Go Back   Cinemagia Forum > Totul despre filme > Cinematografia romaneasca

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 18 May 2009, 20:30   #1
Dan Mihu
Senior
 
Dan Mihu
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 43
Arrow CNC a anulat sesiunea din vara 2009

Am gasit stirea pe Realitatea.Net, pe CNC n-am gasit-o inca.

M-am gandit ca poate va intereseaza...
Dan Mihu is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 18 May 2009, 20:36   #2
Pashpix
Guru
 
Pashpix
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 559
CNC a anulat sesiunea de vară a concursului de finanţări pentru proiecte cinematografice

Sesiunea de vară a concursului de finanţări pentru proiecte cinematografice, organizată de Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), nu va mai avea loc, iar reprezentanţii CNC au declarat, pentru NewsIn, că aşteaptă propuneri de îmbunătăţire a regulamentului.

"Avem stabilit un calendar de consultare a celor peste 10 asociaţii şi organizaţii ale cineaştilor din România, discuţii în urma cărora vom realiza un nou regulament. Din păcate, a trebuit să anulăm această sesiune, ca urmare a reclamaţiilor referitoare la regulamentele CNC, iniţiate de domnii Cristian Mungiu şi Tudor Giurgiu, care au reuşit să câştige premii şi datorită finanţărilor primite de la CNC. Sperăm ca în toamnă, cel mai târziu, să ajungem la o formă finală a regulamentului, iar până la finele anului în curs să reuşim să organizăm o nouă sesiune a concursului de finanţare pentru proiecte cinematografice", a precizat directorul general al CNC, Eugen Şerbănescu. Alături de sugestiile formulate de asociaţiile şi organizaţiile invitate la discuţii, printre care se numără Uniunea Cineaştilor din România (UCIN), Uniunea Producătorilor de Film şi Audiovizual din România (UPFAR), UARF (Uniunea Autorilor şi Realizatorilor de Film din România) şi ACRO (Asociaţia Cineaştilor din România), reprezentanţii CNC au, şi ei, o serie de propuneri. Printre acestea se află reintroducerea notei limită sub care un scenariu este respins (nota 5 sau nota 7), precum şi modificarea ponderilor cu care intră în concurs scenariul, producătorul şi regizorul unui proiect, la 60%, 20% şi, respectiv, 20%. Regulamentul actual de concurs ia în considerare 50% scenariul, 25% producătorul şi 25% regizorul.

Acord româno-francez în domeniul cinematografiei

Ministrul Culturii, Theodor Paleologu, şi omologul său francez, Christine Albanel, vor semna mâine, în cadrul Festivalului Internaţional al Filmului de la Cannes, "Acordul de coproducţie în domeniul cinematografiei între Guvernul României şi Guvernul Republicii Franceze". Potrivit unui comunicat al Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional (MCCPN), citat de Agerpres, acordul de coproducţie va contribui la crearea cadrului juridic necesar realizării unor producţii cinematografice în colaborare, în vederea dezvoltării şi aprofundării cooperării dintre România şi Franţa în domeniul cinematografiei şi al culturii în general. Prin textul acordului, părţile stabilesc statutul operelor cinematografice realizate în coproducţie, modalitatea de stabilire a avantajelor dobândite de producători şi intervalul de timp în care operele cinematografice trebuie să primească aprobarea autorităţilor competente. De asemenea, acordul stabileşte obligaţiile autorităţilor competente legate de comunicarea tuturor informaţiilor referitoare la acordarea, respingerea, modificarea sau retragerea cererilor de admitere în program, condiţiile de respingere a unei cereri de intrare în program, precum şi de anulare a aprobării acordării unei finanţări pentru o coproducţie. Documentul mai subliniază caracteristicile pe care trebuie să le îndeplinească producătorii pentru a beneficia de respectivul acord, locaţiile în care pot avea loc filmările, precum şi proporţia aporturilor financiare ale coproducătorului sau coproducătorilor fiecărei părţi. De asemenea, sunt menţionate facilităţile acordate personalului artistic sau tehnic, necesitatea stabilirii unui echilibru general atât în ceea ce priveşte contribuţiile artistice şi tehnice,cât şi în ceea ce priveşte contribuţiile financiare, precum şi instituirea unei Comisii mixte care să analizeze acest echilibru general. Potrivit sursei citate, acordul este încheiat pentru o perioadă de 1 an şi poate fi prelungit, prin tacită reconducţiune, pentru noi perioade de câte un an.
Pashpix is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 18 May 2009, 21:46   #3
keepwalking
Guru
 
keepwalking
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,598
da, perfect de acord.
sa fie asa:
1. nota minima de trecere a scenariului: 7.00
2. ponderea scenariului: 60%.
keepwalking is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 18 May 2009, 22:52   #4
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
O altä idee de avut în vedere.
DISOCIEREA PROIECTELOR!
Toate cele trei criterii (scenariu, regisor, producätor) sä fie punctate SEPARAT, nu la pachet - astfel încât sä nu se mai poatä sälta unul pe altul. Abia dupä omologarea acestor punctaje, sä se judece proiectele reintegrate.
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 18 May 2009, 22:59   #5
keepwalking
Guru
 
keepwalking
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,598
Originally Posted by Pitbull:
O altä idee de avut în vedere.
DISOCIEREA PROIECTELOR!
Toate cele trei criterii (scenariu, regisor, producätor) sä fie punctate SEPARAT, nu la pachet - astfel încât sä nu se mai poatä sälta unul pe altul. Abia dupä omologarea acestor punctaje, sä se judece proiectele reintegrate.

da, corect.
si inca ceva.
sa nu mai aud proteste si amendamente dupa adoptarea noului regulament.
macar vreo 3-4 ani.
keepwalking is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 18 May 2009, 23:47   #6
farabeuf
Senior
 
farabeuf
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 100
Astea nu sunt schimbari, ci vagi cosmetizari de ochii lumii.

Paranoia lui serj, istericul de daneliuc, one hit wonder gulea, netalentatul domn pizza si funestul dinu tanase vor face la fel de linistiti si in continuare aceleasi filme inepte mancatoare de milioane de euro din banul public.

Altceva mi se pare interesant si anume situatia lui Puiu: in cei 5 ani scursi intre MDL (2005) si Aurora (2010), festivalurile au fost floodate (si vor mai fi ) cu pastishe minimaliste (scurte si lungi) mai mult sau mai putin inspirate.

Mungiu este intro situatie si mai delicata, urmatorul lui film urmand sa apara cel mai devreme in 2011...
__________________
http://video.yahoo.com/video/play?vi...3764& cache=1
farabeuf is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 20 May 2009, 12:41   #7
marmatia
Junior
 
marmatia
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 65
Existenta unui prag este o imbecilitate. Cel putin in cazul Romaniei.
O sa finalizez curind 2 filme evaluate cu note aberant de mici in anumite sesiuni de concurs. La un prag de 7 o sa curga cu medii sub 7 in cazul regizorilor cu palmares dar fara sustinere din partea producatorilor cu influenta. Si ca sa nu se supere lumea nu o sa mai curga cu note de 2,3 si 4 dar media o sa fie mai mereu sub 7 in cazul lor.

Nota 7 inseamna 35 de puncte in clasamentul final.
Nu se va schimba nimic in bine, nota scenaiului nu o sa mai conteze asa de mult ca pina acum in economia punctajului final.

De ce nu se mai vorbeste despre desecretizare?
marmatia is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 20 May 2009, 14:19   #8
keepwalking
Guru
 
keepwalking
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,598
Originally Posted by marmatia:
O sa finalizez curind 2 filme evaluate cu note aberant de mici in anumite sesiuni de concurs.

Lucrul asta nu e in masura sa ne bucure.
Baza calitatii unui proiect CNC trebuie sa ramana SCENARIUL.
Urmeaza punctajul regizorului.
Producatorul ar trebui sa aiba cea mai mica pondere.
keepwalking is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 21 May 2009, 12:40   #9
farabeuf
Senior
 
farabeuf
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 100
ITI (tie, ti) trebuie, NE trebuie (noua, scenaristilor [romani] consacrati/debutanti/nu conteaza), LE trebuie (lor, regizorilor si producatorilor, tuturor [sau doar unora] ) sau II trebuie (ei, cinematografiei [romanesti]/ lui, filmului in chestiune) ?
__________________
http://video.yahoo.com/video/play?vi...3764& cache=1

Last edited by farabeuf : 21 May 2009 at 12:42.
farabeuf is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 21 May 2009, 12:46   #10
Judex
Banned
 
Judex
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 5,986
Bai, concursul CNC trebuie sa fie pe caiet cinematografic. Ca la scoala. Cu conditia ca in juriu sa nu fie ca la scoala.
Judex is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 01 Jun 2009, 23:18   #11
Ambra Blu
Banned
 
Ambra Blu
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bucuresti
Posts: 3,292
Originally Posted by farabeuf:
Altceva mi se pare interesant si anume situatia lui Puiu: in cei 5 ani scursi intre MDL (2005) si Aurora (2010), festivalurile au fost floodate (si vor mai fi ) cu pastishe minimaliste (scurte si lungi) mai mult sau mai putin inspirate.

Despre ce titluri anume vorbim?
Ambra Blu is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 02 Jun 2009, 09:27   #12
marmatia
Junior
 
marmatia
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 65
Daca creste ponderea scenariului in punctajul final, sa zicem de la 50% la 70%, creste si ponderea evaluarii subiective.

Punctele regizorului si punctele producatorului se calculeaza dupa un algoritm clar. Ai premii, selectii, numar de spectatori ... ai puncte. Aici e loc de abuzuri dar acestea sint amendabile prin contestatii.
In schimb nota scenariului o sa ramina batuta in cuie. Adica exact partea cu "mie imi place" o sa conteze cel mai mult.

Daca asta este o imbunatatire a regulamentului de concurs ...

Keep walking and stop writing. Sau daca te opresti din mers, fa un efort si citeste cu atentie inainte de a raspunde.
marmatia is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 15 Jun 2009, 08:40   #13
keepwalking
Guru
 
keepwalking
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,598
Originally Posted by marmatia:
Daca creste ponderea scenariului in punctajul final, sa zicem de la 50% la 70%, creste si ponderea evaluarii subiective.

Punctele regizorului si punctele producatorului se calculeaza dupa un algoritm clar. Ai premii, selectii, numar de spectatori ... ai puncte. Aici e loc de abuzuri dar acestea sint amendabile prin contestatii.
In schimb nota scenariului o sa ramina batuta in cuie. Adica exact partea cu "mie imi place" o sa conteze cel mai mult.

Daca asta este o imbunatatire a regulamentului de concurs ...

Keep walking and stop writing. Sau daca te opresti din mers, fa un efort si citeste cu atentie inainte de a raspunde.

Si daca eu vin cu un scenariu beton impreuna cu o casa de productie aflata la inceput si un regizor debutant? Voi pierde, nu-i asa, ca doar conteaza premiile, festivalurile, numarul de spectatori, etc, etc? Sa spunem ca da, regizorul trebuie sa aiba o carte de vizita, dar casa de productie ce treaba are aici?
keepwalking is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 15 Jun 2009, 14:28   #14
illotempore2002
Guru
 
illotempore2002
 
Join Date: Apr 2007
Location: Bucuresti
Posts: 5,244
pai ce garantie sa aiba CNC-ul ca regizorul si casa ta de productie sunt buni si or sa scoata un produs final ok?

premiile, selectiile, critica favorabila sunt niste garantii ale calitatii....un fel de certificat ISO.

Tu nu ai vrea sa stii ca dai banii pe mana unor profesionisti? Daca iti consrtuiesti casa, nu te intereasezi in piata cat de bun e arhitectul? ca doar nu vrei sa cada casa pe tine.

eu daca as fi cnc as da banii numai celor mai buni regizori. cei care au dovedit.
illotempore2002 is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 15 Jun 2009, 14:32   #15
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
Exemplu concludent:

"Un acoperis deasupra capului"

Scenariul: Mara Nicolescu. Beton.
Productia: ARTIS film. Cäcat.
Regia: Adi Popovici. Labä tristä.

Filmul: Clismä.
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 15 Jun 2009, 14:41   #16
illotempore2002
Guru
 
illotempore2002
 
Join Date: Apr 2007
Location: Bucuresti
Posts: 5,244
deci de vina regia si casa de productie care nu au prezentat nici un fel de garantii.
illotempore2002 is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 15 Jun 2009, 14:47   #17
keepwalking
Guru
 
keepwalking
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,598
bine, atunci sa ramana asa, scenarii de 3.40 care castiga la CNC.
keepwalking is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 15 Jun 2009, 17:31   #18
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
Keepy, stim amândoi cä nu asta e concluzia.
O reformulezi tu, sau eu?
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 15 Jun 2009, 20:52   #19
keepwalking
Guru
 
keepwalking
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,598
Originally Posted by Pitbull:
Keepy, stim amândoi cä nu asta e concluzia.
O reformulezi tu, sau eu?

Pit,
pai nu stiu nici eu ce concluzie sa mai trag.
se vorbeste la calitatea unui regizor de numarul de spectatori, de festivalurile la care participa, de premiile luate.
daca e sa ne luam dupa spectatori, "Garcea si oltenii" e pe primul loc.
daca e sa ne luam dupa festivaluri si premii, sunt altii in varf.
cum zicea dan mihu pe aici, ar trebui ca cnc sa se hotarasca ce vrea: filme de arta sau comerciale, din care sa-si scoata banii?
strict la regulament, propunerea ta, cea de disociere a proiectelor, mi se pare excelenta.
dar trebuie totusi facut ceva si cu scenariul..ori marita ponderea, ori crescut pragul minim al notei.
keepwalking is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 15 Jun 2009, 21:39   #20
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
OK, reformulez eu:

"bine, atunci sa ramana asa, scenarii de 8-10 care castiga la CNC."

...si completez:

"Si criterii mai drastice în evaluarea regisorilor si a producätorilor."
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Reply


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:48.


Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
jinglebells