Go Back   Cinemagia Forum > Totul despre filme > Film in general

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 30 Apr 2012, 00:01   #1
Liviu-
Film Dissection
 
Liviu-
 
Join Date: Dec 2008
Location: Vaslui / Bucuresti
Posts: 3,060
(Pedro Costa) In Vanda's Room vs. The Circle (Jafar Panahi)

Meci: (Pedro Costa) In Vanda's Room vs. The Circle (Jafar Panahi)

Rezultat: 1 - 1

Perioada de votare: 30 aprilie 2012 - 6 mai 2012

Topicuri utile:

Turneu regizori (Editia 2) - Reguli / Rezultate

Turneu - Idei / Discutii / Nelamuriri

Last edited by Liviu- : 07 May 2012 at 22:23.
Liviu- is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 30 Apr 2012, 22:29   #2
MinRep
Legend
 
MinRep
 
Join Date: Jan 2003
Location: Transilvania
Posts: 2,899
Send a message via Yahoo to MinRep
No Quarto da Vanda

Nu stiu daca multa lume se va obosi cu acest film... "Continuarea" la Ossos este un film inca si mai greu de digerat - un pseudo-documentar de trei ore, compus din cadre lungi, statice, care face o cronica a vietilor mai multor napastuiti locuitori ai cartierului Fontainhas, majoritatea dependenti de heroina, in timp ce cartierul insusi este distrus de buldozere.

Desi evident o opera de fictiune, sunt convins ca protagonistii au lucrat foarte mult din propria experienta, iar unele cadre ale filmului sunt mai mult ca sigur luate "pe viu", fara sa fi existat un scenariu. Fara indoiala, este un film destul de greu de urmarit, cu atat mai mult cu cat este episodic, eliptic - multe personaje importante apar doar pentru una sau doua scene, unele evenimente (de ex. moartea unei tinere fete pe care o vedem la inceput) sunt doar amintite in dialoguri etc. Structura si modul in care filmul este narat sunt inedite, dar in acelasi timp alienante.

"No quarto da Vanda" este un film crud, trist si amar despre dezintegrarea umana. Nu am intrezarit acea urma de speranta pe care o lasa "Ossos", precum nu m-am simtit la fel de implicat in povestile personajelor. Overall, filmul nu m-a prins precum mi-ar fi placut sa o faca. Merita totusi mentionata Vanda Duarte, interpreta rolului titular, aparuta deja in "Ossos" in rolul Chlotildei.
__________________
"And in case I don't see ya: good afternoon, good evening and good night!"
(Jim Carrey - "Truman Show")
http://poisonwhiskey.blogspot.com/
MinRep is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 01 May 2012, 13:34   #3
marcusARCUS
Guru
 
marcusARCUS
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 948
In Vanda's Room

E foarte lung si are un ritm demn de filmele lui Bela Tarr,dar in filmul asta,Pedro Costa ia subiectul pe care l-a folosit in filmul sau anterior,Ossos si merge mai departe cu el.Nici mie nu mi-a placut la fel de mult cum ma asteptam,pentru ca aproape toate metaforele pe care le foloseste Costa sunt aproape mura-n-gura si filmul nu ne da chiar atat de mult "food-for-thought" pe cat ar putea.

7/10

The Circle

Cei care au vazut Kiarostami inainte de Panahi,probabil ca n-o sa le placa filmul asta.E facut cam in aceeasi perioada de timp cu Ten(2002) si trateaza exact acelasi subiect.Viata femeii in Iran.Mie nu mi-a placut The Circle la fel de mult cum mi-a placut Ten,dar e un film bunicel.Ten e mult mai intim si chiar ofera niste lucruri noi despre mentalitatea femeii de acolo,pe cand The Circle merge oarecum,pe principiul survival-of-the-fittest.

7/10

Desi nu m-a impresionat niciunul,votul meu merge la:
In Vanda's Room
__________________
In the event that you find some certain sequences or ideas confusing,please bare in mind,that this is your fault,not ours.You will need to see the picture again and again,until you understand everything.Turn.
marcusARCUS is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 01 May 2012, 21:08   #4
Liviu-
Film Dissection
 
Liviu-
 
Join Date: Dec 2008
Location: Vaslui / Bucuresti
Posts: 3,060
The Circle

Lista impresionanta de premii adunate la Venetia era o recomandare serioasa pentru a vedea in sfarsit ceea ce pentru mine e primul film de Panahi. Nu ma asteptam sa ma lase chiar atat de rece, in niciun caz sa ma irite. Inteleg de ce e apreciat filmul, problema e ca unde unii au vazut un pahar plin eu l-am vazut mult dat in laturi.

Desi imbracat in uniforma minimalista, filmul reuseste cu extraordinara usurinta sa depaseasca excesul de zel spielbergian si hollywoodian in general. Panahi nu lasa un moment de aer curat in filmul asta si la fiecare cateva minute adauga un nou strat de putreziciune a societatii contemporane iraniene, intentie nicidecum rea, dar in loc sa vedem prezentata o latura umana pe undeva, personajele sunt simple mecanisme utilizate pentru a impresiona spectatorul, in primul rand pe cel non-iranian. Am terminat vizionarea cu o intoxicatie acuta de feminism, pe care de altfel nu-l pot suporta, precum nu pot suporta nici misoginismul.

Inca din primele secunde ale filmului ne e trantita in fata o prima victimizare in persoana femeii care naste o fata, riscand astfel o renegare din partea sotului pentru simplul motiv ca nu-i baiat. Pana acum nimic enervant, e abia inceputul, nu poti sti exact directia in care merge filmul. Peste doar cateva minute avem o femeie arestata, peste inca vreo 2 avem interzicerea fumatului, apoi nevoia de prostitutie pentru o suma mica de bani, apoi inca o buba a societatii sexiste, femeia nu poate calatori decat insotita de un apartinator, sot, familie sau ce-o fi, ca un caine in lesa. Femeia trebuie sa poarte baticul ala specific, femeia nu poate face avort, femeia e renegata de familie “the sequel”, femeia nu se poate prostitua, femeia in sus, femeia in jos tot filmul (de fapt e numai in jos), dar fara un moment adevarat de umanitate in el, fara ca regizorul sa incerce sa creeze niste personaje. E clar ca ce se intampla in Iran nu corespunde cu ceea ce noi consideram dreptate sau corectitudine, dar daca tot e sa faci un film pe tema asta ai putea-o face mai creativ decat in forma unei liste ce necesita cat mai multe lucruri bifate.
Liviu- is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 05 May 2012, 13:37   #5
MinRep
Legend
 
MinRep
 
Join Date: Jan 2003
Location: Transilvania
Posts: 2,899
Send a message via Yahoo to MinRep
The Circle este apropiat de primul film al lui Panahi care a intrat in turneu, "Offside", atat din punct de vedere tematic (statutul femeii in Iran), cat si al structurii si stilului (neo-realism, naratiune aproape in timp real, lipsa unui personaj principal etc.) Eu prefer totusi "Offside", din motive probabil mai degraba subiective: personajele sunt tinere si mai degraba razvratite decat supuse sustemului, finalul este ceva mai optimist, structura este ceva mai laxa etc.
Partial sunt de acord cu ce spune Liviu. Povestile lui Panahi revin constant in acelasi punct: o femeie care este "atacata" pe baza unei legi ridicole sau a unei traditii invechite. Totusi, cred ca dincolo de aceasta problema narativa, Panahi reuseste sa-si reinvigoreze filmul de fiecare data cand schimba personajul. Iar acest lucru cred ca se datoreaza in mare parte interpretarilor si cred ca principala a grija a regizorului a fost sa incurajeze fiecare actrita (majoritatea amatoare) sa creeze personaje unice, puternic individualizate.


Vot: Panahi
__________________
"And in case I don't see ya: good afternoon, good evening and good night!"
(Jim Carrey - "Truman Show")
http://poisonwhiskey.blogspot.com/
MinRep is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Reply


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 04:00.


Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.