16.08.2021
1. Fata care mănâncă pizza (2015)
Niște studenți de la facultatea de film din Cluj au pus un telefon pe un trepied la un colț de stradă și i-au lăsat camera pornită, ca și cum ar fi o cameră de supraveghere într-o intersecție din centrul Clujului.
Pe fundalul sonor, unul dintre ei dă indicații de regie, ca la o filmare, doar că s-a înregistrat dând aceste indicații abia după ce au filmat strada: „Fata cu palton alb să intre din dreapta! Acum! Lasă mâna jos! Uită-te-n pământ! Ieși! Vreau să pregătiți mașina gri! Pregătiți mașina gri! Vreau să intre acum, acum, acum!”
Simplitatea e mereu cuceritoare, mai ales când o scurtă joacă de-a filmul devine o lecție despre film. Și despre manipulare. „Fata care mănâncă pizza” e o reușită adaptare a...Taguri: Marius Stănescu, George Alexandru, Nathalie Bonnifay, The Girl Chewing Gum, Radu Jude, Nae Caranfil, Toată lumea din familia noastră, Cea mai fericită fată din lume, E pericoloso sporgersi
08.09.2011
Românul s-a născut... focos (iar românca... iubăreaţă), aşa că era firesc ca filmele noastre să nu ducă lipsă de juni-primi - mai mult sau mai puţin declaraţi. Culmea, perioada lor de glorie a coincis cu anii de stricteţe draconică ai comunismului - căci cenzorii aveau atâta minte să priceapă celebrul principiu pane et circensis: dă-i poporului comedii, filme de aventuri şi poveşti de dragoste, şi l-ai liniştit - măcar pentru un timp. Aşa se face că adevăraţii juni-primi ai ecranului românesc au început să se ilustreze încă de pe când Buftea era la începuturi. Iată o succintă trecere în revistă....Taguri: actor, Radu Muntean, Boogie, Marţi după Crăciun, George Piştereanu, Marius Stănescu, Marius Florea Vizante, Ovidiu Niculescu, Mimi Brănescu, Dragoş Bucur
18.02.2010
Pentru că tema abordată e eminamente sentimentală, voi face apel şi eu tot la memoria afectivă pentru a glosa peste domeniul de referinţă.
Primul care-mi revine în minte e pe nedrept uitatul Septembrie (Timotei Ursu, 1978), cu Geo Costiniu şi Anda Onesa: sensibil şi sincer, lurat cu fineţe şi gust - ba chiar, având îndrăzneala de a propune un final neobişnuit de tragic pentru acele vremuri (justificat în faţa cenzurii în raport cu aşa-zisa „debusolare" a protagoniştilor). Un an mai târziu, tot Ursu a ieşit pe interval cu Al patrulea stol, adaptare liberă după una dintre cele mai tuşante piese romantice ale teatrului românesc: Jocul de-a vacanţa, a lui Mihail Sebastian. Răspunzând unor comentarii ale mele, Timmy a afirmat că acest film era incomparabil mai bun decât cel anterior. Cu toată ...Taguri: elevator, Cristi Petrescu, Iulia Verdeş, George Dorobanţu, Serban Marinescu, Tudor Chirilă, Maria Popistaşu, Ioana Barbu, Tudor Giurgiu, Legături bolnăvicioase
06.11.2009
În ediţia specială din 7 noiembrie a emisiunii CineTePrinde difuzată de Pro Cinema începând cu ora 21:00, Cristian Tudor Popescu îl va avea ca invitat pe regizorul, scenaristul şi actorul Nae Caranfil. Prezenţa acestuia în studioul emisiunii CineTePrinde va marca debutul a cinci săptămâni în care telespectatorii se pot întâlni cu marii actori români prezenţi în filme semnate de Nae Caranfil. Timp de o oră, regizorul va răspunde întrebărilor lansate de Cristian Tudor Popescu despre universul cinematografic marca Nae Caranfil.
E pericoloso sporgersi, filmul care reprezintă debutul regizoral al lui Nae Caranfil, va putea fi urmărit de telespectatorii Pro Cinema sâmbătă, 7 noiembrie, începînd cu ora 22:00. O singură poveste şi trei viziuni diferite asupra ei - cea a personajelor interpretate...Taguri: Dolce far niente, Marius Stănescu, Nathalie Bonnifay, Constantin Cotimanis, George Alexandru, Restul e tăcere, Nae Caranfil, Mircea Diaconu, Mara Nicolescu, Gheorghe Dinică