Articole The Count of Monte Cristo

(2002)

Contele de Monte Cristo

Despre subiect

“Povesti clasice precum "Contele de Monte Cristo" capteazã atentia publicului din întreaga lume”, spune producãtorul Roger Birnbaum. “Acest film are toate elementele care sã asigure succesul unui film clasic, adaptându-l publicului zilelor noastre. Acesta este primul film clasic din ultima perioadã care combinã realismul, cu actiunea si intriga. De asemenea are o distributie de prim rang, un regizor de primã mânã în persoana lui Kevin Reynolds, un numãr de locuri de filmare spectaculoase si secvente de aventuri dramatice”.
“Contele de Monte Cristo este diferit de versiunile anterioare”, spune producãtorul Gary Barber. “Este diferit pentru cã urmãrim unele evenimente din carte mult mai fidel decât s-a fãcut în filmele anterioare, (care au avut licentã creativã). Personajele au mai multã profunzime si urmãresc îndeaproape finalul cãrtii”. “Nararea unei povesti nu e deloc simplã atunci când e vorba atât de actiune, cât si de personaje”, adaugã scenaristul Jay Wolpert. “Noi am creat un Conte de Monte Cristo care are în întregime infrastuctura, motivatia si personajul Contelui de Monte Cristo al lui Robert Donat, dar are de asemenea actiunea cu care publicul zilelor noastre este obisnuit”.
Regizorul Kevin Reynolds a condus proiectul cu accent pe realism, actiune si conturarea unui personaj puternic. Producãtorul Gary Barber, care mai lucrase anterior ca producãtor executiv la “Robin Hood: Prince of Thieves”, era familiar cu stilul regizorului. “Cred cã Reynolds este un realizator de film grozav”, spune el. “A demonstrat asta în toate filmele lui, iar "Robin Hood" a fost un film superb de actiune plin de personaje atrãgãtoare”. Pentru Reynolds, munca la o poveste epicã asa cum este “Contele de Monte Cristo” a fost o ofertã pe care n-a putut-o refuza. “Titlul este bine cunoscut în întreaga lume, ceea ce-i asigurã filmului o largã audientã”, spune el. “Are toate elementele unei povesti bine stucturate: prietenie si trãdare, dragoste si dezamãgire, actiune si aventurã”. “M-am gãndit cã va fi un lucru satisfãcãtor sã încerc sã fac ceva cu acest roman clasic asa de renumit”, afirmã în continuare Reynolds. “Apoi m-am asezat si am citit cartea, am descoperit despre ce era vorba de fapt si mi-am dat seama cã va fi mult mai greu decât am crezut, pentru cã aceastã carte este foarte densã. A trebuit sã gãsim un mod de a-l face mai cinematografic”.
Barber este si el de acord: “Cred cã este una din acele povesti extraordinare. Are dragoste si un pic de comedie, iar temele rãzbunãrii si trãdãrii duc toate la un film captivant. Cartea a trecut testul timpului si credem cã a sosit momentul potrivit, pentru cã nu s-a mai realizat un film "Contele de Monte Cristo" de mult timp”.
Multi oameni mã întreabã: "Despre ce e vorba în filmele tale?", remarcã Reynolds. “Cred cã e o obsesie a piederii inocentei. Cred cã ideea asta apare în toate filmele pe care le-am fãcut. Poate cã asta este ceea ce îmi caracterizeazã si filmul "Contele de Monte Cristo" este acel bãrbat tânãr, inocent, bine intentionat care dã piept cu un grup de oameni fãrã milã. Se întoarce si încearcã sã caute rãzbunarea care crede cã-l va împlini si-l va face din nou om. Dar este rãzbunarea lui satisfãcãtoare? Dupã cum spune personajul lui Richard Harris “Este o masã în infinitã pregãtire si rareori mâncatã”. Deci filmul vorbeste despre explorarea fãcutã de un om aflat în cãutarea rãzbunãrii”.

Despre productie
jinglebells