Este un film bun, dar foarte static. Nu pot spune că m-a fascinat, căci m-au angoasat: ariditatea peisajelor, asprimea personajelor, seceta, tăcerea, primitivismul. Totuși, filmul tratează teme mari ca viața, moartea, dragostea, singurătatea, cunoașterea prin simțuri. Inaccesibilitatea lumii moderne la vechille mistere a fost foarte viu subliniată. De apreciat cu vârf și îndesat calitatea rară a acestui film: aceea de a ilustra tradiții și obiceiuri dintr-un ținut izolat de ceea ce numim civlizație, o lume, din păcate, destul de aproape de dispariție. Amintirea acelor oameni și acelor obiceiuri, poate și prin această ecranizare, nu vor fi uitate.
„Utama” se vrea un film de artă și în mare parte reușește ceea ce și-a propus.
O poveste simpla dar cu atât mai tulburătoare despre viata și...moarte . Ce se întâmplă cu 2 bătrâni dintr-o comunitate rurala izolata intr-un platou muntos din Bolivia unde parca timpul este suspendat. Peisaje de vis. Filmări magistrale.
Trei filme mari despre batranete. ,,Youth,, al lui Paolo Sorrentino, marele regizor italian demn urmas al lui Fellini. De neuitat varstnicii interpretati de Michael Caine si Harvey Keitel. Singurul film in care Madalina Ghenea e folosita cum trebuie ca actrita, scena din bazin e bestiala. Plus un splendid omagiu adus celui care a fost Diego Armando Maradona, poti sa omagiezi si fiind ironic, ce splendida ironie foloseste Sorrentino ! ,,Amour,, al lui Michael Haneke, mai norocos intru recunoastere internationala, Palme d Or la Cannes. Atat de frumos si de dureros, cu doi mari ai cinematografiei franceze, Jean Louis Trintignant si Emanuelle Riva. ,,Our souls at night,,. Cu Robert Redford si Jane Fonda la jumatate de veac dupa ,,Descult in parc,, , cata sensibilitate, cata eleganta, cata candoare pot degaja doi oameni ajunsi catre apusul carierei si al vietii !
„Utama” se vrea un film de artă și în mare parte reușește ceea ce și-a propus.
Hmm !
… citeşte