Exclusiv. Horror-ul The Nun, conceput după rețeta romanului „Numele trandafirului”

de Gloria Sauciuc în 4 Sep 2018
Scenaristul Gary Dauberman a stat de vorbă cu publicația Cinemagia despre filmul cu premiera la noi pe 7 septembrie

Gary Dauberman, scenaristul filmelor IT, Annabelle: Creation și The Nun, acesta din urmă cu premiera pe marile noastre ecrane săptămâna aceasta, a fost în România în vara anului trecut, pentru a însoți pe platourile horror-ului echipa de producție și a da ultimele indicații. Cinemagia a fost prezentă la un round table cu celebrul scenarist și a discutat despre The Nun/Călugărița: Misterul de la mănăstire.

În film, părintele Burke (Demián Bichir) este trimis la mănăstirea Cârța împreună cu o tânără novice, chiar înainte ca aceasta să își depună jurământul final. Reușind să descopere taina blestemată pe care o ascune mănăstirea, cei doi ajung să își riște viața. La observația Cinemagia că povestea filmului, așa cum este rezumată în sinopsisul oficial, trimite cu gândul la celebrul roman al lui Umberto Eco „Numele trandafirului”, scenaristul confirmă sursa de inspirație.

Iată, în continuare, cele mai interesante declarații ale scenaristului, în exclusivitate în România pentru publicația Cinemagia.

Sunteți și scenaristul lui IT, care au fost provocările, care au fost diferențele față de acest alt gen de horror?

Gary Dauberman: Cu IT, trebuia să te legi de opera lui Stephen King, înțelegeți. În Nun, trebuia să creezi totul de la zero, nu trebuia să respecți ceva anume în mod special. The Nun este în mare măsură un film cu o misiune, diferit de altele. A fost destul de interesant în partea în care am ajuns la momentele de spaimă mai mari.

La cine se referă titlul?

Gary Dauberman: Cu siguranță se referă la (personajul) lui Bonnie (Aarons, călugăriță demon - n.red). Taissa (Farmiga - n.red), vedeți voi, e mai degrabă o novice, n-aș spune că e o călugăriță în adevăratul sens.

De ce Valak a luat forma unei călugărițe? A fost o decizie timpurie în dezvoltarea scenariului?

Gary Dauberman: Da, a fost ceva fixat de la început. Chiar din versiunea mai simplă a scenariului.

Chiar dacă Bonnie este călugărița malefică, povestea nu vorbește despre originea răului din ea. Aflăm pe parcursul filmului despre această origine?

Gary Dauberman: Nu știu cum să răspund. Da, avem undeva această origine. Însă, mai mult vedem răul în acțiune, fără să ni se explice de unde vine și care este originea lui.

Citind sinopsisul, mi-a venit în minte „Numele trandafirului”, o rețetă clasică pentru această poveste horror...

Gary Dauberman: Da, a fost unul dintre primele lucruri la care m-am gândit ca referință. Am folosit-o drept cadru în care mi-am construit povestirea.

Exploreaza subiecte similare:

Gary Dauberman, The Nun

Alte știri din cinema

Festivalul începe cu tine – s-au pus în vânzare biletele pentru Les Films de Cannes à Bucarest, Timișoara și Iași!

Puteți cumpăra bilete pentru cea de-a XVI-a ediție a festivalului Les Films de Cannes à Bucarest

S-au terminat filmările la filmul pentru copii Atlasul universului

Regizat de Paul Negoescu, lungmetrajul spune povestea unui băiat care are parte de o aventură palpitantă

Vecina, între absurd și ridicol

Cel mai nou film comercial al lui Mircea Bravo are o premisă cu potențial, dar nu se ridică la nivelul așteptărilor

Istoria WW1 se combină cu fantasticul în Santinelele, doar pe FOCUS+

Cel mai așteptat serial FOCUS+ al toamnei va avea premiera pe 29 septembrie și rescrie în cheie SF parcursul unuia dintre cele mai cumplite conflicte armate: Primul Război Mondial.

Părerea ta

Spune-ţi părerea
carmen_angelus_romila pe 4 septembrie 2018 15:10
Iata ca, din ce in ce mai mult, peisajul mioritic romanesc, precum si platourile noastre de filmare, atrag tot mai multe productii internationale, ba mai mult, acestea speculeaza chiar si metode si subiecte autohtone.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells