Articole The X-Files: I Want to Believe

(2008)

Dosarele X: Vreau sa cred

Despre realizatori

CHRIS CARTER Regizor/Scenarist/Producator) a fost descris în Time Magazine ca un "televizionar" si "vizionar care a preluat conceptul despre extraterestri si cautarea adevarului si a creat un fenomen cultural cu milioane de fani devotati în toata lumea."
Vazut în peste 60 de tari din toata lumea si subiectul a nenumarate site-uri de Internet, Dosarele X a rulat 9 sezoane pe FOX, a primit un Emmy si trei Globuri de Aur pentru cel mai bun serial de drama de televiziune, Premiul Peabody pentru excelenta si 52 de nominalizari la Emmy. Impactul serialului lui Crater a fost atat de mare încat în 1997, Time l-a numit "unul dintre primii 25 cei mai influenti oameni din America".
Ca scenarist, Carter a fost nominalizat la Emmy si la Premiul Writers Guild, în timp ce ca regizor a primit o nominalizare la Emmy si trei nominalizari la Directors Guild. Sub bannerul propriei case de productie Ten Thirteen Productions, Carter a mai creat si a fost producator executiv la FOX pentru serialele: Harsh Realm, Millennium si The Lone Gunmen – seriale ce au continuat explorarea misterului si fricii începute în Dosarele X.
Carter s-a nascut si a crescut în suburbia din Los Angeles Bellflower, California, si a lucrat în timpul facultatii de stat Long Beach pe care a absolvit-o în 1997, luandu-si diploma în jurnalism.
Carter a început sa scrie pentru studiourile Walt Disney în 1985. În 1992 a încheiat un contract cu televiziunea Twentieth Century Fox si a început sa-si dezvolte propriile proiecte.
Locuieste în Malibu si Montecito cu sotia sa, Dori.

FRANK SPOTNITZ (Scenarist/Producator) e un scenarist premiat si producator cunoscut cel mai bine pentru Dosarele X. A lucrat la serial timp de 8 sezoane din cele 9, fiind producator executiv timp de 4 ani si presedintele casei de productie a lui Carter - Ten Thirteen Productions – timp de 3 ani. A regizat doua episoade si a fost scenarist si co-scenarist la peste 40 de episoade Dosarele X, inclusiv nominalizatul la Emmy "Memento Mori" (cu Carter, Vince Gilligan si John Shiban) în 1997.
Dupa terminarea serialului în 2002, Spotnitz a fost producator executiv cu Michael Mann la drama politista aclamata de pe CBS, Robbery Homicide Division.
A fost co-producator si co-autor al filmului de lung metraj, The X-Files: Fight the Future (1998), producator co-executiv la Millennium (1997-1999) si producator executiv al serialelor Harsh Realm (2000) si The Lone Gunmen (2001). Spotnitz a facut de asemenea un documentar despre viata romancierului din Los Angeles, John Fante.
Si-a început cariera ca scriitor la ziar si reviste, lucrand pentru United Press International, Associated Press si Entertainment Weekly, printre altele.
Nascut în Japan, si-a luat diploma în literatura engleza la UCLA si un masterat în scriere de scenarii la Institutul American de Film.

BRENT O’CONNOR (Producator executiv) a fost producator executiv la Bulletproof Monk (Calugar antiglont) cu Chow Yun-Fat, Seann William Scott, Scooby Doo 2, We Are Marshall (Noi suntem Marshall), Firewall (Firewall – Program de protectie) si în 2005 în Elektra, cu Jennifer Garner.

BILL ROE, ASC (Director de imagine) a crescut în industria filmului. Roe a lucrat în echipe de filmare conduse de cineasti ca Bill Fraker, ASC, Laszlo Kovacs, ASC, Bill Butler, ASC, Michael Chapman, ASC, Adam Greenberg, ASC, Michael Watkins, ASC si Joe Pytka. Spune ca toti cineastii cu care a lucrat i-au influentat modul de a aborda cinematografia în moduri unice.
Watkins l-a ridicat pe Roe la rangul de operator cinematografic pentru imagine cand a regizat un telefilm numit Detention: The Siege at Johnson High. Roe a castigat în 1999 premiul American Society of Cinematographers cu episodul "Drive" si a repetat succesul în 2000 cu "Agua Mala". În 2001 a fost nominalizat pentru "Patience" si din nou în 2002 pentru "This is Not Happening." A mai fost nominalizat la Emmy în 1999 si 2001 pentru munca sa la Dosarele X.

MARK FREEBORN (Scenograf) a mai colaborat cu Chris Carter la primul sezon din The Lone Gunmen, la 3 sezoane din Millennium si la unul din Harsh Realm, toate pentru Fox Television. Absolvent al Universitatii Queens, a studiat si la Colegiul de Tehnologie Arhitecturala Algonquin din Ottawa. E în bransa designului din anii '70.
A colaborat la Trick ‘r Treat, Good Luck Chuck (Charlie talisman), Black Christmas (Craciun negru), Final Destination 3 (Destinatie finala 3), Willard (Willard), See Spot Run (Spot), Screwed (teparii), Cousins (Verii), Immediate Family, Bingo, Love Field (Campul dragostei), The Yellow Dog, Pittsburgh si Digger (pentru care a primit o nominalizare Genie).
Filmul sau de scurt metraj A Feeling Called Glory a castigat în 2000 Premiul Leo.

RICHARD A. HARRIS (Montaj) e un operator de montaj premiat a carui cariera se întinde de-a lungul a 4 decade si cuprinde toate genurile de film, de la satira politica si sociala la comedii, drame, actiune-aventuri si SF-uri.
Harris a castigat un Oscar, Premiul American Cinema Editors si Golden Satellite si a fost nominalizat la BAFTA pentru munca sa în blockbuster-ul lui James Cameron, Titanic. A fost nominalizat la Oscar si la American Cinema Editors pentru Terminator 2: Judgment Day (Terminator 2: Ziua judecatii).

MARK SNOW (Compozitor) a compus muzica pentru peste 100 de filme de lung metraj, seriale de televiziune si telefilme. A primit peste 12 premii Emmy si ASCAP. A devenit de curand singurul compozitor nominalizat la Premiul César, cel mai important premiu de film din Franta, pentru cea mai buna muzica compusa pentru un film, pentru filmul Coeurs (Inimi) semnat de legendarul regizor francez Alain Resnais.
În ciuda muncii sale colosale, tema muzicala iconica din Dosarele X ramane un fenomen mondial.
Alte merite în film si televiziune includ Starsky & Hutch (Politisti fara maniere), Disturbing Behavior, Smallville si Ghost Whisperer (Mesaje de dincolo). Snow demonstreaza constant atat abilitatea de a transcende genul, cat si de a compune o paleta larga de muzica ce variaza de la muzica orchestrala la cea electronica.
Numele lui Snow e sinonim cu cele mai populare teme din istoria televiziunii: Starsky si Hutch, Hart to Hart, Dynasty, Cagney si Lacey, T. J. Hooker si, fireste, Dosarele X. Partitura sa din Something about Amelia i-a adus o prima nominalizare la Emmy. Mai împarte o nominalizare la Emmy cu sotia sa pentru The Lost Capone.
În 1993, Dosarele X a avut premiera în reteaua Fox. Un an mai tarziu, serialul a primit doua nominalizari la Emmy – pentru design si tema muzicala remarcabile. Snow n-a castigat, dar tema sa muzicala din Dosarele X a devenit un fenomen international. Poate Snow e cel mai bine cunoscut pentru muzica din Dosarele X si Millennium, dar partiturile sale orchestrale continua sa primeasca laudele criticilor, inclusiv pentru Oldest Living Confederate Widow Tells All (Povestea unei vaduve), Children of the Dust si 20,000 Leagues Under the Sea (20 000 de leghe sub mari).
ORIGINAL SOUNTRACK Despre distributie
jinglebells