Cronică Larry Crowne

de Gloria Sauciuc în 4 Iul 2011
Cronică Larry Crowne

Povestea este cât se poate de plină de clişee, dar - cu toate acestea - captivantă. Un tip de vârstă mijlocie e dat afară de la un loc de muncă unde îi place să lucreze, şi unde toată lumea îl place. Întors la şcoală, de fapt la facultate, pentru a-şi completa CV-ul, ajunge în aceeaşi clasă cu tot felul de persoane care vor să reuşească. Iar profesoara se întâmplă să fie frumoasă, deziluzionată şi în căutarea bărbatului perfect, ceea ce conduce la un happy-end previzibil.

Dacă nu ar fi fost actorii Tom Hanks şi Julia Roberts, Larry Crowne nu ar fi avut nicio şansă la box office. Totuşi, se pare că un film cu Tom Hanks nu poate fi un film prost (Hanks a fost co-scenarist, împreună cu Nia Vardalos, de la "My Big Fat Greek Wedding"). În plus, chimia dintre Hanks şi Roberts, plus jocul aproape perfect al Juliei, fac din film unul decent, dacă unul bun.

Printre alte clişee, scena în care Larry (Hanks) şi Talia (Gugu Mbatha-Raw), se dau cu scuterele prin oraş, împreună cu vreo alţi 20 de motociclişti, e o variantă uşoară a clişeului cu banda de motociclişti. George Takei (74 de ani, Sulu din "Star Trek") este Dr. Matsutani, profesorul de economie care îl învaţă pe Larry câteva trucuri utile pe timp de criză. Prietenul Taliei, Dell (Wilmer Valderrama), gelos pe Larry, şi Cedric the Entertainer, vecinul care ţine zilnic în curte târg de vechituri, sunt alte personaje secundare. Cea mai importantă prezenţă în film, însă, este Mercedes Tainot (Roberts). Ea reuşeşte să fie convingătoare în faţa unui grup de studenţi destul de lipsiţi de pregătire prin exerciţii de discurs care se dovedesc şi proaspete, şi interesante, şi pline de culoare. Aşa că discursul de absolvire al lui Larry va fi şi el pe măsura aşteptărilor.

Cu toate micile naivităţi, Hanks şi Roberts fac filmul demn de interes. Ca trivia, soţia lui Hanks, Rita Wilson, joacă rolul ofiţerului de credit de la bancă, Ian Gomez (soţul lui Nia Vardalos) joacă pe Frank, patronul unei cafenele, iar Pam Grier, 62 de ani, în rolul unei alte profesoare, era în anii '70 starul filmelor cu eroine de culoare ("Blacula", "Foxy Brown").

Filmul va rula de vineri, 8 iulie, la cinematografele bucureştene: Hollywood Multiplex, Movieplex şi în reţeaua Cinema City din Bucureşti (Cotroceni şi Sun Plaza) şi din ţara: Cluj, Arad, Bacău, Brăila, Baia Mare, Timişoara şi Piteşti precum şi la Odeon Cineplex Cluj-Napoca.

zeno.marin pe 4 iulie 2011 00:41
Buna seara Gloria, uite exemplu de film nereusit cu Tom Hanks: "The Man with One Red Shoe" (1985). Acesta a fost nici mai mult nici mai putin decat un remake nereusit al lui "Le Grand Blond avec une chaussure noire (1972)", o comedie nostima. Ei bine, au vrut si americanii una la fel. Nu a iesit...
Nici "Charlie Wilson's War" (2007) nu pot spune ca e un film memorabil (eufemistic vorbind desigur). Ca sa nu vorbim desigur si despre "The Da Vinci Code (2006)".
Tom Hanks e un actor de elita, dar nu cred ca e suficient sa garanteze pentru calitatea filmului.

zeno.marin pe 4 iulie 2011 00:58
Am uitat, ar mai fi fost notabil si "Bachelor Party (1984)", dar fiind o comedie, e clar o chestiune de gust (o comedie e buna daca razi la ea, nu daca e bine facuta, jucata etc.). Mie unul nu mi-a placut nici acel film.

Ma gandeam la un titlu de articol - "Cele mai proaste filme ale unor actori buni". :-)

ps:... scuze pentru repetitiile din textul anterior; "stilistica mea" da rateuri deoarece sunt buimac de somn.

Sorin87 pe 4 iulie 2011 20:41