Go Back   Cinemagia Forum > Totul despre filme > Cinematografia romaneasca

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 08 Oct 2006, 08:47   #21
Alex Leo Serban
Guru
 
Alex Leo Serban
 
Join Date: May 2003
Posts: 4,805
... marturisesc k eu n-am perceput nicio 'vana teatrala' :?
dar drept e k nici nu vad teatru - nici cu 'vana', nici fara... :lol:

kestia cu oamenii din studio nu e teatru, e televiziune! asha, gen otv
Alex Leo Serban is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 08 Oct 2006, 20:14   #22
tikkun
Novice
 
tikkun
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 4
Cand aminteam de "vana teatrala" nu ma grabisem sa anexez atat de televizicul show otevescian...nici gand....ala are locul lui in absurdistanul romanesc....

Nu ..la altceva faceam referire...trama filmului se construieste cumva dincolo de imagine, miza pusa pe cadre si unghiuri mi s-a parut destul de minora, in schimb substantza foarte speciala a comicului mi s-a parut profund teatrala, asumand cumva conventia unei scene si mizand pe katharsis-ul specific. Umorul, limbajul, gestica nu mi s-au parut a avea ceva "filmic"/"cinematografic".....

Valoarea teatrala a filmului, a mon avis, nu-i reduce cu nimic tensiunea si rigoarea. Dimpotriva.

Eu am admirat enorm neincrancenarea si delicatetzea, un loc atat de vulnerabil doar inlauntrul caruia potzi plasa riguros nuantze.
Locul asta...a fost atat de rar frecventat in cinematografia autohtona, incat nu te poti opri sa nu exagerezi laudandu-l cand apare.
tikkun is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 09 Oct 2006, 14:43   #23
klein
Guru
 
klein
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 850
ne spune si noua cineva cum e cu cele doua finaluri? care dintre ele e difuzat la cinema si cum e cel de-al doilea?
klein is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 13 Oct 2006, 13:55   #24
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
Mie încä nu mi-e clar cum e cu cele douä finaluri (A.L.S.-ule, elucidez nous, bitte), da' am dedus din ce s-a spus mai sus c-ar fi cu sau färä secventa aprinderii felinarelor în oras; dacä despre asta e vorba, sunt PRO felinare - vezi mai jos!

* * *

Perfectiunea derizoriului - "A fost sau n-a fost"

Inteligent.
Inspirat.
De bun gust.
Acestea sunt, poate, principalele trei atribute ale filmului lui Corneliu Porumboiu - încä o productie care, venind în succesiunea strânsä "Furia", "Moartea domnului Läzärescu", "Legäturi bolnävicioase" (plus umplutura cam ezitantä "Cum mi-am petrecut sfârsitul lumii"), ne îndreptäteste sä räsufläm usurati: în sfârsit, începe sä existe film românesc!
"A fost sau n-a fost" surprinde în primul rând prin curajul regisorului de a-si impune o personalitate proprie extrem de puternicä si sigurä pe sine, lipsindu-se aproape ostentativ de orice cârje si artificii. Cäci filmul îsi ia, ca punct de pornire, o nulitate aproape absolutä a tuturor mizelor. Este un film despre nimic, realizat cu mijloace de nimic. Un film despre substratul omenirii de rutinä, despre lipsa oricäror valori si repere posibile (pozitive sau negative), despre deplina futilitate a existentei, proprie unor efective demografice de proportii de-a dreptul endemice. Aceeasi lume din "E pericoloso sporgersi" al lui Nae Caranfil, dar färä micile sclipiciuri pitoresti de-acolo. Lumea din filmele Scolii Cehoslovace a anilor saizeci, färä duiosia si cäldura lui Forman si ale lui Menzel... Lumea din jurul domnului Läzärescu al lui Cristi Puiu, lipsitä aici pânä si de tragicul acelei morti anuntate. Lumea oamenilor existenti si existati pe bandä rulantä.
Un fost inginer textilist care, cum necum, s-a-nvârtit sä-si facä post privat de televiziune în oräsel. De ce? Ca s-aparä la costum, cu trei citate din Heraclit, pe post de talk show host, lider de opinie într-o comunitate färä opinii si dätätor de animate pentru puradei. Are o nevastä gospodinä (Luminita Gheorghiu) care-i vorbeste cu "Tata", si o amantä hot-provincialä cäreia i se cam rupe de el. Si un Mercedes däräpänat. Îl cheamä Virgil Jderescu si e jucat cu aplomb plictisit de Teo Corban, un actor de mare talent pe care, din 1985 când a terminat facultatea în serie cu Dan Puric si Maia Morgenstern, l-a uitat lumea, c-asa are ea obiceiul.
Si un bätrân väduv, specialist în jucat Mosi Gerilä (acum Cräciuni) pentru copiii diversilor din oräsel. Un bätrân prostänac si cumsecade, cu aere de sfätosenie care nu fac nici douä parale. Spectaculos cât sä nu plictiseascä. Plin de sine cât sä nu se piardä-n peisaj. Numit Piscoci Emanoil (nu Emil!) si interpretat pe o paletä de ample disponibilitäti, cu umor zglobiu si luciri tâmpe, de Mircea Andreescu.
Si un prof de istorie la liceu, cu veleitäti intelectuale desträmate de mult, o cumsecädenie funciarä esuatä în trecut corijentii cu teze formale din Revolutia Francezä, si orice sperante îngropate în alcoolism cronic. Personajul nu apare niciodatä beat, dar sarabanda suveicilor prin care tot salariul i se duce pe datorii pentru bäuturä, cu dialogurile de rigoare, schiteazä cutremurätor portretul naufragiului total în provincialism si alcool. Singurul reper de care se mai poate agäta bietul Tiberiu Mänescu e iluzoria lui participare la "revolutie" - iar Ion Sapdaru mânuieste cu discretie resorturile personajului, oferindu-i efemera clipä de glorie spulberatä în derizoriu.
Cäci Derizoriul, cu D mare, este cuvântul de ordine al esteticii lui Porumboiu în acest film. Cele trei nulitäti de mai sus se reunesc complet aiuristic, doar pentru cä se cunosc, doar pentru cä e de umplut o orä de emisie TV seara, doar pentru cä, încä o datä, se împlinesc niste ani de la revolutie. Un talk show degeaba, la o televiziune de pomanä, într-o localitate de nimic. Însiruiri schioape de vorbe goale, nici mäcar încercând sä simuleze logica. Lipsä totalä a motivatiilor, existente fixate în ticuri: nea Piscoci, în stânga, nu poate färä sä facä bärcute de hârtie - si, din când în când, mâna asistentului inträ în cadru si i le smulge; Mänescu, în dreapta, tot cu hârtiile - le rupe încontinuu în bucätele, iar Jderescu încearcä mereu, zadarnic, sä-l opreascä; trei automate învârtindu-se într-un carusel ruginit al existentei.
Ca si cum aceastä frescä a subumanitätii n-ar fi fost de ajuns, Porumboiu, cu un curaj nebun, supraliciteazä: secventa principalä a filmului, emisiunea TV mai lungä decât jumätate din proiectie, e construitä în timp real si decupatä în ax: nimic altceva decât cadre frontale cu cei trei papugii în studio, partial suprapuse peste montajul de emisie, împrumutând destul si din bâlbele camerei din platou, pentru a ne oferi strict talk-show-ul de la mama lui, cu oarece sugestii de culise. Atât si nimic mai mult - si... se urmäreste cu sufletul la gurä! Cineastul reuseste sä construiascä un adevärat "suspense al umorului" - permanent asteptäm urmätoarea perlä, urmätoarea gafä, urmätorul cliseu taxat prompt si necrutätor, si cu nici o ocazie nu suntem dezamägiti. Cel putin prin aceastä secventä (dar, în fond, prin întregul film), Corneliu Porumboiu dovedeste atât o capacitate unicä de observator fin al materialului uman din realitate, cât si o mäiestrie cu totul personalä de a povesti, exprima si accentua cinematografic.
Deloc întâmplätor, parsivul cineast pune la baza acestei constructii o temelie la fel de neortodoxä - prima parte a filmului urmäreste cele trei personaje în paralel, din zori si pânä la intrarea în emisie. Aproape toate aceste episoade, aproximativ egale ca duratä, continut si pondere, sunt filmate în plan-secvente fixe (prevestind deliberat imobilitatea din partea secundä), care surprind bucäti de viatä reconstituite în stilul smuls si oprite exact la limita plictiselii. O bunä parte din film, te întrebi: de ce? Iar dacä ai avut întelepciunea de a descifra semnalele subtile ale regisorului si a nu iesi din salä, în partea a doua îti primesti räsplata. Ba mai mult, simti nevoia sä revezi curând tot filmul, abia acum stiind ce joc de puzzle se întregeste din acele secvente aparent disparate, de o mortificare herzogianä, ale introducerii.
În jurul celor trei protagonisti evolueazä un numär de personaje la fel de conventionale si false - stereotipuri ale colegilor, ale vecinilor, ale pustilor din cartier, al chinezului cu magazin, etc. Figuratie nu existä virtualmente deloc. Sträzile sunt pustii si oricum nu prea apar în film. Universul sumbru al localitätii e compus doar din câteva linii - care duc spre nicäieri.
De asemenea, în partea a doua, galeria oräsenilor se completeazä cu vocile apelantilor în emisie - o continuare a seriei de poncife umane: cata de la bloc, securistul ajuns businessman local, täntäläul bätrân care începe cu "vä felicit pentru ideea acestei emisiuni" si încheie cu "tot pe vremea lui Ceausescu era mai bine, 'r-ati ai dreacu' sä fiti", si încä vreo doi, trei. Simetria dintre cele douä jumätäti ale filmului functioneazä ireprosabil, pe toate planurile.
Devine evident, destul de curând, cä în film numai despre Revolutia din Decembrie nu este vorba (la fel cum, în fond, nici în respectivul talk-show nu e vorba despre ea). Emisiunea TV a lui Jderescu, umpluturä de searä, nu e decât o bârfä împrästiatä despre ce-au fäcut cei doi în 22 Decembrie, despre improbabilele bastoane trase pe spinare de niste securisti si despre trei gladiole furate dintr-o serä. Pornind de-aici, se însäileazä un joc de-a reconstituirea detectiviceascä, un duel de acuzatii si contestäri inutile în cel mai pur stil românesc, si un crochiu de "analizä politico-istoricä" obsedatä sä atârne de ora 12:08 revolutia care a fost sau n-a fost... Asemenea, filmul gliseazä si el la fel de lin peste pretextul revolutiei, pentru a vorbi färä patimä si încrâncenare despre nimicnicia omeneascä. Nu acuzä, nu condamnä, nu face decât sä arate, sä pätrundä, sä ironizeze cu un mic zâmbet trist în coltul gurii. Parcä ar spune tot timpul, Porumboiu, ridicând dintr-un umär: ce poti sä le faci...? Ästia-s oamenii...
Un semn de întrebare, cu privire la momentul care ar fi dorit sä spargä putin inertia, poate sä ne punä cât de cât pe gânduri: telefonul final al mamei soldatului mort la Otopeni, care tempereazä controversele din studio anuntând cä afarä "ninge frumos - numai acum, mâine va fi iar noroi"... Secventa e împlinitä doar partial: în lipsa unei inflamäri autentice a pasiunilor în studio, interventia e insuficient potentatä, apoi distorsionarea sonorä voitä a vocii o depersonalizeazä, reactiile personajelor rämân incerte, si nu putem decât sä ne întrebäm cât de voit a fost, din partea lui Porumboiu, didacticismul ostentativ al unei asemenea încheieri. Înclin sä cred, reamintindu-mi tot filmul, cä regisorul nu ia în serios nici acest ultim cliseu de atitudine "poetizantä" si "umanizantä", încercând sä-si închidä cercul tot cu o ironie - din päcate, insuficient de percutantä.
Noroc cu finalul propriu-zis, care restabileste întregul echilibru. Într-una din filosofärile sale näroade, nea Piscoci explicase revolutia printr-o comparatie cu aprinderea luminilor seara pe sträzi. La sfârsitul filmului, färä nici o legäturä decât cea temporalä cu restul actiunii, felinarele orasului se aprind unul câte unul pe sträzile complet pustii, sub ninsoarea inutilä si incapabilä sä înfrumuseteze omniprezentele degradeuri cenusii. Lumini chioare, palide, într-un peisaj cäruia nu-i folosesc la nimic.
Si filmul se terminä, si te lasä cu dorinta cam tulbure de a-l pune în cutie si a-l lua acasä, pentru a te mai uita din când în când la el, mai cu seamä când simti nevoia sä te întrebi si tu, despre tine însuti: "Am fost sau n-am fost?"

Pitbull (Mihnea Columbeanu)
13 octombrie, 2006, h. 04:15-05:09
Bucuresti, România
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 13 Oct 2006, 14:12   #25
Bogie
Guru
 
Bogie
 
Join Date: Dec 2002
Posts: 630
Originally Posted by Pitbull:
Porumboiu, cu un curaj nebun, supraliciteazä: secventa principalä a filmului, emisiunea TV mai lungä decât jumätate din proiectie, e construitä în timp real
daca ar fi ocupat vreo 75% din durata filmului, cred ca era si mai bine.

Originally Posted by Pitbull:
Aproape toate aceste episoade, aproximativ egale ca duratä, continut si pondere, sunt filmate în plan-secvente fixe (prevestind deliberat imobilitatea din partea secundä), care surprind bucäti de viatä reconstituite în stilul smuls si oprite exact la limita plictiselii
sau, in cazul meu, au depasit limita asta.
__________________
My, my, my. Such a lot of guns around town and so few brains!
Bogie is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 13 Oct 2006, 14:23   #26
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
Originally Posted by Bogie:
Originally Posted by Pitbull:
Porumboiu, cu un curaj nebun, supraliciteazä: secventa principalä a filmului, emisiunea TV mai lungä decât jumätate din proiectie, e construitä în timp real
daca ar fi ocupat vreo 75% din durata filmului, cred ca era si mai bine.
Poate... dar nu sunt sigur, pentru cä filmul e foarte meticulos structurat. Cred cä atunci echilibrul lui s-ar fi dispus altfel si, chiar dacä devenea mai agreabil de privit si mai "captivant", totusi impactul de fond släbea.
Originally Posted by Bogie:
Originally Posted by Pitbull:
Aproape toate aceste episoade, aproximativ egale ca duratä, continut si pondere, sunt filmate în plan-secvente fixe (prevestind deliberat imobilitatea din partea secundä), care surprind bucäti de viatä reconstituite în stilul smuls si oprite exact la limita plictiselii
sau, in cazul meu, au depasit limita asta.
Eu am fost aproape pe limitä. De vreo trei ori am oscilat: "Ce puii mei vrea cu ele, dom'le...?!?" E, pân-la urmä, m-am dumirit ce puii mei voia cu ele.
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 13 Oct 2006, 14:46   #27
drudu
Veteran
 
drudu
 
Join Date: Jan 2006
Location: tolintesac
Posts: 244
din cate stiu eu, finalul initial urmarea povestea personajelor dupa ce se termina emisiunea, nu prezenta "perspectiva" operatorului...
__________________
If you die horribly on television, you will not have died in vain. You will have entertained us.
drudu is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 13 Oct 2006, 14:52   #28
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
Ei, dacä-i pe-asta, rämân la ideea cu felinarele. Ce poveste sä mai urmäresti? Povestea s-a terminat o datä cu emisiunea.
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 13 Oct 2006, 15:40   #29
Bubu
Guru
 
Bubu
 
Join Date: Feb 2003
Location: Terra, Calea Lactee
Posts: 443
Send a message via Yahoo to Bubu
Nu cred ca exista 'poveste' in filmul romanesc, ci doar o tema care este plimbata de la deschiderea cortinei - in cazul cinematografelor dotate cu asa ceva - si pana la caderea ei. Pentru filmul romanesc subiectul este mai mult un pretext. Nu exista 'lovitura de teatru' ori cine stie ce coridoare care sa te tina cu sufletul la gura pe toata durata proiectiei. Poate si pentru ca subiectele sunt gasite in principal de... regizor, nu de un scenarist, asa cum ar fi normal.
__________________
Dixit!
Bubu is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 13 Oct 2006, 16:08   #30
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
Iar bati câmpii cu deplinä gratie.
Taci dracu' din gurä, nu te mai bäga-n topicuri serioase.
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 13 Oct 2006, 16:48   #31
Bubu
Guru
 
Bubu
 
Join Date: Feb 2003
Location: Terra, Calea Lactee
Posts: 443
Send a message via Yahoo to Bubu
Mi se pare un topic usor ironic... :w00t:

Am uitat sa facem pariurile alea cu cel de al doilea ban. Hmmm... ia sa vedem: atac la persoana... cool! Un lucru am inteles din zilele in care am fost banat: ca administratorul vorbeste al naibii de serios! Si ca e doar o chestiune de timp...

Tic-tac, tic-tac...
__________________
Dixit!
Bubu is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 13 Oct 2006, 17:11   #32
Alex Leo Serban
Guru
 
Alex Leo Serban
 
Join Date: May 2003
Posts: 4,805
Originally Posted by Pitbull:
Ei, dacä-i pe-asta, rämân la ideea cu felinarele. Ce poveste sä mai urmäresti? Povestea s-a terminat o datä cu emisiunea.

well, suntem citiva care we beg to differ... d unde pina unde devine operatoru un raisonneur al povestii?? plus k e un pic 'hai sa bagam deshtele-n oki'.
desi n-am vazut varianta initiala, tind sa cred k era d preferat

si nu, 'povestea' nu 's-a terminat o data cu emisiunea'!... cel putin, nu povestea filmului - ci doar a revolutiei si/sau emisiunii!
Alex Leo Serban is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 13 Oct 2006, 17:55   #33
gionloc
Guru
 
gionloc
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,105
@ Pitbull

ceea ce spui despre structura filmului am resimtit si eu, nu in acesti termeni tehnici, insa intr-o analogie cu felul secvential in care Haneke a alcatuit Al 7-lea Continent, pentru prima partea a filmului. acolo insa era vorba de reconstrucrea mediului repetitivo-artificialo-capitalist, aici e vorba de a vedea banalitatea vietii a trei familii provinciale (2 familii+Piscoci, mai exact) !

insa o banalitate pe care eu nu o vad ca fiind derizorie, precara... mie mi-a fost de-a dreptul fermecatoare tocmai prin faptul ca nu depaseste cu nimic cotidinaul, normalul unor vieti comune! si chair asta e o idee!!
asta adica: nici macar aparitia la tv - un element inedit, totusi, in viata lor - nu le schimba cursul existentei (tot asa de bine poate fi pus si nonexistentei)... in asta idee finalul cu intoarcerea fiecaruia la nimicul de zi cu zi mi se pare poate mai potrivit!

pana la urma si despre asta cred ca e vorba, despre o ruptura, despre o iesire dintr-un firesc (mai ales pentru Piscoci) aproape prestabilit, un fel de menire implacabila - o data iesirea la nivel macro a fost revolutia... apoi e emisiunea tv la nivel micro, la nivelul fiecarui participant.

ca amandoua (istoriile) devin acte ratate e si o poveste ce tine de o istorie a fiecaruia, fiindca stii cum e:
pentru unii a fost o traversare a vieþii în prea tarziu recunoscuta bucurie de a fi alãturi de cineva, în dorinþa de a merge la mare, în peripeþiile din spatele unei flori, în istoriile unor beþii, în regretul sau eºec. pentru alþii n-a fost munca în industria textilã, serviciul în Securitate, compromisul fãcut în relaþia cu sinele.

evident, in tot peisajul asta al banalitatii fermecatoare is cuprinse si statuetele lui Platon si Aristotel... si.. nu citatele din Heraclit, mai repede cititele din Heraclit, ca fara foaie o cam da in laturi domnul moderator Jderescu...

altfel, ok, citind filmul in sensul unei critici a felului in care subiectele is dezbatute in "adevaratele" televiziuni, aici e derizoriu din plin, precaritate... in partea venind din real in film.

si, dincolo de aceste treburi, ceea ce m-a impresionat mult e ultimul monolog din emisiune, cel al lui Piscoci, in care batranul rememoreaza un 22 decembrie 1989 personal. e atat de convingator, are o forta imensa, e sfasietor aproape, e... atat de bun... pentru mine Andreescu e cel putin la fel de persuasiv in momentul asta precum Richard Farnsworth (Alvin Straight) in The Straight Story - in monologul referitor la omorarea accidentala a unui camarad pe frontul polonez in al doilea Razboi Mondial. partitura lui Piscoci din final are, de asemenea, savoarea si puterea mologului rostit de Travis (Harry Dean Stanton) in cabina peep-motelului din Paris, Texas.

si asta cred ca inseamna ca aci avem un mare moment de cinema!
gionloc is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 13 Oct 2006, 21:42   #34
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
Originally Posted by gionloc:
insa o banalitate pe care eu nu o vad ca fiind derizorie, precara... mie mi-a fost de-a dreptul fermecatoare tocmai prin faptul ca nu depaseste cu nimic cotidinaul, normalul unor vieti comune! si chair asta e o idee!!
asta adica: nici macar aparitia la tv - un element inedit, totusi, in viata lor - nu le schimba cursul existentei (tot asa de bine poate fi pus si nonexistentei)... in asta idee finalul cu intoarcerea fiecaruia la nimicul de zi cu zi mi se pare poate mai potrivit!

pana la urma si despre asta cred ca e vorba, despre o ruptura, despre o iesire dintr-un firesc (mai ales pentru Piscoci) aproape prestabilit, un fel de menire implacabila - o data iesirea la nivel macro a fost revolutia... apoi e emisiunea tv la nivel micro, la nivelul fiecarui participant.
Aici cred cä ai sintetizat esentialul despre film. Dar fac o prezicare: acea banalitate fermecätoare o întâlnim la Menzel ("Amintiri"), sau la Kachyna ("Surorile medicale", "Cräciun cu Elisabeta"), însä aici n-am gäsit-o. Mä oripilau bucätäriile alea, si blocurile alea... nu mä îmbiau cald ca bucätäria în care Magda Wasaryova cocea pläcinte, la Menzel...

Originally Posted by Alex Leo Serban:
d unde pina unde devine operatoru un raisonneur al povestii?? plus k e un pic 'hai sa bagam deshtele-n oki'.
desi n-am vazut varianta initiala, tind sa cred k era d preferat
Cred cä putem discuta pân' poimarti, si tot n-o mântuim. Eu, unul, as zice cä acel "operator raisonneur" nu e decât tot o ironie, tot o fâsâialä - a din urmä. Intr-adevär, este putin ostentativ - dar si mai didactic e momentul cu Coca Bloos (apropo, sunt din ce în ce mai sigur cä Porumboiu l-a vrut la caterincä). Cred cä diferentele de valoare dintre variantele de final sunt neesentiale. Toate-s bune; doar gusturile noastre diferä.

Originally Posted by Bubu:
Tic-tac
Tic-TACI.
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 12 Jan 2007, 01:23   #35
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
http://www.movie2movie.nl/index.php?item=190&film=37780

Recenzia olandezä; chiar dacä nu întelegeti limba, mäcar sä vedeti cum aratä. Concluzia este: "dacä nu rata prima parte, era o capodoperä; asa, e doar o satirä foarte catchy".
Deci, n-au prins nici ei pontu'.
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 29 Jan 2007, 15:16   #36
LucaM
Junior
 
LucaM
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 44
no' nu-i bai... tat ii bine ca l-am prins io, amarasteanu' .

e mult pana-n Olanda, si pana se aprind toate felinarele...mai va !
LucaM is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 18 Feb 2007, 00:16   #37
herbert
Guru
 
herbert
 
Join Date: May 2004
Posts: 2,026
vazut. imi pare rau, dar nu mi-a placut...
mai astept regizorul roman tanar care sa ma convinga...
__________________
"Nu te apleca decat pentru a iubi.
Daca mori, tu continui sa iubesti" - Rene Char
herbert is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 18 Feb 2007, 00:24   #38
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
Si mie-mi pare räu - da' nu fac caz din asta.
La fel ca "M.D.L.", filmul e "ciudat" - poate pläcea doar unor anumite tipuri de receptori.
Dar la fel de ciudat e cä ambele par sä placä mult mai mult în vest, decât la noi. Mä rog, presä bunä au si-aici - dar "acasä" mai pot exista si alte dedesubturi... Pe când dacä Franta si Olanda se extaziazä de ele, cam tinzi sä le acorzi credit...
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 18 Feb 2007, 00:41   #39
herbert
Guru
 
herbert
 
Join Date: May 2004
Posts: 2,026
Originally Posted by Pitbull:
Si mie-mi pare räu - da' nu fac caz din asta.
La fel ca "M.D.L.", filmul e "ciudat" - poate pläcea doar unor anumite tipuri de receptori.
Dar la fel de ciudat e cä ambele par sä placä mult mai mult în vest, decât la noi. Mä rog, presä bunä au si-aici - dar "acasä" mai pot exista si alte dedesubturi... Pe când dacä Franta si Olanda se extaziazä de ele, cam tinzi sä le acorzi credit...
ma bucur ca filmele romanesti i-a emotionat pe cinefilii occidentali...
mie insa imi place sa lucrez cu categorii tari. nici "MDL", nici "A fost sau n-a fost" s.cl.... nu vor ramane, din pacate, in memoria selectiva a cinematografului... pt ca n-au tracut inca de linia de demarcatie, dincolo de care ai sanse sa te califici pt asa ceva...
__________________
"Nu te apleca decat pentru a iubi.
Daca mori, tu continui sa iubesti" - Rene Char
herbert is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 18 Feb 2007, 00:53   #40
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
Originally Posted by herbert:
nici "MDL", nici "A fost sau n-a fost" s.cl.... nu vor ramane, din pacate, in memoria selectiva a cinematografului...
Pe pariu? - ar zice unii... 8)
Eu prefer doar atât:
Stiu eu ce sä zic...?
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Reply


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:17.


Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
jinglebells