Articole The Water Horse: Legend of the Deep

(2007)

Eu și monstrul meu

Cum a luat fiinta Crusoe

Desigur ca in povestire mai era un personaj care urma sa-si puna amprenta pe film, iar acesta era personajul ce dadea chiar titlul povestirii initiale: "calutul" Crusoe. Sarcina de a-l crea pe Crusoe a revenit celor de la Weta Digital si Weta Workshop, care realizasera si efectele speciale din trilogia Lord of the Rings , King Kong si The Chronicles of Narnia.

"Fiindca micuta creatura era unul dintre personajele principale ale filmului, am incercat mai intai sa-i definim personalitatea", spune Joe Letteri, regizorul pentru efecte vizuale de la Weta Digital si laureat al premiului Academiei. "Cel mai important lucru pentru noi era sa-l facem sa se comporte ca un animal - e adevarat ca trebuia sa aiba personalitate, dar nu vroiam sa-l umanizam complet. De asemenea foarte importanta era si ideea ca acest calut era o creatura in care Angus se regasea pe sine.

Prima etapa o constituia design-ul creaturii mitice. Din moment ce nimeni nu a vazut vreodata un calut de apa, puteam sa dam frau liber imaginatiei. Russell spune, "Cand m-am asezat la masa de lucru, impreuna cu designerul Matt Codd, am studiat mai intai tot felul de creaturi si animale. Pentru ca aveam de gand sa inventam propria noastra versiune a legendei, vroiam sa cream ceva unic. Daca studiezi cu atentie desenul initial, poti distinge cu usurinta ca are ochi de vultur si bot de cal. Mai are trasaturi si de caine sau de dinozaur si chiar elemente din constitutia unei girafe, si asta pentru ca vroiam ca spectatorul sa aiba o senzatie aparte, spunandu-si: "Am mai vazut creatura ca asta, dar nu pot spune cu ce seamana". In plus, pentru ca micul Crusoe crestea pe parcursul catorva saptamani, de la stadiul de pui si pana la maturitate, echipa a fost obligata sa creeze mai multe animalute, in diferite faze de evolutie.

Gino Acevedo, directorul artistic al departamentului de prostetica al Weta Workshop, spune: "Pentru a ne da seama de dimensiunile pe care trebuia sa le aiba Crusoe, Weta Digital a creat un model digital al lui Angus, iar noi l-am suprapus pe spinarea lui Crusoe si ne-am jucat cu cele doua modele pana cand am considerat ca dimensiunile lui Crusoe se potriveau cu cele ale lui Angus."

Cand Acevedo a terminat design-ul, stafeta a fost predata celor de la Weta Digital, care au scanat creatura si au transformat-o intr-un model bidimensional pe computer. Pornind de la acest model, ei au creat apoi scheletul lui Crusoe, musculatura si pielea. Pielea lui Crusoe reprezinta o semnificativa cucerire tehnica a Weta Digital. "Pentru Crusoe am dezvoltat o noua tehnologie pentru imitarea pielii", explica Letteri. "Datorita ei se pot vedea cele mai mici modificari pe care le sufera pielea cand animalul intra sau iese din apa."

Animatorii isi incepeau treaba inainte de filmarea fiecarui cadru. Testand miscarile pe care le-ar putea face mica creatura, ei le-au dat sugestii actorilor, care, in timpul filmarilor, trebuiau sa dea replici unui manechin (care ulterior era inlocuit cu o imagine digitala) sau pur si simplu in fata camerei de filmat. "Am experimentat diferite miscari sau mimici pentru a obtine reactiile unui animal jucaus, sau uneori izolat si trist, care trebuia sa interactioneze cu Angus, sau cu oamenii din jurul sau. Am folosit aceste teste ca punct de plecare." "Manechinele sunt facute din silicon, asa ca sunt maleabile", explica Acevedo. "Am folosit prajini cu care le manevram si am obtinut uimitoare imagini de miscare sau de inot in apa. Am creat si o masca albastra a calutului de apa, ceea ce a usurat sarcina Weta Digital, care trebuia sa inlocuiasca manechinul cu o imagine digitala in fiecare cadru.
Locatiile si filmarile Despre film
jinglebells