Articole Repo! The Genetic Opera!

(2008)

Repo! Opera genetică

Despre producție

REPO! OPERA GENETICă este ideea lui Darren Smith și a lui Terrance Zdunich. Cei doi au început să interpreteze ceea ce ei numeau opere de 10 minute în cafenele și cluburi rock din Los Angeles, în 2000. Una dintre aceste piese scurte, The Necromerchant’s Debt, o poveste în care era implicat un hoț de morminte, a fost punctul de plecare pentru REPO!

Plecând din acel punct, Smith și Zdunich și-au transformat povestea într-un set de 45 de minute de ilustrații numite REPO care prezentau majoritatea personajelor care urmau să apară în film. Au continuat să interpreteze piesa în cluburile rock din Los Angeles și aceasta a devenit mai târziu o producție teatrală de două ore, prezentată pentru prima dată în 2002. Piesa a fost montată la teatrul John Raitt din Hollywood, Teatrul Split ID din West Hollywood și apoi la teatrul off-Broadway Wings Theater din New York, West Village. Pe durata montării și interpretării piesei la New York și Los Angeles Smith și Zdunich au reușit să dezvolte povestea, personajele și cântecele care urmau să puna bazele filmului REPO! THE GENETIC OPERA.

În acea perioadă, l-au întâlnit și pe regizorul de videoclipuri Darren Lynn Bousman când acesta a venit să dea o probă pentru una dintre producții. Bousman își amintește, “De abia mă mutasem la Los Angeles ca să fac musicaluri. Încă din copilărie reacționasem la musicaluri cum ar fi JESUS CHRIST SUPERSTAR și TOMMY. Până când ajung aici și am realizat că nimeni nu face musicaluri. Așa că am început să prezint propriul scenariu numit THE DESPERATE, să mă întâlnesc cu oameni care mă întrebau: ‘care este visul tău?’ și eu răspundeam, ‘Vreau să fac un musical.”

“Într-o zi, am găsit un scenariu pe birou,” continuă Bousman, “dar nu era un scenariu în sine, ci o piesă numită ‘Repo.’ Și eu zic, “Nu vreau să fac o piesă.” Și reprezentanții mei au spus, “Citește-o.” Nu aveau muzica, dar am citit-o oricum și am fost impresionat. Am contactat scenariștii imediat, rugându-i, ‘Lăsați-mă să o regizez eu, lăsați-mă să o regizez eu.’ Și asta înainte să aud muzica, doar după ce am citit.”

Smith și Zdunich au admirat pasiunea lui Darren Lynn Bousman și dragostea sa pentru genul operei rock și l-au angajat imediat să regizeze prima producție completă a REPO!

Apoi, Darren Lynn Bousman a regizat SAW II, care a fost numărul unu la box office-ul american în prima săptămână și mai apoi SAW III, care a fost de asemenea foarte bine primit de catre public, dar s-a simțit mereu legat de REPO! și a vrut să-l vadă ecranizat. Bousman a încercat în mai multe rânduri să-și folosească noile relații și să influențeze ecranizarea filmului REPO!, dar un musical de groază era un concept greu de vizualizat de către producători.

Bousman a luat legătura cu Zdunich și Smith, i-a adus la Toronto ca să facă un film de 10 minute pentru a prezenta conceptul REPO! producătorilor Carl Mazzocone, Mark Burg și Oren Koules de la Lionsgate și de la Twisted Pictures. Bousman a luat apoi legătura cu producătorul filmului SAW, Daniel Jason Heffner în timp ce terminau de montat SAW III, și i-a spus că REPO! era proiectul său de suflet și i-a cerut ajutorul pentru a face scurt metrajul. Heffner a fost de acord și a convocat întreaga echipă de la SAW timp de un sfârșit de săptămână pentru a face scurt metrajul. A fost un proiect de suflet, toată lumea a muncit voluntar și echipamentul și serviciile de post-producție au fost oferite gratuit.

Scurt metrajul, care prezenta două povești din REPO! - “Anatomia Zydrate” și “Leacul secolului 21” – au arătat producătorilor și finanțatorilor cum ar putea arăta filmul de lung metraj și pre-producția a început în 2006.

Când au trecut la casting, regizorii trebuiau să găsească actori care nu erau doar perfecți pentru roluri și dispuși să riște cu un film neconvențional, dar care puteau să si cânte. Așa că au abordat o strategie neconvențională – au alcătuit un pachet pe care l-au trimis managerilor și agenților, care includea scurt metrajul, o cărticică cu desene și un CD cu niște versiuni inițiale ale cântecelor.

Prima actriță angajată a fost Alexa Vega în rolul lui Shilo. Pe vremea aceea ea juca în Hairspray pe Broadway. Ea a aflat despre proiect atunci când Darren Lynn Bousman i-a trimis un mesaj pe o pagină de pe MySpace. “Eram în New York, eram într-un spectacol pe Broadway, HAIRSPRAY, și, efectiv, pe o pagină de MySpace dedicată fanilor, care mi-o făcuse cineva, primisem un mesaj de la regizorul Darren Bousman: “Vreau foarte tare să joci în filmul meu,”. Eu m-am gândit, “Of, iar un tip de genul ăla.” Așa că am trecut peste mesaj. Și am mai primit unul și m-am gândit: bine. Așa că în cele din urmă îi verific pagina de MySpace și aflu că a regizat SAW. Sun la agenția mea și întreb, “Hei, e ceva serios?” Și mi-au spus, “A da, l-am refuzat.” Și eu întreb: “Poftim?” Și ei: “Am refuzat oferta.” Așa că i-am răspuns la mesaj imediat: “Bine, aș vrea să-l citesc,” pentru că îmi trimisese un sinopsis scurt.

Deși la început a fost sceptică, Alexa a fost repede convinsă de proiect odată ce acesta i-a fost descris. Apoi l-au angajat pe Paul Sorvino, un cântăreț de operă calificat, în rolul lui Rotti Largo. Zdunich spune că, “Rotti a fost conceput ca un fel de amestec între Pavarotti și un șef mafiot italian tipic așa cum apare în filme. Paul mai jucase gangsteri italieni și poate cânta. Ce mai poți cere? Este perfect în rolul lui Rotti.”

Anthony Stewart Head, cunoscut în Statele Unite pentru rolul său din BUFFY THE VAMPIRE SLAYER și un actor de teatru cunoscut în Marea Britanie, a fost distribuit în rolul lui Nathan/Repo Man. Head povestește: “În timp ce eram la Los Angeles, cu un alt proiect, agentul meu îmi aranjează o întâlnire cu Darren și Terrance. Am fost cucerit complet de entuziasmul lui Darren Bousman. Mi-a spus că își dorea să facă filmul acesta de când terminase colegiul și că este visul său și că a reușit să îi convingă pe cei de la Lionsgate făcând un trailer pe care apoi mi l-a arătat și mie. Și că aceștia au fost de acord să facă filmul în cele din urmă. Din acel moment, am spus: “Bine, unde semnez?”

Interpreta de talie internațională Sarah Brightman, în filmul ei de debut, a fost distribuită în rolul lui Blind Mag. Brightman spune: „A fost minunat să joc acest rol și îmi doresc să fi trăit ani de zile cu personajul deoarece este foarte complex.”

Multe tinere actrițe au fost interesate de rolul lui Amber Sweet, dar Paris Hilton a impresionat regizorii la audiție în așa măsură încât a primit rolul imediat. Darren Bousman spune că: “Personajul jucat de Paris Hilton, Amber Sweet, a fost unul dificil deoarece aveam nevoie de cineva care poate juca, care poate fi foarte sexy și totuși să își poată schimba mult identitatea. Am văzut multe actrițe dar în final am ales-o pe Paris deoarece era cea mai pregătită pentru rol, era cea mai nerăbdătoare și cred că a fost o provocare pentru mine, ca regizor, de a schimba percepția oamenilor în ceea ce o privește pe Paris Hilton. Am arătat trailerul unor oameni și toți m-au întrebat, “De ce nu apare și Paris în trailer?” Și le spun: “Paris este în trailer, în 22 de cadre.” Și nu le venea să creadă. Așa că îl pun încă o dată și le arăt: “Uite.” Și rămân cu gura căscată. Nimeni nu se aștepta. Este incitant pentru mine să le-o arăt oamenilor într-o nouă lumină.”

Hilton spune: “Darren este un regizor incredibil. Sunt o mare admiratoare a sa de când a făcut seria SAW. Așa că este o onoare să fiu in acest film. Am fost foarte încântată să văd materialul filmat. Nu am mai văzut un film cu atât de multă culoare, atât de multă muzică bună și cu o distribuție atât de variată. Este unic și cred că oamenii o să continue să-l vadă ani de-a rândul. E ceva ce vor vedea nepoții mei. O să fie longeviv, exact ca THE ROCKY HORROR PICTURE SHOW.”

Mulți dintre membrii echipei SAW au lucrat și la filmul REPO! THE GENETIC OPERA, inclusiv costumierul Alex Kavanagh și directorul artistic David Hackl. Producția filmului a început la Los Angeles, unde actorii pre-înregistrau muzica cu renumiți producători muzicali Yoshiki și Joseph Bishara și la Toronto, unde s-a început crearea lumii dominate de GeneCo din REPO!

Directorul artistic David Hackl a colaborat îndeaproape cu Darren Lynn Bousman. După spesele lui Hackl, unul dintre decorurile cel mai greu de creat a fost Piața Sanatoriu a GeneCo, locul unde este prezentată Opera Genetică. El explică: “Este un decor care trebuie să pară la fel de mare ca o piață italiană – așa cum arată lumea perfectă a lui Rotti, unde opera e muzica favorită, unde oamenii poartă costume frumoase și sunt eleganți și au vieți frumoase. În timp ce tot ce este în afara pieței se năruie. Cu cât te îndepărtezi mai mult de piață, cu atât mai dezintegrate sunt comunitățile și aceste lucruri devin evidente. Doream o piață elegantă, dar cu un aer de descompunere. Astfel, una dintre referințele folosite a fost o serie de imagini ale marelui fotograf Robert Polidori, care a făcut multe fotografii în Cuba. În acestea, se poate observa cum Havana rămâne într-un fel frumoasă și elegantă, chiar dacă clădirile sunt vechi. Așa este și Piața GeneCo.”

Desenele făcute de Zdunich pe durata nenumăratelor ilustrații ale operei au fost folosite ca un important punct de referință pentru costumiera Alex Kavanagh atunci când a creat lumea fantastică din film. Plecând din acel punct, ea a încercat să creeze o lume dintr-un viitor nu foarte îndepărtat. După spusele ei, “am luat multe haine interesante din moda contemporană și felul în care le-am combinat le dă o notă specială față de moda actuală.”

Unul dintre cele mai interesante personaje din punct de vedere al costumelor este șocanta Amber Sweet. Din punctul de vedere al lui Kavanagh, “Amber Sweet este cel mai dinamic personaj al nostru pentru că este un cameleon. Obsesia sa pentru propria imagine face parte din personaj; este neîmplinită în interior așa că încearcă mereu să creeze o Amber complet nouă în exterior. Avem aproximativ 8 schimbări complete de costum pentru ea și de fiecare dată este un ansamblu complet diferit: costum, păr, machiaj, lentile de contact, totul de schimbă. Paris Hilton o joacă pe Amber Sweet și, deoarece aveam un buget oarecum limitat, am vorbit cu ea la telefon înainte să vină și mi-a spus: ‘Nu-ți face griji, aduc eu haine.’ A adus 6 geamantane și are haine incredibile. Și-a adus toate accesoriile și bijuterii uimitoare. Și este cu siguranță o persoană foarte stilată. Știe ce îi stă bine și este dispusă să își asume anumite riscuri. Cu multe din hainele pe care le poartă în film nu ar merge pe stradă nici moartă, dar pentru rol a făcut-o.”

Însă nucleul întregului proiect este muzica, care este rezultatul mai multor influențe. Această operă rock se laudă cu o coloană sonoră complet originală care combină părți egale de Goth și punk rock pentru a alcătui o narațiune muzicală puternică și incredibilă.

Printre muzicienii care fac parte din această serie de vedete se numără Richard Patrick (Filter), Stephen Perkins (Jane's Addiction), Clown (Slipknot), Ray Luzier (Army of Anyone), Brian Young (David Lee Roth's band), Richard Fortus (Guns & Roses), Sonny Moore (From First to Last), David J (Bauhaus/Love & Rockets), Daniel Ash (Love & Rockets), Blasko (Ozzy Osborne), Tommy Clefetus (Rob Zombie's band), Melora Creager (Rasputina). De asemenea, pe coloana sonoră se aude și vocea vedetei pop Poe.

Muzicianul și compozitorul japonez Yoshiki Haysahi (din legendara trupă rock japoneză X-Japan) a co-produs muzica împreună cu Joe Bishara creând una dintre cele mai variate coloane sonore din istoria filmului.

Smith spune: “Inițial m-am gândit: ‘Este exact genul meu. Nu știu dacă vreau să fac așa ceva,’ dar avem un producător minunat, Joe Bishara; avem tipi care cântă cu Guns & Roses, cu Bauhaus, cu Filter, cu Skinny Puppy, cu Nine Inch Nails. În plus, o avem pe Sarah Brightman, care joacă rolul lui Blind Mag, marea cântăreață de operă. Și Paul Sorvino are o voce fenomenală. Chiar și Paris Hilton va impresiona pe toată lumea. Toți actorii își cântă propriile cântece. Muzica este fenomenală. Întreaga producție a fost o experiență extraordinară.”

Regizorul Bousman invită fanii să vină să vadă REPO! THE GENETIC OPERA. “Nu vă uitați la gen,” imploră Bousman. “Uitați muzica, uitați groaza. Este o experiență pe care ar trebui să o aveți într-un cinema. Nu ați mai văzut așa ceva până acum. Pentru mine, acesta este cel mai incitant aspect. E complet nou. E interesant, e cool, e la modă, e nou, e întunecat, e sexy. Este tot ce poate fi și cred că are ceva pentru toată lumea.”

Despre distribuție Prezentare
jinglebells