Cu aproape 112.000 de spectatori în weekend-ul lansării, Oh, Ramona! devine filmul românesc cu cel mai bun debut al ultimelor decenii. Cu o asemenea popularitate, Oh, Ramona! are şanse să întreacă cel mai popular film românesc al mileniului, Garcea și oltenii, al cărui total de bilete vândute în trei luni de prezenţă în cinematografe s-a ridicat la aproape 252.000 în anul 2002. Lansată într-o perioadă când numărul sălilor de cinema din România era mult mai mic, comedia cu membrii trupei Vacanţa mare a avut doar 34.000 de spectatori în weekend-ul lansării.
Mai mult, Oh, Ramona! este primul film românesc care reuşeşte să ocupe prima poziţie în topul săptămânal. Niciunul din marile succese româneşti recente, Moromeții 2, Două lozuri sau filmul anterior al Cristinei Iacob, #Selfie 69, nu a reuşit să domine topul săptămânal în weekend-ul premierei.
Cifrele Oh, Ramona! sunt mari nu doar în contextul cinema-ului autohton, ci şi în raport cu premierele hollywoodiene. Faptul că Oh, Ramona! a avut cel mai bun debut din 2019 nu spune mare lucru, din moment ce suntem abia la jumătatea lunii februarie. Dar dacă s-ar fi lansat anul trecut, cifrele primului weekend ar fi poziţionat Oh, Ramona! pe poziţia şase în topul anual al celor bune weekend-uri de debut, după Aquaman, Venom, Avengers: Infinity War, Fifty Shades Freed şi Deadpool 2.
Succesul ecranizării după romanul "Suge-o, Ramona!" este important pentru că redeschide vechea discuţie pe seama reticenţei publicului autohton în ceea ce priveşte cinema-ul românesc. Unul din marile reproşuri adresate acestuia este acela că scenariştii şi regizorii sunt mai preocupaţi de teme pe gustul festivalurilor, neglijând, în goana lor după premii internaţionale, ceea ce îşi doreşte publicul din ţară.
Trecând peste părerile foarte polarizate cu privire la calităţile filmului, faptul că Oh, Ramona! a atras în cinematografe aproape 112.000 de spectatori ar putea avea efect pe un termen mai lung, schimbând părerea cvasi-generalizată a spectatorilor tineri şi foarte tineri convinşi că filmele româneşti nu vorbesc pe limba lor (trecem peste faptul că Oh, Ramona! este vorbit în engleză). Industria de film autohtonă şi specialiştii pot cârti împotriva alegerilor creative ale echipei filmului, dar ar trebui să înţeleagă că fiecare spectator care iese satisfăcut de la Oh, Ramona! are toate şansele să fie mai deschis să plătească un bilet pentru un film românesc în viitor.
Produs de Zazu Film şi distribuit de Jacob Bros., Oh, Ramona! a avut parte de cea mai largă lansare pentru un film românesc. Comedia poate fi văzută pe 109 ecrane în 50 de oraşe din ţară. Vom vedea săptămâna viitoare dacă filmul reuşeşte să se menţină în atenţia publicului sau dacă cifrele vor scădea vertiginos. De exemplu, numărul de admisii pentru Moromeţii 2 a scăzut cu 77% în a doua săptămână a sa de prezenţă în cinematografe.
Părerea ta
Spune-ţi părerea