Chan-wook Park: „privit dintr-o altă perspectivă, chiar într-un moment de violenţă sau de brutalitate poţi găsi ceva frumos”

de Gloria Sauciuc în 11 Aug 2016
„Există ceva brut, primar în filmele mele, și există regizori care evită asta. Pentru mine, cred că surprinderea acestui gen de emoţii este ceva care trebuie neapărat făcut, şi într-o manieră elegantă, meticuloasă, bine pregătită” (Chan-wook Park)

Miercuri seară, invitatul special al Festivalului „Anonimul”, regizorul Chan-wook Park, cucerit din prima zi la Sfântul Gheorghe de apusurile de aici, a răspuns întrebărilor publicului după proiecția însângeratului film Thirst. Sesiunea de Q&A a lămurit o parte din întrebările pe care le aveam despre viziunea regizorului.

„două interpretări complet diferite. Pentru mine, asta face un film să fie bun”...

Thirst este despre un preot dintr-un orășel se oferă voluntar în cadrul unui experiment medical. Acesta eșuează, iar rezultatul e transformarea preotului într-un vampir. Schimbările fizice și psihologice conduc la o aventură cu soția unui prieten din copilărie, nefericită și obosită de viața ei de zi cu zi. Preotul de altădată cade și mai adânc în disperare și depravare. Pe măsură ce lucrurile se înrăutățesc, se luptă să păstreze ce i-a mai rămas din natura umană.

Întrebat la Festivalul Anonimul, din public „de ce vă place să combinaţi grotescul cu eroticul? Pentru ca publicul să simtă ceva foarte puternic, foarte convingător?”, regizorul sud-coreean a răspuns: „cred că este un aspect important în viaţă, pe care l-am surprins în filmele mele dar pe care l-am exacerbat. Lăsaţi-mă însă să vă spun ceva: chiar dacă ceva aparent este comic, privit dintr-o altă perspectivă poate fi chiar tragic. Şi invers, chiar într-un moment de violenţă sau de brutalitate poţi găsi ceva frumos. Totul depinde de distanţa de la care observi un eveniment, de la cât eşti de aproape şi mai ales de perspectiva din care priveşti.

Ceea ce fac eu este să iau anumite aspecte ale personajului şi să le prezint în aşa fel încât publicul să vadă anumite lucruri.  Să vă dau un exemplu: un prieten m-a întrebat: În filmul Thirst există scene erotice? Şi i-am spus: Sigur că da! Există chiar şi o scenă în trei. Mă refeream, de fapt, la momentul în care corpul soţului decedat este prins între corpul soţiei şi al protagonistului care fac dragoste. Pentru cei doi amanţi scena aceasta cu fantoma este una sinistră, însă pentru public este ceva comic. Deci, două interpretări complet diferite. Pentru mine, asta face un film să fie bun”.

Exploreaza subiecte similare:

Bakjwi, Chan-wook Park

Alte știri din cinema

Povestea adevărată a unei eroine: Sub acoperire/Undercover

Sub acoperire spune povestea incredibilă a unei polițiste infiltrate timp de opt ani în gruparea teroristă ETA: Aranzazu Berradre Marín, pe numele ei real Elena Tejada

Filmul care i-a adus lui Arnold cei mai mulţi bani! Titlul o să te surprindă

Nu, nu este nici Minciuni adevărate şi nici vreun film din seria Terminator

Sarah Jessica Parker, remarci asupra sexismului spectatorilor. Are dreptate?

Actriţa din Totul despre sex rememorează momentele când publicul s-a întors împotriva personajului ei, Carrie Bradshaw

Tom Hardy e protagonist în MobLand, acum pe SkyShowtime

Un nou serial cu mafioți londonezi garantează să țină spectatorii în suspans. Tom Hardy, Pierce Brosnan și Helen Mirren sunt în distribuție.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells