Go Back   Cinemagia Forum > Totul despre filme > Acum pe ecrane

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 18 Jan 2011, 12:08   #21
Chambord
x
 
Chambord
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 3,717
^Nu zic ca ei au inventat procedeul dar in ziua de azi nu vad multi care sa il foloseasca (tocmai pt ca e atat de anti-comercial). E bine ca l-au scos la suprafata. A propos de ce ziceam si in topicul 127 Hours: unele lucruri sunt mai efective cand nu sunt aratate ci doar sugerate. Si iarasi a propos de o scena cheie din My Joy cand un personaj cheie e (sin)ucis (moment determinant in evolutia filmului) fara sa vedem cine/ce/de ce/cum (avem vreo 2-3 posibilitati dar faptul ca nu stim sigur e provocator) si dupa ce se acumulase o intreaga tensiune in jurul lui.
Chambord is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 21 Jan 2011, 08:06   #22
Black
Senior
 
Black
 
Join Date: Dec 2008
Location: Bucharest
Posts: 82
Send a message via MSN to Black Send a message via Yahoo to Black
Nu sunt un fin cunoscator al curentelor si "teoremeor" in film, dar subit dupa prima jumatate, am avut senzatia ca ma uit la un film european. Jeff Bridges joaca bine, exact cum ma asteptam sa joace, insa restul personajelor orice in afara de convingatoare nu sunt. Totusi, aruncand o privire pe gama de filme lansate anul trecut si la inceputul anului acesta, este un film foarte ok!!!
Black is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 16 Feb 2011, 20:28   #23
SMC
Guru
 
SMC
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 491
O exemplara caracterologie



Mai curand o re-ecranizare personalizata a nuvelei lui Charles Portis, decat un remake omonim al filmului lui Henry Hathaway din 1969, True Grit este o creatie tipica fratilor Coen. Este adevarat ca respectand aproximativ plotul romanului, respectiv al ecranizarii lui Hathaway, filmul aduce in prim plan aceleasi temperamente furtunoase, efuziuni spontane si importanta comunicarii intre generatii (mai putin a implinirii actului justitiar, in sine).

Insa “contaminarea” bascalioasa a genului-western cu umor negru, sarcasm si cinism (asa cum stim ca fratii procedeaza si la abordarea thriller-ului noir si comediei-farsa), chiar si in note mai domoale decat cum ne-au obisnuit, interpretarea lui Jeff Bridges “ce-l joaca – potrivit lui Roger Eber – pe The Dude, nu pe The Duke”, veridicitatea spontaneitatii fizice din anumite momente si minutiozitatea recrearii conditiilor reale ale pionieratului (care includ compartimentele plastice, naturaletea tonurilor in care dialogurile se fac auzite, usoara demitizare a inaltelor tinute morale – ce, desi servesc scopuri nobile si precise, o fac intr-o maniera mai putin conventionala), plaseaza filmul printr-un incapatanat realism istoric, la granita dintre westernul-baladesc si cel revisionist.

Luat, firesc, ca de sine statator, dupa arhetipul “man-hunt”-urilor (altminteri,western ori ba), epicentrul filmului il constituie tanara Mattie Ross (Hailee Steinfeld), al carui tata fusese ucis pentru doua monede de aur si un cal de Tom Chaney (Josh Brolin). Il angajeaza in scopul capturarii lui (si a spanzurarii de care urma sa aiba parte in acelasi tinut unde tatal sau fusese asasinat) pe seriful Rooster Cogburn (Jeff Bridges), carora li se alatura si politistul texan LeBoeuf (Matt Damon), insa pentru savarsirea unei alte crime comise de Chaney in Texas. Dar totul risca sa fie compromis datorita caracterelor diametral opuse ale urmaritorilor…

Asadar, chiar si in verva aplicarii unui cinema al spatiilor ample – care nu incetineste cursul naratiunii, conform obligatoriei lentori, ci favorizeaza dialogul – ce contribuie decisiv la grandoarea secventelor (imaginea Roger Deakins) si al perspectivei singulare din care ne este prezentat firul evenimentelor, in cele din urma, caracterologia desavarseste exemplar amploare epica.

Intr-o cheie omagiala mai mult decat intr-una pesimist-sentimentaloida, franchetea finalului din actul trei poate fi privita si ca un leit-motiv al unei pledoarii pentru gen si influente, ce aminteste (si se refera!) fix de perioada Wild West Show-urilor (1894-1905), unde W. K. L. Dickson facea subiectul “intalnirii mitologiei western cu un mijloc de expresie cinematografic”.
SMC is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 24 Feb 2011, 18:13   #24
SMC
Guru
 
SMC
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 491
Note de productie

In 1968, The Saturday Evening Post a publicat in episoade un roman care a cucerit cititorii cu o poveste pe care au resimtit-o imediat ca pe o legenda americana care intrecea barierele timpului, si au cerut sa citeasca mai mult. Era True Grit, romanul lui Charles Portis, iar romanul a avut soarta curajoasei sale eroine: a trebuit sa treaca un fluviu pentru a ajunge pe acel taram unde evenimentele desprinse din viata reala devin legende, asa ca, in 1969, cartea a devenit film, cu John Wayne ca protagonist.

Romanul a atras atentia si fratilor Coen, dar, asa cum spun ei, mai ales personajul fetei, considerat astazi unl dintre cele mai puternice din literatura americana. Iata ce declara Ethan Coen: "Am citit toate romanele lui Portis, dar cel care ni s-a parut cel mai potrivit pentru a fi transformat in film a fost True Grit". Iar decizia romancierului de a o avea protagonista o fata induiosator de tanara, care ia viata in piept cu un curaj si o istetime rare, li s-a parut ca le poate oferi un bun punct de pornire pentru propria lor viziune cinematografica.

Cei doi au decis sa ramana pe cat de posibil fideli constructiei romanului si au dorit sa-i confere lui Mattie locul pe care il merita in economia filmului, vocea ei conducandu-ne de-a lungul povestii ca o balada veche si hipnotizanta, iar pe R. Cogburn si pe rangerul texan LeBoeuf sa-i faca sa o recunoasca la adevarata ei valoare, si, poate, sa-i implineasca speranta ca, intr-un final, sint toti trei uniti de un scop sumbru, dar onorabil.

Jeff Bridges spune ca ideea de a combina cadenta autentica a romanului cu abordarea emotionala a fratilor Coen l-a impulsionat sa-si abordeze personajul intr-o maniera noua. "Cand fratii Coen mi-au spus prima data ca vor sa faca True Grit, i-am intrebat de ce vor sa faca un nou film, ca doar se facuse deja unul. Iar ei mi-au spus ca nu vor face un remake, ci o noua versiune a romanului lui Portis. Asa ca am citit cartea si am inteles imediat la ce se refereau.Parea povestea perfecta pentru ei. Si, cum nu mai facusera niciodata un western, urma sa fie o mare surpriza pentru toata lumea."



Despre Charles Portis


Toate cele cinci romane scrise de Charles Portis au devenit carti clasice ale literaturii Sudului Profund al Americii, datorita talentului sau de a surprinde cu umor si ingeniozitate cultura si temperamentul tipic american. Primul sau roman a fost Norwood (1966), ecranizat in 1970 cu Glenn Campbell in rolul principal; a urmat True Grit (1968), devenit film de Oscar pentru Wayne in 1969. Celelalte romane ale sale sint The Dog of the South (1979) si Gringos (1991).
Portis traieste astazi in Arkansas, unde s-a si nascut, de altfel (in El Dorado).

Last edited by SMC : 24 Feb 2011 at 18:30.
SMC is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 21 Mar 2011, 21:03   #25
FlorinMovieFreak
Veteran
 
FlorinMovieFreak
 
Join Date: Mar 2011
Location: BU***ESTI
Posts: 176
Superb .. loved it .. se simte acel aer rafinat Coenescian din Fargo .. Blood Simple .. and so on .. mi-au placut mult replicile .. costumele .. si fetita damn little girl
__________________
I don't design clothes .. I design dreams ..
FlorinMovieFreak is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 13 Apr 2011, 22:29   #26
Gebeleizis
Guru
 
Gebeleizis
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 640
Un remake foarte bun. Chiar mi-a placut. Jeff Bridges este excelent ca intotdeauna, dar vedeta incontestabila este Hailee Steinfeld, care poate concura cu succes la nominatia "Gaselnita Anului".
Gebeleizis is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 19 Apr 2011, 19:29   #27
SMC
Guru
 
SMC
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 491
Nu e remake!
SMC is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 18 Aug 2011, 09:15   #28
keepwalking
Guru
 
keepwalking
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,598
un film dezamagitor, sub nivelul fratilor coen.
clisee peste clisee, replici si personaje artificiale, umor fortat, super banal.
imagine excelenta, in schimb.
da, si muzica.

Last edited by keepwalking : 18 Aug 2011 at 09:17.
keepwalking is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 25 Feb 2012, 19:04   #29
margott
Guru
 
margott
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 389
Nu straluceste, dar nici un film slab nu se poate spune ca e. Mi-a placut Jeff Bridges, insa mi-a displacut total actrita din rolul principal, n-are niciun pic de carisma.
margott is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 23 Mar 2012, 16:11   #30
CosminHorrorMaster
Senior
 
CosminHorrorMaster
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 127
Originally Posted by keepwalking:
un film dezamagitor, sub nivelul fratilor coen.
clisee peste clisee, replici si personaje artificiale, umor fortat, super banal.
imagine excelenta, in schimb.
da, si muzica.
Ai vazut filmul pe care l-am vazut si eu?! Nu prea cred ca ai forst atent.

L-am vazut si sincer, chiar mi-a placut. Este un western bun si un remake excelent. Ca de obicei, fratii Coen nu m-au dezamagit.

Last edited by buticut : 25 Mar 2012 at 04:18.
CosminHorrorMaster is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Reply


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:15.


Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
jinglebells