Articole Watching the Detectives

(2007)

Detectivi de cartier

Paul Soter: Despre productie

Locuind mult timp in Manhattan, m-am plimbat mult, gandindu-ma la filme si productii TV, asteptand cu nerabdare ziua in care sa pot surprinde strazile extraordinare si indraznete ale New York-ului in propriul meu film.

Apoi, cand m-am mutat la Los Angeles, in primavara lui 2006, compania Plum Pictures, cu sediul la NY m-a solicitat, oferindu-mi ocazia de a-mi transpune pe ecran scenariul Detectivi de cartier. Sigur ca am fost incantat, dar problema era ca toata actiunea din scenariul meu avea loc in Austin, Texas.

Nu vreau sa spun ca povestea era legata strict de Austin. Nu erau scene filmate de la 307 picioare inaltime, din University of Texas Tower, nu era vorba despre talente adulate ale scenei locale de muzica sau locuri cunoscute unde lumea merge de obicei la gratar. Dar locul de filmare trebuia neaparat sa fie un oras universitar: pravalii legate de universitate, patroni conservatori, mentalitati academice.

Cand faci filme ieftine trebuie sa scoti tot ce e mai bun, chiar si in aceste conditii. Stiam ca povestea mea putea sa fie filmata si in alt loc, fara ca asta sa afecteze prea mult scenariul. Dar tot asa de bine stiam ca filmul nu si-ar fi avut rostul in Manhattan. Mi-am dat seama ca nu puteam face altceva mai bun decat sa filmez prin oras, oriunde altundeva decat in Manhattan, sperand sa redau atmosfera americana, fara sa precizez locul in care se desfasura actiunea filmului.

Foarte destept, producatorul meu mi-a sugerat sa ma intorc cat mai repede la New York, alocandu-mi doua luni pentru a gasi locatiile in care puteam sa filmez. Cred ca aceasta a fost cea mai importanta decizie luata in timpul realizarii acestui film.

Fiindca am locuit in NYC cincisprezece ani, ma consideram un cunoscator al Manhattan-ului, de la cap la coada, dar in afara de sase luni petrecute in Carroll Gardens, Brooklyn, inainte de a ma muta in California, nu am petrecut nicio zi in alta parte decat in Manhattan. De aceea pot sa spun ca nu stiam nimic despre celelalte districte ale New York-ului.

Deci, in fiecare zi, timp de aproape opt saptamani, m-am invartit prin imprejurimi, intr-o duba in care se aflau, cu mici variatii, directorul pentru locatie, directorul de imagine, scenograful si asistentul de regie. Aceasta perioada mi-a ramas sub forma celor mai dragi amintiri din timpul realizarii acestui film si asta nu numai pentru ca intre noi s-au dezvoltat niste relatii de frumoasa camaraderie ci si pentru faptul ca mi s-a parut amuzanta si minunata explorarea acestor parti ale orasului, pe care nu le vazusem niciodata in viata mea si nici nu auzisem de ele.

Noi petreceam zi dupa zi mergand cu masina. Am descoperit niste cartiere la sud de Prospect Park, niste zone de depozite pe la Bed-Stuy; lana ele, dar avand cu totul alt parfum, am descoperit cartiere din Queens, cum ar fi Douglaston Manor, Historic Hoboken. Minunat, am vazut parcurile intinse din Staten Island. Acum stiu fiecare metru din Yonkers, pentru Dumnezeu!

Stiu ca ceea ce va spun seamana cu gargara patriotica a vreunui candidat la primarie, dar trebuie sa va spun ca am descoperit cu aceasta ocazie ce minunat poate fi tot acest oras. Si bineinteles, sunt foarte fericit sa lansez filmul meu aici, la New York, cu ocazia festivalului Tribeca Film Festival.
Despre actori Mesajul regizorului
jinglebells