Articole Hoodwinked

(2005)

Lupul, Scufița si enigma

Despre animatia digitala a filmului

Hoodwinked nu doar a spart tiparele conventionale ale basmelor. De asemenea, a spart si tiparul productiei de animatie, devenind un exemplu al unui nou boom, intr-o animatie mai iconoclasta, animatia digitala independenta. Este o frontiera care a fost pana la urma deschisa datorita faptului ca tehnologia a devenit tot mai accesibila.

Reusind sa creeze o lume de basm foarte stilizata, cu eforturile fratilor Edwards si Leech de a avea imagini desenate in detaliu, cu locatii de la casute pana la varfuri muntoase primejdioase – cineastii filmului Hoodwinked stiau ca vor avea nevoie de computere puternice pentru a da viata conceptiei lor.

Din fericire, in lumea de azi, aceasta a fost o posibilitate pentru prima data. Producatorul David Lovegren, care a lucrat ani de zile pentru a realiza proiecte de animatie pe scara larga pentru Disney, explica: “Acum sase sau sapte ani, ideea de a face filmul Hoodwinked ca film de animatie independent ar fi fost imposibila. Animatia pe computere de calitate superioara era mult prea scumpa si doar companii mari precum Disney puteau sa-si permita bugete care sa ajunga la un milion de dolari un minut.” Sue Montgomery continua: “Acum terenul a fost deja netezit pentru ca acelasi software si aceeasi tehnologie care au revolutionat candva filmele de animatie sunt de acum disponibile unui numar mai mare de cineasti.”

Pentru a converti milioane de biti si bytes in lupii si ursii din pelerina Scufitei, cineastii s-au mutat la studioul din capitala statului Filipine, Manila, unde s-a reunit o echipa formata din artisti de animatie, de mare succes. Lovegren si Montgomery au ales Manila nu doar pentru ca are o multime de artisti de animatie foarte talentati, dar si pentru ca cei mai multi de acolo cunosc foarte bine cultura pop americana si apreciaza exact umorul fin si stilul vizual care fac ca filmul Hoodwinked sa se distinga de celelalte.

In Manila, Lovegren si Montogmery au lucrat impreuna pentru a stabili procedurile de cutting-edge care in mod semnificativ comprima enorm procesul de animatie care ar fi durat altfel ani de zile. Ritmul alert de lucru a fost o provocare constanta pentru artistii din Manila, care au rafinat personajele si au plasat filmul in lumea tri-dimensionala a Software Maya. Pentru a spori viteza productie, o echipa indiana de animatie a fost adusa pentru a termina luminarile digitale pentru mai mult de 1300 de cadre digitale.

In toiul productiei, se lucra pe trei continente diferite, conectate doar de banda de film. Pentru un basm care circula de secole era o lume cu totul noua, neinfricata.
Sinopsis A fost odata un cantec: Despre muzica filmului
jinglebells