sunt castigatoare la concursul de anul trecut care a avut cu totul alte reguli.
__________________
zizi
zizi is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 31 Aug 2004, 16:47   #88
zizi
Guru
 
zizi
 
Join Date: Mar 2004
Location: cum unde?
Posts: 451
a, iar scenarelul ala, despre care se vorbeste in evenimentul zilei, scris de un tip care a lucrat, intr-adevar cu lynch, este o mega-super-voma, pe care n-a acceptat-o nici un producator din alte tari civilizate. drept urmare s-a gandit lucian georgescu(!!!! :sick: ) sa-l faca in romania cu johnny depp... hai sa fim seriosi.

cat despre sergiu....nu mai are rost sa comentam. e redundant.
__________________
zizi
zizi is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 31 Aug 2004, 18:16   #89
Serghei
Guru
 
Serghei
 
Join Date: Nov 2003
Location: Cotton Club
Posts: 623
Originally Posted by Frank:
In primul rând, nu toate filmele au iesit pe marele ecrane ca sa ne putem pronunta. De exemplu, nu sunt deloc sigur ca filmul lui Preda ar fi ”de o calitate indoilenica”. Dupa criteriile cui? Ale aceluiasi Cristi Puiu?

O luam scolareste.
-calitate comerciala-nu cred ca se asteapta nimeni ca filmele astea sa-si scoata banii.Oricum mi se pare in plus criteriul "Perpectiva economica" introdus anul asta,mai ales la un concurs finantat de Miniterul Culturii si Cultelor!
-calitatea artistica ar insemna prezenta la un festival mare european.

Din cele 12 filme 4 sunt debuturi,deci mare lucru nu poti cere(cu toate ca..)-printre ele si proiectul domnului Preda.
Din cele 8 filme ramase unul(Damen Tango)a avut premiera,unul(Italiencele) are premiera la mijlocul lui octombrie iar retul astepta linistite pe rafturile CNC-ului distribuitor.
Cobai,Italiencele,Lotus,Fotografii de familie si Orient Express au fost la Gala Filmului romanesc(24-28august).Cum nimeni din presa nu a avut orgasm dupa Gala asta presupun ca nu a dat pe spate pe nimeni.

Sa dea Domnu ca astea care au mai ramas sa sparga gura targului.
Am vazut ca Pacala se intoarce are deja 4 stele si 17 voturi pe cinemagia,semn ca domnul Saizescu si papagalii lui au invatat sa foloseasca netul.
Serghei is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 31 Aug 2004, 18:33   #90
Serghei
Guru
 
Serghei
 
Join Date: Nov 2003
Location: Cotton Club
Posts: 623
Originally Posted by zizi:
filmele astea de le dai tu exemplu, sunt castigatoare la concursul de anul trecut care a avut cu totul alte reguli.

Yup,regulile de anul asta au fost adoptate de CNC la propunerea unui grup de tineri cineasti in frunte cu Cristi Mungiu dupa scandalul de anul trecut.Deci in teorie concursul de anul asta ar fi trebuit sa promoveze valorea,numai ca dinozaurii e batrani si au invatat cum trebuie lucrat ca sa prinzi prada si dupa cum ai vazut s-au gasit modalitati de a lua banii statului cu scenarii de 2lei.Asa ca ai sansa si la anu' sa vezi o opera marca Nicolaescu.

Originally Posted by zizi:
a, iar scenarelul ala, despre care se vorbeste in evenimentul zilei, scris de un tip care a lucrat, intr-adevar cu lynch, este o mega-super-voma, pe care n-a acceptat-o nici un producator din alte tari civilizate. drept urmare s-a gandit lucian georgescu(!!!! ) sa-l faca in romania cu johnny depp... hai sa fim seriosi.

cat despre sergiu....nu mai are rost sa comentam. e redundant.


Stai linistit era vorba de scenariu lui Sergiu,am zis ca merita putin lobby!

Si ca sa ne dam seama ce oameni au facut jurizarea.Ce crede Domnul Carmazan despre filmul "Raport despre starea natiunii"

Desi n-a fost primit bine in Romania, este un film bun. “Cred ca am calcat pe cineva pe coada. Am fost cu filmul la Centrul Cultural de la Paris si a avut mare succes. Daca aveam casete la mine, as fi dat lovitura. Asa cum am facut si cu cartea mea de novele in limba franceza. Am vandut vreo 50 de exemplare.“ In Romania, “Raportul“ a trecut neobservat. Exista vreo explicatie? “Din pacate, producatorul m-a lungit cu procesarea un an si jumatate. Iar productia incepuse sa circule in mai multe variante piratate. Cand filmam la mare pentru “Lotus” a venit producatorul cu o caseta pe care scria “Moartea lui Tinu”, un film de Ioan Carmazan. Era, de fapt, “Raport despre starea natiunii”“. Se vindea chiar foarte bine pe tarabe la Urziceni si la Slobozia. Dar cum a fost primit de critici? “In jurul unui film nu trebuie ca toata lumea sa fie de acord. Unii au zis ca-i exceptional, iar altii, ca-i un mare rahat. Daca suntem cu totii de acord, nu ne mai ramane decat sa ne luam in brate si sa ne aruncam in mare.“ Am apreciat aceasta judecata ca venind din partea unui profesionist.

M-ar interesa sa-i cunosc si eu pe aia care au considerat filmul asta exceptional,probabil aceeasi care l-au vazut pe Nicolaescu nominalizat la Oscar.
Serghei is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 02 Sep 2004, 17:43   #91
Frank
Senior
 
Frank
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 114
Da, ALS, ai perfecta dreptate, regizorii ”bãtrâni” din România sunt solidari, în timp ce cei ”tineri” nu. În conditiile în care si asa se fac atât de putine filme în România, aceastã ”schismã” din cinematografia româneascã nu face decât sã dãuneze. Mã întreb însã, oare nu este ºi aceasta o condiþie a mediocritãþii, cea de a face scandal ºi a declanºa rãzboaie pentru a putea fi declarat învingãtor, cu orice preþ?
Frank is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 03 Sep 2004, 20:34   #92
Jay
The Space Cowboy
 
Jay
 
Join Date: Mar 2004
Location: Interstella
Posts: 1,663
Send a message via Yahoo to Jay
Cred ca mai mult de vointa asta de invingator, e faza aia... mama ce le-am tras-o...
__________________
"I'm gonna kill you untill you die from it"
Jay is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 05 Sep 2004, 23:49   #93
Nae
Dead Man Walking
 
Nae
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,985
Send a message via Yahoo to Nae
hmmmmmmmmm... nu cred ca este faza cu "mama ce le-am tras-o".
tot ce fac aia batrani este sa "ramana peste apa". si daca te gandesti, nici nu-i rau: ai casa de productie, faci un film la 2 ani, furi 3/4 din el, si mai traiesti usor si bine, cu casa la mare si la munte inca 2 ani.
nu-i de mirare ca schema functioneaza... totusi, nimeni, nici din regizorii tineri, nici din poducatorii tineri, NIMENI nu face ceva sa schimbe asta.
dupa cate stiu, a fost si un reprezentant al "generatii de aur" in comisie, si tot nu a putut influenta rezultatu'. aici este problema... cei batrani, ca cei batrani, dar cei tineri, dece isi taie craca pe care stau???
Nae is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 14 Sep 2004, 13:50   #94
coco
Junior
 
coco
 
Join Date: Dec 2003
Location: Cocotown
Posts: 72
hai sa ma dau mare

Cinemagia.ro abunda in spirit critic si in ideologii totalitare elitist-conservatoare; De ce?

Este clar ca democratia se leaga de spiritul critic, ci si – oricit ar parea de bizar – cele doua totalitarisme pe care istoria le-a cunoscut. Atit ideologia comunista cit si cea fascista au luat nastere din silogismele critice europene indelung exersate si radicalizate. Dar odata materializate in regimuri politice, n-au mai permis spiritul critic in spatiul lor public; l-au interzis pentru ca-l simteau incompatibil, pentru ca vedeau in el germenele unei alternative. Totalitarismele sint, de aceea, paricide. Iata de ce ideologiile totalitare au fost nu atit copiii spiritului critic cit avortonii acestuia, fapturile teratologice ale criticii ajunse pe culmea negationismului si auto-suficientei.
Spiritul critic autentic nu este demolator sau vandal. In actiunea sa curenta, el nu urmareste distrugerea obiectului asupra caruia se exercita pentru simplul motiv ca un asemenea act s-ar intoarce in cele din urma impotriva lui. Spiritul critic are drept scop doar indreptarea, insanatosirea. Asprimile lui tin de rigorile tratamentului, neplacerile – de inconfortul inevitabil al terapiei. Oricit ar parea de ciudat, spiritul critic presupune, in manifestarile sale cotidiene, respectul pentru lucrul criticat. Din acest punct de vedere, spiritul critic nu poate fi absolut, ci doar relativ. Fortind un pic lucrurile in directia acestei relativitati, s-ar putea inainta pina la paradox, afirmind bunaoara ca spiritul critic autentic este intrucitva conservator. Nu cred ca astfel s-ar risca prea mult, avind in vedere ca multi dintre cei ce-l utilizeaza cu succes sint dintre cei ce pierd; spiritul critic este, in aceste cazuri, ceea ce le ramine intotdeauna invinsilor, ceea ce nu le poate fi luat, consolarea la care au tot dreptul. Criticismul cinemagist ar putea fi un bun exemplu in acest sens.


P.S. I :love: ALS
__________________
cocos
coco is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 15 Sep 2004, 00:03   #95
Mala Portugal
Guru
 
Mala Portugal
 
Join Date: Nov 2003
Location: Vanity Case
Posts: 1,445
Re: hai sa ma dau lac

Originally Posted by coco:
Este clar ca democratia se leaga de spiritul critic, ci si – oricit ar parea de bizar – cele doua totalitarisme pe care istoria le-a cunoscut. Atit ideologia comunista cit si cea fascista au luat nastere din silogismele critice europene indelung exersate si radicalizate. [.....] Iata de ce ideologiile totalitare au fost nu atit copiii spiritului critic cit avortonii acestuia, fapturile teratologice ale criticii ajunse pe culmea negationismului si auto-suficientei.
Cocule , am vazut ca dispretuiesti "negationismul" asta de bantuie p'aici da' baga puisor o negatie in prima fraza, ca mi-am rupt neuronii incercand s-o patrund.
Cat despre totalitarismele alea de care zici tu, well eu zic ca istoria a cunoscut mai mult de doua (asta ca sa nu cadem in "auto-suficienta").

Originally Posted by coco:
Oricit ar parea de ciudat, spiritul critic presupune, in manifestarile sale cotidiene, respectul pentru lucrul criticat.
Pai de ce?
__________________
"Someone has to kick the Mickey Mouse out of our heads"
Mala Portugal is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 16 Sep 2004, 18:12   #96
coco
Junior
 
coco
 
Join Date: Dec 2003
Location: Cocotown
Posts: 72
Re: hai sa ma dau lac

Originally Posted by coco:
Oricit ar parea de ciudat, spiritul critic presupune, in manifestarile sale cotidiene, respectul pentru lucrul criticat.


Cata dreptate are coco asta domne'
__________________
cocos
coco is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 17 Sep 2004, 19:56   #97
12someonsuper35
Junior
 
12someonsuper35
 
Join Date: Jun 2003
Location: Zidozamborino
Posts: 37
ride with the brontozauri pt supravietuire !!!

a iesit filmul lui nicolaescu !!! vai repede cat e ceasul ???!! 5 ??? incepe la 8 si 15 !!! vai vai ce ne facem nu o sa mai putem sa prindem bilete am auzit ca-s cozi interminabile, toata lumea vrea sa-l vada de la mic la mare, e bataie, e durere...

e bataie de joc...

care joc ?

o sa moara in curand oricum... nu credeti ca prietenii lui trebuie sa-l ajute totusi ? sa moara fericit...

gabrea esti cel mai tare !!! tu urmezi :love: :love: :love:

pacat totusi ca nu exista viata dupa moarte ca si-ar lua-o astia rau rau de tot :alien:

sunt foarte multi brontozauri si din pacate sunt destul de multi brontozarei ce le molfaie celuloidul...

scuze am intrat si eu pacilea sa vad ce filme ruleaza... :oops:
__________________
si-uite asa bhei...
12someonsuper35 is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 08 Oct 2004, 23:14   #98
Jay
The Space Cowboy
 
Jay
 
Join Date: Mar 2004
Location: Interstella
Posts: 1,663
Send a message via Yahoo to Jay
CUm era de asteptat...
"Cele 51 de contestatii formulate in urma rezultatelor concursului de selectie a proiectelor cinematografice, organizat de Centrul National al Cinematografiei, au fost respinse de comisia de solutionare a acestora, propusa de Ministerul Culturii si Cultelor, se arata intr-un comunicat. Comisia de solutionare a contestatiilor formulate in urma concursului de selectie a proiectelor cinematografice si de acordare a creditelor rambursabile fara dobanda din Fondul Cinematografic a analizat 25 de contestatii pentru proiecte de lung-metraj si 26 pentru scurt metraj. Membrii comisiei de solutionare a contestatiilor au fost Cristian Panciu (presedinte), Gabriel Morarescu si Roxana Baluta, functionari ai MCC. Pentru ca au fost propuse spre finantare de catre comisia de selectare a proiectelor cinematografice un numar mai mare de proiecte (21 in loc de 16), comisia de solutionare a contestatiilor a recomandat ministrului Culturii sa dispuna analizarea suplimentarii alocatiilor bugetare pentru CNC pentru anii 2004-2005".
__________________
"I'm gonna kill you untill you die from it"
Jay is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 09 Oct 2004, 14:11   #99
Nae
Dead Man Walking
 
Nae
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,985
Send a message via Yahoo to Nae
degeaba toate contestatiile astea. anu' asta a fost facut pe note... fiecare membru' a comisiei a dat o nota, si asa s-a facut media, si asa s-au dat banii... acuma tot ce se poate face este sa dai o spaga cat casa lu' nenea ministru', si poate ca ala mai poate shcimba ceva... in rest, totul este deja batut in cuie.
dar tot cu spaga s-a facut si anu' asta.
21 de contestatii? vede-ti, asta este numai din cauza ca toti cersesc la cnc ca sa-si faca si eu un film. ma intreb daca unu' din nou va traii timpul in care cinematografie romaneasca o sa traiasca si din altceva decat mila CNC-ului...?
Nae is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 10 Oct 2004, 00:19   #100
Mala Portugal
Guru
 
Mala Portugal
 
Join Date: Nov 2003
Location: Vanity Case
Posts: 1,445
Originally Posted by Nae:
vede-ti, asta este numai din cauza ca toti cersesc la cnc ca sa-si faca si eu un film. ma intreb daca unu' din nou va traii
Vede-m , vede-m , tu vezii ?
__________________
"Someone has to kick the Mickey Mouse out of our heads"
Mala Portugal is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Reply


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:06.


Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
jinglebells