Articole Doom

(2005)

Doom

DOOM - Istoria jocului

"Aceasta este o calatorie in iad"
- Lumea Jocurilor pe Calculator

Pe 10 decembrie 1993, ID Software – o companie mica din Mesquite, Texas – a lansat Doom in lume. Doom a adus o schimbare importanta in lumea jocurilor video – inceputurile FPS (“First Person Shooter”), in care jucatorii exploreaza harta si anihileaza inamicii prin ochii propriilor avataruri. Doom a introdus varianta multiplayer in retea; descarcari gratis ale unor nivele – demo ale jocului; si un sistem care ii incurajeaza pe utilizatori sa-si modifice si sa-si creeze propriile nivele de joc. Cu milioane de copii vandute si cu peste 10 milioane de download-uri, obtinand nenumarate premii ale industriei jocurilor, Doom ramane unul dintre cele mai populare jocuri PC ale tuturor timpurilor.

In octombrie 1994, ID Software a introdus o continuare, denumit Doom II: Iadul pe Pamant, dupa care au urmat Final Doom si Ultimate Doom. Doom3 a inceput sa fie dezvoltat in 2000 si a fost lansat in August 2004, cu un motor grafic revolutionar si cu imagini intense, toate acestea ducand Doom-ul pe un nou nivel al suspansului. Acum, jocul care a facut istorie, isi croieste un nou drum de la monitorul computerului spre marele ecran, ca o aventura – actiune- horror- scient – fiction.

Fiind chiar ei jucatori inraiti ai jocului Doom si chiar fani ai acestuia, producatorii Lorenzo di Bonaventura si John Wells s-au angajat sa creeze o experienta cinematografica unica care sa-ti induca adevaratele simturi si spiritul jocului. “Jocul in sine este foarte infricosator”, comenteaza Wells. “Intri in aceasta lume intr-o maniera subiectiva, propria persoana fiind in prim – plan, mergand prin acele coridoare, unde de dupa colturi demoni terifianti pot sari asupra ta in orice secunda. Cea mai buna metoda de a juca Doom este aceea de a reduce intensitatea luminii, sa inchizi jaluzelele si sa sperii singur de moarte. Atat eu, cat si Lorenzo, ne-am gandit sa transmitem aceste sentimente printr-un film.”

Cu jocul – serie la baza filmului, di Bonaventura si Wells au adunat un grup de persoane care ar fi putut face ca lumea Doom sa prinda viata, asa cum n-a facut-o niciodata mai inainte – incepand cu ID Software CEO Todd Holleshead si arhitectii jocului John Carmack, Kevin Cloud si Tim Wilits. “Am vrut ca cei de la ID sa fie ghidul nostru”, spune di Bonaventura. “Noi nu am vrut ca filmul sa fie identic cu povestea noastra”, adauga Holleshead. “ Ne-am dorit ca filmul sa aiba ceva nou, ceva care sa devina interesant si atractiv pentru fani – cu ceva surprinzator si neasteptat in esenta – dar care sa mentina acel sentiment avut in timpul jocului pe calculator”.

Din spațiul virtual, pe marele ecran
jinglebells