26.11.2013
După 1989 se pot observa şi alte tipuri de gafe. Deşi avem acum puţine filme de epocă şi aproape deloc istorice în afară de Restul e tăcere şi eventual Dracula The Impaler (2002, regia Adrian Popovici) sau de cele despre revoluţia din 1989, rămân destule inadvertenţe.
La Sergiu Nicolaescu, în Orient Express (2004), Ana (Imola Kézdi) locuieşte într-o casă mică, ţărănească (de fapt, vechea casă a portarului de la Palatul Mogoşoaia), dar părinţii au bani (probabil economisiseră stând în acea casă) pentru a-şi trimite fata la pension. Biata naivă Ana se duce la prinţul Moruzi (Sergiu Nicolaescu) să împrumute o carte. Amândoi se urcă pe o scară în spirală şi rămân nemişcaţi timp de un sfert de oră, timp în care el îşi aminteşte de tinereţe. ...Taguri: Gheorghe Dinică, Virgil Calotescu, Acţiunea Autobuzul, Irina Petrescu, Constantin Dita, Catalin Babliuc, Paul Ipate, Mihai Bendeac, Mimi Brănescu, Răzvan Vasilescu
21.11.2013
Epopeea naţională şi obsesia „ultimei fortăreţe creştine”
Mihai Viteazul este văzut azi de mulţi ca exemplu de ilustrare a „Epopeii Naţionale” în „perioada comunismului naţional” de după 1968. Se poate spune asta dar nu numai atât căci altfel înseamnă că minimalizăm pe nedrept cel mai bun film istoric românesc. Gândind în felul acesta ar trebui poate să considerăm că în opera “Aida” prinţesa etiopiancă omonimă este aleasă ca personaj principal pentru a aduce în atenţie războiul italiano-etiopian. De fapt, într-adevăr lui Verdi i-a fost comandată această operă în 1871 pentru a celebra încheierea lucrărilor la Canalul de Suez. Noroc că opera a ieşit prea bună ca să i se reproşeze că a fost un agent al imperialismului britanic şi...Taguri: Francois Villon poetul vagabond, Gilles Grangier, Wilhelm Cuceritorul, Maia Morgenstern, Vlad Zamfirescu, Ioana Moldovan, Dan Bittman, Orient Express, Ultima noapte de dragoste, Atunci i-am condamnat pe toţi la moarte